Gruvar mig inför vaccineringen nästa vecka när jag läser vad ni skriver
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vaccinationen var absolut inga problem, lite tårar men det räckte med att kika ut genom fönstret så var det glömt .Gruvar mig inför vaccineringen nästa vecka när jag läser vad ni skriver
Vaccinationen var absolut inga problem, lite tårar men det räckte med att kika ut genom fönstret så var det glömt .
Dock är nog febern en reaktion på sprutan för det skulle dröja 1-2 veckor innan man fick feber (alla får ju såklart inte) och det är en vecka på dagen.
Nej de stack i armvecket och var tvungna att ta i bägge för de fick inte tillräckligt på första...Ja det var nog det värsta ändå, att en okänd kommer för nära och hållas fast så. Nä fy inte roligt!
De tog bloddroppar från fingerstick?
För det var ju inte heller enkelt när han bara bille dra undan handen.
Krakar
L tycker att lämningarna på förskolan är rätt jobbiga. Hon blir ledsen redan när vi närmar oss förskolan och sedan eskalerar det ända tills jag går. När jag väl gått är det dock lugnt, idag fick jag ett mms bara någon minut efter att jag gått med en bild på en glad L som satt och lekte. Skönt ändå att få bekräftelse på att det inte är förskolan i sig som är problemet utan själva separationen.
Så var det med E också. Själva dagis är jätteroligt men det var jobbigt att mamma inte skulle vara kvar. Det gick över på 1,5 vecka dock så nu har hon inte varit ledsen vid lämning på 1,5 vecka.
Även J var sådan första veckan då hon skulle skolas in på dagis.
Hoppas det släpper lika fort för oss.
Med tanke på separationsfaser. Jag ska resa bort nästa vecka och vara borta tre dagar. Sonen har aldrig varit ifrån mig så länge förut, inte ens över natten. Jag har många gånger varit borta när han gått och lagt sig men alltid kommit hem under natten.
Sonen och maken kommer såklart klara sig galant under tiden, men det jag funderar på är det här med kontakt under tiden. För egen del skulle jag ju gärna prata med dem på facetime en stund på kvällarna, men det kanske är dumt? Det kanske är bättre för sonen att jag är borta hela tiden tills jag kommer tillbaka? Det är som sagt en rätt mammig period just nu. Väldigt mycket rop på mamma men när jag inte är i närheten är det inga problem alls.
Med tanke på separationsfaser. Jag ska resa bort nästa vecka och vara borta tre dagar. Sonen har aldrig varit ifrån mig så länge förut, inte ens över natten. Jag har många gånger varit borta när han gått och lagt sig men alltid kommit hem under natten.
Sonen och maken kommer såklart klara sig galant under tiden, men det jag funderar på är det här med kontakt under tiden. För egen del skulle jag ju gärna prata med dem på facetime en stund på kvällarna, men det kanske är dumt? Det kanske är bättre för sonen att jag är borta hela tiden tills jag kommer tillbaka? Det är som sagt en rätt mammig period just nu. Väldigt mycket rop på mamma men när jag inte är i närheten är det inga problem alls.
Jag veckopendlar ju för tillfället och vi kör på skype 1-2 ggr i veckan. Det har gått jättebra. Han blir först glad över att se mig, sedan lite ängslig och efter någon minut springer han iväg och gör annat. Det verkar vara jobbigare för mig än för E .Med tanke på separationsfaser. Jag ska resa bort nästa vecka och vara borta tre dagar. Sonen har aldrig varit ifrån mig så länge förut, inte ens över natten. Jag har många gånger varit borta när han gått och lagt sig men alltid kommit hem under natten.
Jag veckopendlar ju för tillfället och vi kör på skype 1-2 ggr i veckan. Det har gått jättebra. Han blir först glad över att se mig, sedan lite ängslig och efter någon minut springer han iväg och gör annat. Det verkar vara jobbigare för mig än för E .
Det går över förväntan, men det är inget jag vill hålla på med en längre period. Jag ska pendla fram till årsskiftet men sen får vi lösa det på annat sätt . E verkar ta det bra men han vill verkligen vara nära när vi ses och när han ska sova vill han somna på en. Så han är ju påverkad men det märks inte i veckorna. För min egen del är det också segt men jag är ju vuxen och förstår omständigheterna. Som tur är får vi hela helgen tillsammans då jag åker måndag morgon och kommer hem fredag eftermiddag. Älskar flex .Just ja! Hur går det med veckopendlingen både för dig och de där hemma? Är det långt du pendlar?
Stackars er hoppas det lättar snart!!Usch idag känner jag mig som världens sämsta förälder . Efter sjukdom och blodprovstagning är hon sig ännu inte lik och hon har nog gråtit och skrikit mer denna vecka än resten av sin livstid. Hoppas vanliga lilla glada tjejen är tillbaka snart.