Vårföräldrar 2015 #6

Här är det full fart hela dagarna med kusinerna. Man märker stor skillnad nu jämfört med i somras. Då var han mest rädd för den 1 år äldre och väldigt vilde kusinen men nu går det mycket bättre. De leker ju inte tillsammans, men man märker att sonen tycker det är spännande att han är där.

Man märker också väldigt stor skillnad i energinivå. De är ungefär som tjuren Ferdinand och Snurre sprätt :p

Förkylningen har också kommit som på beställning, så nu är det en del snor och hosta. Men han är pigg och glad och verkar inte ett dugg sjuk. Hoppas det inte är början förkylning som aldrig tar slut bara!

Här är det full fart hela dagarna med kusinerna. Man märker stor skillnad nu jämfört med i somras. Då var han mest rädd för den 1 år äldre och väldigt vilde kusinen men nu går det mycket bättre. De leker ju inte tillsammans, men man märker att sonen tycker det är spännande att han är där.

Man märker också väldigt stor skillnad i energinivå. De är ungefär som tjuren Ferdinand och Snurre sprätt :p

Förkylningen har också kommit som på beställning, så nu är det en del snor och hosta. Men han är pigg och glad och verkar inte ett dugg sjuk. Hoppas det inte är början förkylning som aldrig tar slut bara!

Gällande våra barn så är E lätt snurre sprätt och J som är 3 år äldre är Ferdinand :p

Vi har inte ammat sedan i måndags :banana:. Vi är oftast överens om att det är en bra idé ;):).

Skönt att det funkar bra!

Vi har också slutat amma helt nu. Ibland får han för sig att han vill amma men om jag väl erbjuder det så tittar han på mig som att han inte fattar vad jag håller på med :p Det är lite som att han faller in i samma mönster när han är trött och gnällig men inte har något behov av själva ammandet.

Senast ändrad:
  • Gilla
Reactions: Lo_
Vi är tillbaka från Spanien. Kallt här hemma :( barnen är så fantastiska att resa med, vi har aldrig haft nån jobbig resa med någon av dom. Men nu dröjer det till nästa gång, Alice blir ju storasyster i april och vi lär inte hinna åka iväg nåt innan dess. Bebis är beräknad 15 april, Alice var beräknad 16:e :p hoppas dom inte kommer behöva dela födelsedag O_o

Vi är tillbaka från Spanien. Kallt här hemma :( barnen är så fantastiska att resa med, vi har aldrig haft nån jobbig resa med någon av dom. Men nu dröjer det till nästa gång, Alice blir ju storasyster i april och vi lär inte hinna åka iväg nåt innan dess. Bebis är beräknad 15 april, Alice var beräknad 16:e :p hoppas dom inte kommer behöva dela födelsedag O_o
Så hade jag det med mina också. Storebror var beräknad till den 24/5 och lillebror till den 23/5. Tack och lov delar de inte födelsedag. Storebror kom + 4dagar och lillebror -1 dag.

Förr föra fredagen fick tjejerna en kusin. En söt liten tjej :love:
Men gud va INTE sugen jag är på en till :rofl: Tur att vi är överens gällande det jag och min man.

Så hade jag det med mina också. Storebror var beräknad till den 24/5 och lillebror till den 23/5. Tack och lov delar de inte födelsedag. Storebror kom + 4dagar och lillebror -1 dag.

Dig var det länge sen vi hörde från i tråden! Hoppas allt är bra med er :)

Haha vi har också umgåtts med bebis i helgen, med ungefär motsatt reaktion ;)

Ja så blev det när vi bara hade J för då ville vi verkligen ha ett till barn. Men nu när vi har två och har gått igenom graviditetsgrejen, förlossningsgrejen, första tiden grejen, amning, lära sig gå osv osv så känner vi att NEEEJ inte igen :D:p

Satt och slöläste lite i våra äldre -15trådar för det är lite roligt att läsa om allt som hänt :D

För ett år sen på nån månad gjorde jag ett gravtest och nu sitter det två gossar i varsin stol vid bordsänden o snackar med varann :love:

, vi är nöjda med dessa två små busbarn :heart så här är det nu sluttillverkat :p

Ja så blev det när vi bara hade J för då ville vi verkligen ha ett till barn. Men nu när vi har två och har gått igenom graviditetsgrejen, förlossningsgrejen, första tiden grejen, amning, lära sig gå osv osv så känner vi att NEEEJ inte igen :D:p

Förstår det absolut! Speciellt om man hela tiden tänkt sig att man vill ha två barn kan jag gissa :) Vi har drömmar om totalt tre men vi får väl se om det håller i sig efter nummer två ;) Om det blir någon nummer två dvs; är rätt ödmjuk för att det inte bara är att trycka på "beställningsknappen" :)

Förstår det absolut! Speciellt om man hela tiden tänkt sig att man vill ha två barn kan jag gissa :) Vi har drömmar om totalt tre men vi får väl se om det håller i sig efter nummer två ;) Om det blir någon nummer två dvs; är rätt ödmjuk för att det inte bara är att trycka på "beställningsknappen" :)

Nej det är ju inte det. Mycket ska klaffa! :)

När vi bara hade J så var jag lite inne på tre. Men efter vi fått E så känner vi att det här är vår perfekta familj :) Jag är lite rädd efter missfallet också, vill inte vara med om det igen. Vi har två friska barn och tanken att det inte ska bli så en tredje gång är skrämmande och den rädslan delar vi. Nu vill vi känna att vi har tid med de två vi har plus har tid att göra annat, t.ex så vägrar jag släppa hästarna :p
Men vem vet, om några år kanske man är sugen på en till haha! Men just nu, nej :)

Jag känner så fast vi "bara" har en unge. :D I takt med att L bara blir roligare ju äldre hon blir desto mindre känner jag för att nånsin göra om hela gravid- och småbarnsgrejen.

Ja det är så vi också känner! Vi har gjort bäbisgrejjen två ggr nu så vi tycker det är skönt att E blir äldre och kan vara med och göra det mesta på ett annat sätt än innan, så som J gör :)

Och förresten så är det inte "bara" att ha ett barn! Är man nöjd med det så är det så det ska vara :D

Det händer så himla mycket med språket nu! Han härmar typ allt vi säger och verkligen övar. Allt stannar ju inte såklart men något nytt ord per dag blir det! När vi läser böcker ska han sitta och hålla i ens finger och peka på allt i boken så man ska aha vad det är. Typ 10 gånger på varje sak :p

Igår hade vi lite revolution! Vi sitter vid middagsbordet och har nästan ätit klart. Så säger sonen "baj". Vi tar honom till pottan och det tar visserligen en liten stund men visst bajsar han. "Baj!" Säger han igen då. Första gången han verkligen säger till om pottan :)

Knäppa saker man blir lycklig över nu för tiden :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 009
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 026
Senast: Twirro
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka