Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Höstskorna är två par från Kavat där ett par är låga och det andra är lite högre i skaftet samt gummistövlar.Jag fortsätter på klädspåret och undrar vad ni har tänkt er för höst och vinterskor?
Jag frågade förskolan, de ville gärna ha stövlar och senare fodrade stövlar. Om det blir riktig vinter med snö har vi ärvda fodrade kängor.Jag fortsätter på klädspåret och undrar vad ni har tänkt er för höst och vinterskor?
Jag fortsätter på klädspåret och undrar vad ni har tänkt er för höst och vinterskor?
Jag fortsätter på klädspåret och undrar vad ni har tänkt er för höst och vinterskor?
Alltså... Sömnen senaste nätterna har varit lite sådär. L drömmer MASSOR, gnyr och gråter och fäktar i sömnen. Mellan oss var nog jag och maken in till henne tjugo gånger under de tolv timmar hon låg i sängen (att ha henne i vår säng hjälper inte).
Just därför, för att det just nu är lite trött och mosigt i huvudet, så uppskattar jag läggningarna ännu mer. Kvällsflaska, pyjamas, tandborstning och sen somnar hon i princip innan huvudet träffar kudden. Brukar sätta mig på golvet bredvid hennes säng en stund och nynna lite medan hon somnar, men idag hann jag knappt sätta mig. Helt otroligt skönt (för oss alla)!
Vi har haft tre oroliga nätter pga snorig liten näsa. I natt blev det inte mycket sömn så vi är rätt mosiga! Men hon somnar snabbt på kvällen iallafall så vi får ett par timmar lugnt innan vi ska lägga oss.
L är också lite snorig, men det är som att hela natten blir bättre om hon får nässpray precis innan läggdags.
Vi kör också nässpray när hon lägger sig men det har funkat sådär den här gången. Men det hade antagligen varit ännu värre om hon inte fått det
Ah, förstår.
(L har sovit i över 1,5 timme, inget drömmande hittills! *peppar peppar*)
Vi har sovit som stockar i natt tack och lov! Den snoriga lilla näsan är nog på bättringsväg E kom vid 02.30 tiden men somnade om och har sovit gott sen dess i vår säng.
Idag ska hon på 18 månaderskontroll så nu lär det väl bli feber av sprutan istället
Skönt att hon verkar bättre! Håller tummarna för att hon slipper febern.
L hade en jobbig natt inatt. Fram till typ tre-halv fyra var det rätt lugnt, sen fick jag hämta henne. Varken jag eller maken fick ta i henne, då blev hon förbannad, men hon skulle prompt ligga halvt över mig. Låg i samma (obekväma) ställning från fem till halv nio, känner mig lagom ledbruten idag. Lägg därtill att jag misstänker att jag fått en svampinfektion så kan man säga att det här är en riktig toppenonsdag...
Fy va jobbigt
För ett par veckor sen drömde E också mycket. Tror det är rätt typiskt att de får en sån period när det börjat dagis och får många och nya intryck.
L:s farmors standardsvar på allt som händer L just nu är "Hon är ett och ett halvt.".