Vårföräldrar 2015 #6

E har lärt sig två nya ord: jacka och kladdkaka :D
Det kommer hända massa med språket nu det kommande halvåret fram tills hon blir 2 år. Det gjorde det med J och E är lika pratglad och provar att härma hon också :)

När andra skolar in har vi valt att, på mitt initiativ, inte göra det än utan båda jobbar fullt men olika skift. Efter två veckor kan jag sammanfatta den första tiden som intensiv som tusan, alldeles för lite sömn och väldigt rolig. Ännu ändrar jag mig inte men det kommer bli tufft :o. Jag kommer nog ta ut en och annan föräldradag för att inte bli för utmattad.

L har fått två nya tänder i underkäken, några ledsna stunder men ganska smärtfritt ändå. Periodvis äter hon bättre, tror det kommer märkas när hon vägs nästa gång :up:.

Nästa vecka börjar gympan för båda ungarna :) De kommer gå i olika grupper i år och även olika dagar. Vi får ta en unge var så det blir lite ensamtid för det behövs också. Vi gör alltid så mycket ihop alla fyra så det är sällan man bara har en unge själv :)

Ska era gå på något sånt i höst?

När andra skolar in har vi valt att, på mitt initiativ, inte göra det än utan båda jobbar fullt men olika skift. Efter två veckor kan jag sammanfatta den första tiden som intensiv som tusan, alldeles för lite sömn och väldigt rolig. Ännu ändrar jag mig inte men det kommer bli tufft :o. Jag kommer nog ta ut en och annan föräldradag för att inte bli för utmattad.

L har fått två nya tänder i underkäken, några ledsna stunder men ganska smärtfritt ändå. Periodvis äter hon bättre, tror det kommer märkas när hon vägs nästa gång :up:.

Maken som ska vara hemma i höst har också insett att det kommer bli intensivt och skoj :D Och då är han som sagt ändå hemma full tid.

Här är det nig också tänder på g. Mycket händer i munnen och halvoroligt i magen. Han som normalt bajsar 1 gång per dygn snittar nu på kanske 4.

Skönt att hon börjar äta bättre! :)

• Gilla
Reactions: Lo_
Nästa vecka börjar gympan för båda ungarna :) De kommer gå i olika grupper i år och även olika dagar. Vi får ta en unge var så det blir lite ensamtid för det behövs också. Vi gör alltid så mycket ihop alla fyra så det är sällan man bara har en unge själv :)

Vi hoppas hitta en ledig plats på minisim men det är inte det lättaste! Men förhoppningsvis :)

Inatt runt ett fiskade maken upp en mycket ledsen, yrvaken L som hade klivit ur sängen och stod och ropade. Hon fick ligga i vår säng men jag tror inte någon av oss sov så värst bra (hade vi varit mer klartänkta hade vi nog sövt om henne i hennes egen säng). Måste vara mycket som händer i det där lilla huvudet just nu. :heart

Inatt runt ett fiskade maken upp en mycket ledsen, yrvaken L som hade klivit ur sängen och stod och ropade. Hon fick ligga i vår säng men jag tror inte någon av oss sov så värst bra (hade vi varit mer klartänkta hade vi nog sövt om henne i hennes egen säng). Måste vara mycket som händer i det där lilla huvudet just nu. :heart

E sover lite oroligt också efter dagistart som antagligen beror på allt nytt och att hon blir mycket tröttare av att vara där än hemma. Men efter vi bytte bort spjälsängen på en vanlig säng så somnar hon mycket fortare på kvällen. Men sen är hon lite ledsen på natten och då har hon fått komma till oss pga lättvindigt :p

E sover lite oroligt också efter dagistart som antagligen beror på allt nytt och att hon blir mycket tröttare av att vara där än hemma. Men efter vi bytte bort spjälsängen på en vanlig säng så somnar hon mycket fortare på kvällen. Men sen är hon lite ledsen på natten och då har hon fått komma till oss pga lättvindigt :p

Skönt att höra att även dina superstabila supercoola ungar blir påverkade. :D

Skönt att höra att även dina superstabila supercoola ungar blir påverkade. :D

Haha den stora är superstabil men den lilla kan vara trög när det gäller att somna på kvällen och i perioder lite orolig på natten men inget som stör värst mycket :p Hon är en evighetsmaskin blandat med duracellkanin :D Fattar inte hur hon orkar ibland!

Idag åker vi hem från en vecka på Gran Canaria. På flygresan hit (5,45 h) Så var storbebis (hon kallas så haha) såå himla vild. Inte ledsen eller arg eller så utan bara enormt med energi. Hon däckade sista 2 timmarna i min famn. Sånt gör hon aldrig nånsin hemma! Hon har badat i poolen ungefär 8h per dag och tack vare hennes superbra simringar har hon varit i utan att nån hållt i henne. Flyter som en kork. Tar sig fram i vattnet själv osv, typ hundsim. Så hon har blivit jätteduktig. :-)
14102818_10153893492738333_7822515766924125256_o.jpg

Kul att resan har gått så bra!

Måste dock säga att jag tycker att det där ser typ livsfarligt ut utifrån vad vi lärt oss på simskolan, framförallt om ingen är i hennes direkta närhet. Skulle hon hamna i fel position i vattnet så är hon ju låst där.

På lördag ska vi på bröllop och sonen ska vara med farmor och farfar. Eftersom det var ett tag sedan han var ensam med dem en längre stund hade vi "genrep" igår. Sonen var där från eftermiddagen till läggdags. Farmor och farfar la honom i vagnen och promenderade hem till oss. Sonen sov när de kom fram och allt hade (såklart) gått jättebra :)

Jag och maken insåg att det där med barnvakt för att inte göra någonting är ju inte så dumt :p Vi har ju mest haft barnvakt när vi själva ska iväg och göra något speciellt. Men inte för ofta. Isch vad jag saknar honom nu. :heart Har inte träffat honom (vaken) sen i förrgår kväll eftersom han sover med pappa just nu och inte vaknar förrän efter jag gått till jobbet .

Kul att resan har gått så bra!

Måste dock säga att jag tycker att det där ser typ livsfarligt ut utifrån vad vi lärt oss på simskolan, framförallt om ingen är i hennes direkta närhet. Skulle hon hamna i fel position i vattnet så är hon ju låst där.
Hon är inte låst i nån position, hon kan snurra runt om hon hamnar med huvudet neråt, dock gör hon inte de då första steget var att lära sig hålla balansen genom att ha händerna nere i vattnet. Dom funkar inte som vanliga kuddar man har på armarna. Sä du behöver inte oroa dig ;).

Startade upp en stor -och liten gympa förra hösten med en vän, och vi fortsätter ett år till iallafall. Så det kommer vi göra i höst (är ju mest för storasyskonet men lilleman får hänga med när sambon kan följa). Sen har jag ev tänkt att vi ska börja klättra, men det är ju också för det större barnet. Tycker Vide är så liten så känner inget behov av någon extra aktivitet förutom det vardagliga vi pysslar med. :)

Startade upp en stor -och liten gympa förra hösten med en vän, och vi fortsätter ett år till iallafall. Så det kommer vi göra i höst (är ju mest för storasyskonet men lilleman får hänga med när sambon kan följa). Sen har jag ev tänkt att vi ska börja klättra, men det är ju också för det större barnet. Tycker Vide är så liten så känner inget behov av någon extra aktivitet förutom det vardagliga vi pysslar med. :)

Förra terminen så betalade vi för båda två för E tyckte det var lika roligt och var delaktig som J var. Nu är dom som sagt i olika åldersgrupper (för gick dom 0-3 år ihop) så dom går på varsinn dag. E är såpass stor och med och har egen vilja så det märks att hon uppskattar sin gympatimme trots att hon bara är 1,5 år :)

Till våren får vi se hur det blir. J pratade på fotboll så hon ska få prova det om hon fortfarande vill då. Men då blir det ingen gympa för henne :) Hon kommer rida en gång i veckan från nu i höst (här hemma på våra hästar) och vi vill inte stressa med att ha för många aktiviteter.

Igår somnade E strax innan kl 20 och har sovit inne hos sig hela natten. Väckte båda barnen strax efter kl 7 i morse så jag tror dom sovit gott :) J hade varit uppe och kissat i natt bara (sååå skönt med helt blöjfri onge som sköter det där själv) annars har vi sovit som stockar allihop :D
E blev lite ledsen idag när jag lämnade på dagis men det lät som hon lugnade sig bara vi gick ut för jag hörde henne inte när vi tog på oss skorna.
Tänkte sluta jobbet vid 14 idag och hämta dom tidigare :)

Vi har haft ett par jobbiga nätter-dagar med febrig och snorig storebror. Ojojoj världen har gått under många gånger, sover oroligt och helst uppkrupen i min famn. Inatt började lillebrors vaccination göra sig påmind. Dessutom.
Småpluttarna :heart

Vi har haft ett par jobbiga nätter-dagar med febrig och snorig storebror. Ojojoj världen har gått under många gånger, sover oroligt och helst uppkrupen i min famn. Inatt började lillebrors vaccination göra sig påmind. Dessutom.
Småpluttarna :heart

Usch man känner sig så hjälplös :(
Hoppas dom kryar på sig snart :heart

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 012
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 168
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 029
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17