Vårföräldrar 2015 #6

Vill du ha superwash så det går att tvätta mer som vanligt eller obehandlad ull?

Som tvådelad pyjamas funkar ju valfritt underställ, Lindex brukar ha t ex. Jag tycker Joha har fina set i år! Ofta på de vanliga nätsidorna går det att söka på ull som material. Ylle och silke - gruppen på Facebook är toppen för tips och köp av begagnat.

Jadu...vad vill jag ha? :D Pyjamas känns ju kanske som att man vill kunna tvätta som vanligt iaf.

Tack för tipsen! Ska spana in Facebookgruppen.

Jadu...vad vill jag ha? :D Pyjamas känns ju kanske som att man vill kunna tvätta som vanligt iaf.

Tack för tipsen! Ska spana in Facebookgruppen.

Iaf här hemma så kan det vara lite knepigt att hålla den obehandlade ullen undan för att åka med i vanliga tvätten, både Alice och storasyster hjälper gärna till att lägga saker i tvättstugan och i maskinen :p så pyjamas kör vi i superwash och en del underställ också. Har för mig det var på Oii jag hittade allt fint från Joha men finns såklart säkert på fler sidor.

Idag ska vi prova om E kan tänka sig att sova längre än 10 min om hon sover i vagn :p Vi fick låna vagnen som mamma och pappa har till sina barnbarn så vi får prova. Vår vagn luktar häst och alt möjligt så den kan vi inte lämna ner på dagis :o

E sprang in på dagis idag så kan fick gå en bra bit in i lokalen för att få en hejdåkram :p

L med mig i närheten; otroligt mammig, närhetstörstande och fel person får inte ens titta på henne. Hon domderar över allt och alla, t.ex. fick inte farmor luta sig mot ett räcke när vi väntade på att gå på ett plan häromdagen.

L utan mig i närheten; glad, leker, skrattar och är överlag ungefär som vanligt.

Barn är märkliga saker.

L med mig i närheten; otroligt mammig, närhetstörstande och fel person får inte ens titta på henne. Hon domderar över allt och alla, t.ex. fick inte farmor luta sig mot ett räcke när vi väntade på att gå på ett plan häromdagen.

L utan mig i närheten; glad, leker, skrattar och är överlag ungefär som vanligt.

Barn är märkliga saker.

Tror du pratar om E faktiskt :p

Vi har ännu inte märkt av något av det ni beskriver men däremot har han de senaste dagarna börjat med att jag ska bära honom mest hela tiden. Det är lite av en reflex att så fort han får syn på mig ska armarna upp i vädret :p

Barn är märkliga saker.
Väldigt mammigt och bossigt barn här med. Värst var när hovslagaren kom och L blev mäkta upprörd över att hon höll på med hovarna. Hon kratsar till förbannelse just nu och det var INTE okej att en okänd person kom och gjorde jobbet :cool:. När hon åkt var L tydligt inspirerad och bankade fokuserat på hovarna både länge och väl :D.

Så himla typiskt, vi skulle in för provtagning imorgon efter tre månaders väntan och nu vaknade Lo och var kokhet :(. Vi får avboka och hoppas på ny tid. Det gör väl egentligen inget för vikten går åt rätt håll nu så vi vill mest kolla för att vara på den säkra sidan.

Hon kändes lite piggare imorse så vi åkte ändå. Att lämna blodprov var nog det värsta hon gjort hittills men nu är det klart och nu avvaktar vi provsvaren.

Skönt att ni fick det gjort, och hoppas att det inte visar någon allergi :)
Ja det är bra att det är klart men aldrig har hon gråtit så mycket och länge :(. Jag är inte super när det gäller blod heller och ett kärl sprack så det pulserade rätt bra :eek:. Nu har vi ätit glass och livet är okej igen.

Hon kändes lite piggare imorse så vi åkte ändå. Att lämna blodprov var nog det värsta hon gjort hittills men nu är det klart och nu avvaktar vi provsvaren.
Krake :heart
Vår gosse blev också hysteriskt ledsen och kände sig dessutom 'trängd' vid blodprovet. Just nu bävar jag verkligen för ettochetthalvtårsvaccinet:cry:

Krake :heart
Vår gosse blev också hysteriskt ledsen och kände sig dessutom 'trängd' vid blodprovet. Just nu bävar jag verkligen för ettochetthalvtårsvaccinet:cry:
Ja vi var ju tvungna att verkligen hålla i henne med våld, huva. Hon hade haft emlaplåster så hon reagerade inte på sticken men att hållas fast alltså usch :crazy::cry:. Jag är väldigt glad att hon fick vaccinet förra veckan!

E blev inte ledsen en enda dag vid lämning på dagis förra veckan och igår och idag var det inget heller :) Hon börjar känna sig trygg med sina kompisar och sina fröknar så hon springer in och sätter sig hos dom direkt. Igår fick jag leta rätt på henne långt in i lokalen för att få en hejdåkram och idag vinkade hon lite slött bara :p Men mamma måste ha kram från båda så hon fick stå ut med det ändå ;)

Ja det är bra att det är klart men aldrig har hon gråtit så mycket och länge :(. Jag är inte super när det gäller blod heller och ett kärl sprack så det pulserade rätt bra :eek:. Nu har vi ätit glass och livet är okej igen.
Jag känner för att reagera exakt som L varje gång jag lämnar blod! Skönt att L blev gladare snabbt igen och hoppas att ni slipper allergier.

Vi har ju inte mätt och vägt H sen ettårskontrollen, men han har strl 86/92 nu så jag tror att han fortsatt följa sina kurvor.

• Gilla
Reactions: Lo_
Ja vi var ju tvungna att verkligen hålla i henne med våld, huva. Hon hade haft emlaplåster så hon reagerade inte på sticken men att hållas fast alltså usch :crazy::cry:. Jag är väldigt glad att hon fick vaccinet förra veckan!
Ja det var nog det värsta ändå, att en okänd kommer för nära och hållas fast så. Nä fy inte roligt!
De tog bloddroppar från fingerstick?
För det var ju inte heller enkelt när han bara bille dra undan handen.
Krakar :heart

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 010
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 157
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 029
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve