Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lite vatten och så är håret tipptopp igen. Schampoo skadar mer än gör nytta tror jag.
Det jag lärde mig när jag jobbade på ett hudläkemedelsbolag är att kroppen inte kan ta upp fukt direkt, då skulle vi drunkna om det regnade. Vi smörjer bara ytan, anledningar till exem osv kommer ofta inifrån. De flesta använder nog olja/kräm när det finns ett behov, inte i förebyggande syfte.Det tror jag med, eller framför allt att schampoo skapar ett behov av just schampoo. Jag använder det inte själv och tänkte nog köra vidare på bara vatten tills det verkar finnas behov av annat,
Vi har inte heller någonsin använt vare sig tvål, babyolja eller salvor. Någon enstaka gång med inotyol bara. Jag själv har haft massa problem med känslig hud, eksem osv så hoppas verkligen att han slipper. Hittills har han aldrig varit torr eller varit röd en massa. Om det har något alls att göra med utebliven användning av hudprodukter har jag ingen aning om. Men det känns logiskt att om man tillför huden fukt då kommer den behöva det. Men jag har inte direkt forskat på saken
då skulle vi drunkna om det regnade.
Satt och kollade vad vi har för arvekläder vinterkläder och vad jag behöver köpa.
Men storlekar?! Sonen har 80 nu. 92 såg helt gigantiskt ut och 86 såg stort ut. 80 ser ut att kunna vara mer lagom då även om han hinner växa endel..
Vad räknar ni med att era har för storlek i höst, vinter? Ytterkläder.
Satt och kollade vad vi har för arvekläder vinterkläder och vad jag behöver köpa.
Men storlekar?! Sonen har 80 nu. 92 såg helt gigantiskt ut och 86 såg stort ut. 80 ser ut att kunna vara mer lagom då även om han hinner växa endel..
Min har också 80. Det känns som ytterkläder är större i strl än vanliga kläder. Hon har ett par regnbyxor i 74 som fortfarande är jättestora! Så tror vi satsar på ytterkläder i stl 80. Hon är 80,5 cm (växt 0,5 cm sen 1år). :-)Satt och kollade vad vi har för arvekläder vinterkläder och vad jag behöver köpa.
Sonen har 86 nu i vanliga kläder (fortfarande 80 i vissa plagg och 92 i andra) och hans ytterkläder i stl 86 är nästan lite för stora så räknar med att han kommer kunna ha dem i vinter, eventuellt gå över till 92 i början av nästa år.Satt och kollade vad vi har för arvekläder vinterkläder och vad jag behöver köpa.
Det är så sjukt svårt det där! Hittade en vindfleece från PoP som vi använde förra året med uppvikta ärmar och den ser ut som att den kan funka i början av hösten - strl 74. I allmänhet tror jag 86 - 92 kommer att vara gångbart beroende på märke och vad det är för typ av kläder (regnkläder tex brukar ju vara ganska stora men å andra sidan ska det få plats kläder under också). Just nu har hon ett par regnbyxor i 74 som sitter perfekt. Hittade en vinteroverall i 86 som vi fått begagnad - hoppas att den ska funka.Satt och kollade vad vi har för arvekläder vinterkläder och vad jag behöver köpa.
Jag kan kopiera @Rhinos svar rakt av, förutom att kusinen som vi får kläder från är ca två år äldre. H är fortfarande lång och lite åt det smalare hållet, men han äter som en häst!Sonen har 86 nu i vanliga kläder (fortfarande 80 i vissa plagg och 92 i andra) och hans ytterkläder i stl 86 är nästan lite för stora så räknar med att han kommer kunna ha dem i vinter, eventuellt gå över till 92 i början av nästa år.
Vi har också tur med kläderna då han ärver ytterkläder från sin 10 månader äldre kusin. De är knappt slitna så det är helt perfekt. Har bara köpt ett regnställ själva men annars har han allt han behöver.
Extra mätning och vägning hos BVC idag. Sköterskan sa att hon själv tyckte att det var lite fjompigt men läkaren ville ha en extra koll så då blev det så. 78 cm lång och 10 240 gram innebär att hon är tillbaka på sina gamla kurvor.