Vårföräldrar 2015 #6

Jag fortsätter på klädspåret och undrar vad ni har tänkt er för höst och vinterskor?
Höstskorna är två par från Kavat där ett par är låga och det andra är lite högre i skaftet samt gummistövlar.

Vinterskorna blir nog fodrade gummistövlar och någon typ av varmare känga. Jag gillar Kavat så det kan nog bli något därifrån.

Jag fortsätter på klädspåret och undrar vad ni har tänkt er för höst och vinterskor?

Det vi har är ofodrade och fodrade regnstövlar och en lätt fodrad känga som står emot åtminstone en del väta (tror att den är från Reima). Har hellre lite mindre foder i skorna och så skapar man värmen med bra strumpor, då torkar allt snabbare. Blir det riktigt skitväder i vinter kommer vi köpa en vattentät känga med så lite foder som möjligt som man sedan får fodra upp med strumpor.

Ja att ha båda fodrade gummistövlar och vinterkängor är nog en bra plan. Det där slasket är ju rätt vanligt förekommande :cautious:

Men hoppas på att kunna vänta liiiite till innan det är dags att köpa. Så man har lite större chans att träffa rätt i storlek som räcker så länge som möjligt.

Båda tjejerna fick ett varsitt par Vikingkängor att ha som höstskor. Funkar nu och kommer funka tills det är dags för varmare skor. Då blir det något varmfodrat som jag inte vet än :p Finns fodrade gummistövlar också.

Alltså... Sömnen senaste nätterna har varit lite sådär. L drömmer MASSOR, gnyr och gråter och fäktar i sömnen. Mellan oss var nog jag och maken in till henne tjugo gånger under de tolv timmar hon låg i sängen (att ha henne i vår säng hjälper inte).

Just därför, för att det just nu är lite trött och mosigt i huvudet, så uppskattar jag läggningarna ännu mer. Kvällsflaska, pyjamas, tandborstning och sen somnar hon i princip innan huvudet träffar kudden. Brukar sätta mig på golvet bredvid hennes säng en stund och nynna lite medan hon somnar, men idag hann jag knappt sätta mig. Helt otroligt skönt (för oss alla)!

Alltså... Sömnen senaste nätterna har varit lite sådär. L drömmer MASSOR, gnyr och gråter och fäktar i sömnen. Mellan oss var nog jag och maken in till henne tjugo gånger under de tolv timmar hon låg i sängen (att ha henne i vår säng hjälper inte).

Just därför, för att det just nu är lite trött och mosigt i huvudet, så uppskattar jag läggningarna ännu mer. Kvällsflaska, pyjamas, tandborstning och sen somnar hon i princip innan huvudet träffar kudden. Brukar sätta mig på golvet bredvid hennes säng en stund och nynna lite medan hon somnar, men idag hann jag knappt sätta mig. Helt otroligt skönt (för oss alla)!

Vi har haft tre oroliga nätter pga snorig liten näsa. I natt blev det inte mycket sömn så vi är rätt mosiga! Men hon somnar snabbt på kvällen iallafall så vi får ett par timmar lugnt innan vi ska lägga oss.

Vi har haft tre oroliga nätter pga snorig liten näsa. I natt blev det inte mycket sömn så vi är rätt mosiga! Men hon somnar snabbt på kvällen iallafall så vi får ett par timmar lugnt innan vi ska lägga oss.

L är också lite snorig, men det är som att hela natten blir bättre om hon får nässpray precis innan läggdags. :up:

Höstskor är gympisar och ofodrade stövlar. Köper eventuellt ett par Luddan som vintersko, om de inte känns för klumpiga på honom. Hade det till storasyster förra vintern och blir ett par till henne i år igen. Tycker det är bästa skon för vinter här uppe i norr. Har kvar hennes gamla kavat och kuomakängor också i rätt storlek. Så de kan han ha om inte Luddan känns bra.

Vi har sovit som stockar i natt tack och lov! Den snoriga lilla näsan är nog på bättringsväg :) E kom vid 02.30 tiden men somnade om och har sovit gott sen dess i vår säng.

Idag ska hon på 18 månaderskontroll så nu lär det väl bli feber av sprutan istället :cautious:

Vi har sovit som stockar i natt tack och lov! Den snoriga lilla näsan är nog på bättringsväg :) E kom vid 02.30 tiden men somnade om och har sovit gott sen dess i vår säng.

Idag ska hon på 18 månaderskontroll så nu lär det väl bli feber av sprutan istället :cautious:

Skönt att hon verkar bättre! Håller tummarna för att hon slipper febern.

L hade en jobbig natt inatt. Fram till typ tre-halv fyra var det rätt lugnt, sen fick jag hämta henne. Varken jag eller maken fick ta i henne, då blev hon förbannad, men hon skulle prompt ligga halvt över mig. Låg i samma (obekväma) ställning från fem till halv nio, känner mig lagom ledbruten idag. Lägg därtill att jag misstänker att jag fått en svampinfektion så kan man säga att det här är en riktig toppenonsdag... :meh:

Skönt att hon verkar bättre! Håller tummarna för att hon slipper febern.

L hade en jobbig natt inatt. Fram till typ tre-halv fyra var det rätt lugnt, sen fick jag hämta henne. Varken jag eller maken fick ta i henne, då blev hon förbannad, men hon skulle prompt ligga halvt över mig. Låg i samma (obekväma) ställning från fem till halv nio, känner mig lagom ledbruten idag. Lägg därtill att jag misstänker att jag fått en svampinfektion så kan man säga att det här är en riktig toppenonsdag... :meh:

Fy va jobbigt :(
För ett par veckor sen drömde E också mycket. Tror det är rätt typiskt att de får en sån period när det börjat dagis och får många och nya intryck.

Åh Alice vill vara så stor nu... vad man än gör så springer hon efter "till till till" (hjälpa till) och så ska vi göra tillsammans eller ännu hellre ska hon göra själv. Hon plockar fram frukost, skalar klementiner, borstar tänderna, låser dörrar osv.

Sömnen har blivit bättre igen även fast hon vaknar till flera gånger per natt. Vi sover ännu i samma säng så är lätt att söva om utan att behöva vakna helt själv. Hon är ofta törstig på natten och ibland kissnödig så det gäller att vara väl förberedd med allt inom räckhåll :p

Talet utvecklas verkligen jättemycket nu och det kommer nåt nytt ord varje dag. Hon vill gärna berätta om saker som hänt så vi har börjat teckna lite också så hon får lättare att uttrycka sig. Vi tecknade när hon var mindre men tappade det när vi inte fick nån respons, nu lär hon sig tecknen snabbt så då är det roligare :) favorittecknet är kaffe för det är tydligen extra kul att berätta att mamma druckit kaffe :p

Fröken blev godkänd på 18 månaderskontrollen idag. 12560 gram tung och 88 cm lång om jag minns rätt. Hon följer alla sina tre kurvor slavsikt fortfarande :) En enhet över medelkurvan på vikt och precis på medel på längd och huvudomfång :)

Sprutan var inge rolig men det gick snabbt över. Hoppas hon slipper feber bara.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 010
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 156
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 026
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar