Vårföräldrar 2015 #6

Fröken blev godkänd på 18 månaderskontrollen idag. 12560 gram tung och 88 cm lång om jag minns rätt. Hon följer alla sina tre kurvor slavsikt fortfarande :) En enhet över medelkurvan på vikt och precis på medel på längd och huvudomfång :)

Sprutan var inge rolig men det gick snabbt över. Hoppas hon slipper feber bara.
Är 88 cm medel? Tycker det låter som en riktigt lång tjej. Då ligger nog min på nedersta kurvan. Har alltid fått höra att hon är lång. :)

Ännu en natt med många drömmar och ledsen L. Vid halv tio ville hon upp, testade att ge henne Ipren ifall det skulle vara tänder eller växtvärk men det hjälpte inte alls. Vid halv elva kom maken hem, L blev jätteglad, kom ur sin ledsna bubbla en stund och då kunde vi lägga oss igen. Det var dock oroligt och ledset under större delen av natten och jag vet inte hur många gånger hon har sparkat, fäktat, rullat och kastat sig varpå undertecknad vaknat (maken duger tyvärr inte alls om jag är i närheten). Känner mig helt död...

Ännu en natt med många drömmar och ledsen L. Vid halv tio ville hon upp, testade att ge henne Ipren ifall det skulle vara tänder eller växtvärk men det hjälpte inte alls. Vid halv elva kom maken hem, L blev jätteglad, kom ur sin ledsna bubbla en stund och då kunde vi lägga oss igen. Det var dock oroligt och ledset under större delen av natten och jag vet inte hur många gånger hon har sparkat, fäktat, rullat och kastat sig varpå undertecknad vaknat (maken duger tyvärr inte alls om jag är i närheten). Känner mig helt död...

Så jobbigt för lilla L, och er :( Hoppas de dumma drömmarna ger med sig snart så hon orkar sova bättre.

Ikväll är det föräldramöte för alla dagisavdelningar. Jag och maken tar varsin avdelning så vi får hjälp med läggning av ungarna idag :) Men jag känner mig fortfarande inte så vuxen att jag har något på ett föräldramöte att göra! Det är ju sånt min mamma gör :p Eller ja...gjorde...hennes yngsta är 21 år och har ett eget barn :angel:

Nu är jag hemma igen efter tre dagar på vift. Var en väldigt förvånad och glad liten son som märkte att jag var hemma på morgonen :D

Har varit jätteroligt att vara borta men väldigt skönt att komma hem igen! Och grabbarna på hemmaplan har haft det toppen :)

Ikväll är det föräldramöte för alla dagisavdelningar. Jag och maken tar varsin avdelning så vi får hjälp med läggning av ungarna idag :) Men jag känner mig fortfarande inte så vuxen att jag har något på ett föräldramöte att göra! Det är ju sånt min mamma gör :p Eller ja...gjorde...hennes yngsta är 21 år och har ett eget barn :angel:

Kan tänka mig det! Känns väldigt främmande att jag skulle gå på ett föräldramöte :p men det är väl bara att inse att det är dags snart :D

På 18 månaderskontrollen var en fråga om hon kan 8-10 ord. Inga problem sa jag :p Sen de senaste dagarna har det kommit mer ord och det är så roligt :rofl: Igår började hon läxa upp sin storasyster med att säga "Nen", alltså nej :p

På 18 månaderskontrollen var en fråga om hon kan 8-10 ord. Inga problem sa jag :p Sen de senaste dagarna har det kommit mer ord och det är så roligt :rofl: Igår började hon läxa upp sin storasyster med att säga "Nen", alltså nej :p
Oj vi ska ju snart på 18månkontroll och gossen kan typ säga ett ord så en förstår vad han säger :o
Sen pratar han massor av goja och gör sig förstådd ändå.
Och han förstår väldigt mycket mer än man tror :angel::D

Oj vi ska ju snart på 18månkontroll och gossen kan typ säga ett ord så en förstår vad han säger :o
Sen pratar han massor av goja och gör sig förstådd ändå.
Och han förstår väldigt mycket mer än man tror :angel::D

E förstår allt! Och även fast hon inte pratar riktigt så gör hon sig otroligt förstådd! Det är ytterst sällan vi inte fattar vad hon menar :D Och orden kommer som sagt på löpande band nu :rofl:

Alltså dessa böcker! Vi läser och läser och läser. Det första han gör när han vaknar på morgonen är att sträcka sig efter en bok som ligger i hyllan i sänggaveln (en faktabok om fåglar :rofl: ) och sedan fortsätter det dagen lång! Bästa grejen just nu är att hämta en bok, ta med den till soffan, peka på soffan och "säga" att det är där vi ska sitta och läsa, vänta på att mamma eller pappa komma och sätta sig, då springa rakt igen om vardagsrummet till sittpuffen i andra änden och sätta sig där och ropa att det visst var där vi skulle sitta och läsa. Sen upprepas detta ett par tre vändor innan vi tillslut kan sitta och läsa boken :D :p

Han har börjat att verkligen gilla sina gosedjur nu också. Han har aldrig haft en snuttefilt eller liknande men nu är det två gosekaniner som han leker ofta med. Han kommer ofta och ger dem till en och så måste man krama och pussa på kaninerna massor innan han är nöjd :love:

Vi klarar nog den där 8-10-ordsgränsen precis på håret (Klart att det inte är någon gräns man ska "klara" egentligen).

Mamma, pappa, titta, där, bil, boll, skor, bi, flagga och traktor är repertoaren :D Fast det är nog bara de 5 första som någon utomstående skulle begripa :p

Han har börjat att verkligen gilla sina gosedjur nu också. Han har aldrig haft en snuttefilt eller liknande men nu är det två gosekaniner som han leker ofta med. Han kommer ofta och ger dem till en och så måste man krama och pussa på kaninerna massor innan han är nöjd :love:

Samma med dottern, hennes nalle fick sitta på pottan och leka med hennes leksaker jättelänge häromdagen. Hon styr nalles hand också så att den gör saker hon brukar göra, typ tutar på bobby car.

A har bestämt sig för att hon är färdig med barnstol och vägrar den och klättrar upp och sätter sig på en vanlig stol istället :banghead: inte så superstabilt direkt... över förväntan iofs men några golvkänningar har det blivit. Bekommer ju inte henne så mycket dock. Vi behöver nog hitta nån lämplig variant av stol som hon kan tänkas acceptera...

:love:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 010
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 146
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 026
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar