Funderar på att köpa en sån... finns det ens några andra bra stolar till barn??
Vide brukar rata sin tripp trapp och ändå välja att sitta på en vanlig stol. Fast tycker han sitter rätt bra på dem, ibland väljer han kökssoffan också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Funderar på att köpa en sån... finns det ens några andra bra stolar till barn??
Vide brukar rata sin tripp trapp och ändå välja att sitta på en vanlig stol. Fast tycker han sitter rätt bra på dem, ibland väljer han kökssoffan också.
Förresten så märks det väldigt väl att E kommit in de nya rutinerna med dagis nu. Hon är inte alls lika komatröttgnälligmammig när vi hämtat henne längre utan har energi kvar för någon eventuell aktivitet med familjen också innan läggdags
När lägger ni era och när somnar dom? Hur mycket sover dom på dagarna?
Vi lägger våra vid 19 tiden. Båda somnar väldigt fort. E slutade vara trögsövd bara vi bytte bort spjälsängen och hon började dagis. Dagtid på dagis sover hon ca 1 h i vagnen. På helgerna hemma sover hon 1-1,5 h i sin säng efter lunch.
Lisbeth sover i regel sju-sju, plus minus nån halvtimme. På dagen sover hon allt mellan trekvart och två timmar (på förskolan inne på madrass och hemma i vagn).
Som våra då.
Är förvånad över att E hellre vill sova i vagn på dagis. Hemma vill hon inte gärna sova i vagn utan då är det sängen som gäller.
Olika ställen, olika preferenser! Det är som att de är små människor, med åsikter...
Starka åsikter....
J har alltid sovit på madrass på dagis och vi har varit glada över att slippa ta dit en vagn. Men E är envis liten sak som ska göra tvärtemot
Låter lite som jag. Hittills är L inte alls så tvärsöver som jag var när jag var liten, hon verkar brås mer på sin far som var en rätt medgörlig liten sak. Hoppas det håller i sig.
Förresten så märks det väldigt väl att E kommit in de nya rutinerna med dagis nu. Hon är inte alls lika komatröttgnälligmammig när vi hämtat henne längre utan har energi kvar för någon eventuell aktivitet med familjen också innan läggdags
När lägger ni era och när somnar dom? Hur mycket sover dom på dagarna?
Vi lägger våra vid 19 tiden. Båda somnar väldigt fort. E slutade vara trögsövd bara vi bytte bort spjälsängen och hon började dagis. Dagtid på dagis sover hon ca 1 h i vagnen. På helgerna hemma sover hon 1-1,5 h i sin säng efter lunch.
L somnar mellan 21-22, vaknar i regel vid 05. Hon sover oftast en timme mitt på dagen men det har börjat variera rätt mycket om och när hon sover dagtid.
Haha ja det där med att era barn somnar 19, hur går det till ?!Åh gud hon sover väldigt lite jämfört med mina
Haha ja det där med att era barn somnar 19, hur går det till ?!
Skulle ej hända här hemma. Spelar ingen roll hur trött hon är. Igår vaknade hon 06, sov mellan 8-9 (hennes pappa var trött...). Sedan sov hon ej förrän kl 21. Hon var tydligen dödstrött från 18-tiden men sedan kom jag hem från jobbet 19.30 och då blev hon superglad och pigg och orkade till nio. Då stupade hon dock i tårar. Inte lätt att vara litenVår två orkar inte vara vakna längre än max till kl 20! J ber själv om att få gå och lägga sig. E börjar klättra i trappan när hon tycker det är dags att sova och det är alltid i regel mellan 19 och 20.
Vår två orkar inte vara vakna längre än max till kl 20! J ber själv om att få gå och lägga sig. E börjar klättra i trappan när hon tycker det är dags att sova och det är alltid i regel mellan 19 och 20.