Vårföräldrar 2015 #6

Stackars er :( hoppas det lättar snart!!
Ja jag hoppas verkligen det. Funderar på om hon kan ha blivit så rädd vid blodprovstagningen att det gjort att hon fått svårt att sova. Tänkte det var febern men det har fortsatt efter att hon blivit feberfri. Sover oroligt, ska sova på mig, blir helt hysterisk om jag går ut ur sovrummet.... Hon har alltid varit bestämd men den här paniken är ny och så blev hon när hon hölls fast av oss och sjuksköterskorna :(. Känns hemskt.

Usch idag känner jag mig som världens sämsta förälder :(. Efter sjukdom och blodprovstagning är hon sig ännu inte lik och hon har nog gråtit och skrikit mer denna vecka än resten av sin livstid. Hoppas vanliga lilla glada tjejen är tillbaka snart.

Fy vad jobbigt :(:heart hoppas hon snart mår bättre!

• Gilla
Reactions: Lo_
Ja jag hoppas verkligen det. Funderar på om hon kan ha blivit så rädd vid blodprovstagningen att det gjort att hon fått svårt att sova. Tänkte det var febern men det har fortsatt efter att hon blivit feberfri. Sover oroligt, ska sova på mig, blir helt hysterisk om jag går ut ur sovrummet.... Hon har alltid varit bestämd men den här paniken är ny och så blev hon när hon hölls fast av oss och sjuksköterskorna :(. Känns hemskt.
:( Förstår det!!
riktigt sådär blev ju inte vår son, men han är absolut blyg för främmande efter att han blev rädd på ettårskontrollen.
De skulle lyssna på hjärtat efter vägning, läkaren(ny gick brevid) klev pang bara fram efter att ha stått tyst, och lyssnade och trängde sej på liksom och sen var det besöket totalförstört. Sen dess får inga okända eller litebekanta komma för nära. Blodprovet gjorde inte saken bättre heller..

Hoppas hoppas er lilla tjej blir sej själv snart!

Det går över förväntan, men det är inget jag vill hålla på med en längre period. Jag ska pendla fram till årsskiftet men sen får vi lösa det på annat sätt :). E verkar ta det bra men han vill verkligen vara nära när vi ses och när han ska sova vill han somna på en. Så han är ju påverkad men det märks inte i veckorna. För min egen del är det också segt men jag är ju vuxen och förstår omständigheterna. Som tur är får vi hela helgen tillsammans då jag åker måndag morgon och kommer hem fredag eftermiddag. Älskar flex ;).

Jag pendlar runt 20 mil, tar ungefär 2,5 timma. Lite långt att åka den sträckan varje dag och samtidigt göra något annat än att pendla.

Skönt att det funkar okej ändå! Och som du säger är det ju tur att det är tidsbegränsat. På obestämd tid är det nog mycket värre..

@Imogen jag var borta en respektive två (kom hem andra natten, men så sent att H redan somnat) nätter de två föregående veckorna och jag valde att inte ringa. Främst för att jag vet att de har det bra utan mig och att FaceTime med mig kanske bara skulle förvirra/göra honom ledsen.

Ja jag tror nog att det är så vi kommer göra tillslut. Är rädd att det kommer förvirra och eftersom det ändå är kort tid och bara en gång ska vi (jag) nog stå ut :p

Skönt att det funkar okej ändå! Och som du säger är det ju tur att det är tidsbegränsat. På obestämd tid är det nog mycket värre..
Ja, precis. Jag har ett stoppdatum på det. Har i veckan fått veta att jag troligtvis kommer få förlängt så nu börjar vi planera flytt så att vi kan bo ihop på heltid igen :D! :banana:

Ja, precis. Jag har ett stoppdatum på det. Har i veckan fått veta att jag troligtvis kommer få förlängt så nu börjar vi planera flytt så att vi kan bo ihop på heltid igen :D! :banana:

Grattis! jag såg din andra tråd :) Jag har släkt i Herrljunga och har haft i Borås, men det enda jag vet är att det är trevligt att hälsa på :p

Grattis! jag såg din andra tråd :) Jag har släkt i Herrljunga och har haft i Borås, men det enda jag vet är att det är trevligt att hälsa på :p
Tack. Ja, och trevligt folk är ju oftast trevliga att hälsa på oavsett ort ;). Ska självklart bli väääldigt skönt att bo ihop igen men det tar lite emot att flytta faktiskt. Framförallt nu när E trivs så bra på förskolan. Det jobbigaste är att han ska behöva skolas in på ett helt nytt ställe, men det positiva är att vi alla kommer ses i veckorna och det överväger nackdelarna.

Vad har ni för handskar/vantar till era ungar nu i höst/vinter?

Vi provade ett par vanliga tunna fingervantar i affären igår och insåg att det kanske inte är något man vill mecka med varje dag :laugh: Å andra sidan blev sonen helt överlycklig när han tillslut fått dem på sig. :p

Jag vet inte riktigt, känns som att allt blir så klumpigt på hans små händer!

Sonen har förresten fått ett Leksakskök nu. Succé blev det verkligen! Han håller på jämt och varje person som hälsar på ska han visa köket för :love:

En annan effekt är att om man letar efter något som har försvunnit i huset vet vi nu i vilka skåp vi ska titta :sneaky:

Sonen har förresten fått ett Leksakskök nu. Succé blev det verkligen! Han håller på jämt och varje person som hälsar på ska han visa köket för :love:

En annan effekt är att om man letar efter något som har försvunnit i huset vet vi nu i vilka skåp vi ska titta :sneaky:
Åh, vi är också sugna på ett kök till H! Vi ska försöka hålla oss till jul, men får se hur det går. Han älskar att leka i kompisars kök så jag tror att det kommer bli uppskattat.

Vår son skulle också behöva ett eget kök..,:cautious:
Förutom att han har koll på lådor och skåp tömmer diskmaskinen och slkulle kunna stå på en stol vid diskbänken tills det börjar växa mossa :cool:
Så tar han även grytor och ställer på spisen och vrider på plattan. Nu har vi självklart barnlås på spisen men de snappar upp saker lite väl fort ibland :nailbiting: :heart

Sonen är sjukt imponerad av allt med hjul. Traktorer, bilar, lastbilar, sopbilar, truckar, bussar, släp, polisbilar... ja, listan kan göras lång. Häromdagen visade vi honom ett klipp på Youtube som visade en traktor som hämtade höbalar på en åker. Han tjöt av glädje och satt som ett ljus i säkert 20 min och bevittnade den otroligt vackra traktorn.

Nu rasslar det till med orden. Har tappat räkningen på hur många ord han kan och han snappar upp nya ord hela tiden. Uttalet är inte alltid det tydligaste men vi förstår honom åtminstone.

På förskolan rullar det också bra bra nu, till min stora lättnad. Han är lite ledsen när sambon lämnar men blir fort glad och är sedan nöjd resten av dagen. Känns himla skönt att han känner sig trygg med pedagogerna.

Sonen är sjukt imponerad av allt med hjul. Traktorer, bilar, lastbilar, sopbilar, truckar, bussar, släp, polisbilar... ja, listan kan göras lång. Häromdagen visade vi honom ett klipp på Youtube som visade en traktor som hämtade höbalar på en åker. Han tjöt av glädje och satt som ett ljus i säkert 20 min och bevittnade den otroligt vackra traktorn.

Nu rasslar det till med orden. Har tappat räkningen på hur många ord han kan och han snappar upp nya ord hela tiden. Uttalet är inte alltid det tydligaste men vi förstår honom åtminstone.

På förskolan rullar det också bra bra nu, till min stora lättnad. Han är lite ledsen när sambon lämnar men blir fort glad och är sedan nöjd resten av dagen. Känns himla skönt att han känner sig trygg med pedagogerna.
Barn och saker med hjul är tydligen något speciellt. Dottern kan inte så många ord men hon säger traktor, används flitigt :-)

På tal om ord så har E börjat säga vatten och knäckebröd. Traktor har hon sagt ett tag och djuren säger hon med läten t.ex boff = hund, mjau = katt.

Vi ska få en kattunge om ett par veckor. E är helt fascinerad av katter och den vi har är inte så kelsjuk så en liten kattunge kommer nog bli en riktig höjdare :p

Barn och saker med hjul är tydligen något speciellt. Dottern kan inte så många ord men hon säger traktor, används flitigt :-)

Och här är "biiil biiil" mest frekvent använt :p Det innefattar tydligen även cyklar, barnvagnar kundvagnar och gräsklippare :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 010
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 156
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 026
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar