Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ni provat att låta honom sova på ull? Reglerar värmen väldigt bra.
Nu har ungen varit torr om natten i mer än en vecka men det är 'fel' barn, det är tvåmånadersbebisen
Så har vi det också. Men våra söner har ju varit ganska lika från start så det förvånar mig inte att de är det även på denna punkten . Kan ju tillägga att även vår son är het som en kamin när han sover och har oftast bara blöja på sig. Han kan svettas så att han är helt blöt på den sida som ligger an mot sängen/bilstolen/barnvagnen.Vi har också en lugnare och försiktigare liten pojke. Han är väldigt försiktig både på nya platser och med nya människor, och inte alls särskilt "röjig". I vardagsrummet har vi en lång låg fönsterbänk i brösthöjd på S. Där har vi både blomkrukor, ljusstakar och lampor. Folk brukar tro att vi har glömt plocka undan Och jag kommer säkert ångra att jag skrev det här
Sonen är nog inne i en ny utvecklingsfas. Han kan bli riktigt rasande om han vill ha något och vi inte förstår vad det är han menar. Vi har även börjat sätta gränser för vad han får ha och inte får ha och då kan han också bli riktigt rasande och kasta iväg grejer i ren frustration. Han har även varit väldigt mammig nu de senaste dagarna och velat vara nära mig ofta.
Det känns som att han förstår så himla mycket men att han är frustrerad över att han inte kan förmedla det till oss så att vi förstår. Han har börjat säga en del ord som klocka (kokkaaa), blomma (omma), lampa (mmpa) osv men inte till den grad att han alltid kan göra sig förstådd.
Någon annan som märkt en förändring i utvecklingen på sistone?
Sonen är nog inne i en ny utvecklingsfas. Han kan bli riktigt rasande om han vill ha något och vi inte förstår vad det är han menar. Vi har även börjat sätta gränser för vad han får ha och inte får ha och då kan han också bli riktigt rasande och kasta iväg grejer i ren frustration. Han har även varit väldigt mammig nu de senaste dagarna och velat vara nära mig ofta.
Det känns som att han förstår så himla mycket men att han är frustrerad över att han inte kan förmedla det till oss så att vi förstår. Han har börjat säga en del ord som klocka (kokkaaa), blomma (omma), lampa (mmpa) osv men inte till den grad att han alltid kan göra sig förstådd.
Någon annan som märkt en förändring i utvecklingen på sistone?
Efter fyra nätter på soffan kunde jag inatt sova med familjen igen . L vaknade vid 03 men gick med på att få välling av mig efter lite knorrande och sedan somnade hon efter att ha farit runt lite i sängen . Tror hon frågade om amning en gång men den sedvanliga storgråten uteblev när jag erbjöd välling och jag är så lättad .
I övrigt är jag tillbaka på jobbet och det känns helt okej men jag längtar verkligen efter lilla L.
Han får göra detHan får väl lära storebror
Men då låter det som att lillebror sover väldigt bra om nätterna? Iaf här har det varit så att ju bättre nattsömn desto torrare blöja på morgonen.
För vår del var det inga problem med att amma dagtid, men inget nattetid. Var bara noga med att morgonmålet eller kvällsmålet aldrig får ske i sängenHar du förresten slutat amma helt nu eller hur gjorde ni? Jag skulle gärna plocka bort nattamningen men någon gång dagtid är fortfarande rätt mysigt. Men vet inte hur lätt det är att genomföra eller om det är bättre att sluta helt. Lättast för sonen alltså.
Nej vi ammar dagtid, i varierad mängd. Känns som hon klarar sig utan ett bra tag, ett dygn nästan men sedan måste hon "amma ikapp" eller kanske mer troligt tanka extramycket närhet . Det gör mig ingenting, tycker amningen är väldigt praktisk och mysig. Jag söver henne fortfarande (tyvärr) genom amning, hennes pappa lyckas utan.... Ute somnar hon i vagn/bil/sele/cykelsadel men inne är hon fortfarande inkörd på amning. Blir väl nästa projekt .Har du förresten slutat amma helt nu eller hur gjorde ni? Jag skulle gärna plocka bort nattamningen men någon gång dagtid är fortfarande rätt mysigt. Men vet inte hur lätt det är att genomföra eller om det är bättre att sluta helt. Lättast för sonen alltså.
Nej det har vi inte provat, typ en ullfilt då eller? Tror till och med att vi kan ha en sån i en låda
Men det låter ju onekligen som att vi inte är ensamma om att ha en varm bebis
Stor tjej !Storasyster har tränat massa på att cykla de senaste dagarna och A har varit avundsjuk och haft som projekt att göra samma sak. Resultatet har ju inte varit direkt lysande och vi har ett antal gånger fått trassla ut henne efter att hon försökt ta sig upp på storasysters cykel och fått den över sig Idag köpte vi en springcykel och hjälm till A och hon är så stolt Klarar givetvis inte av det själv men nu är hon på den istället iaf och finns inte direkt något att göra illa sig på på den cykeln
Hon har förövrigt också kommit på att hon kan knuffa iväg en köksstol och sen klättra upp på den om hon vill komma åt nåt
Storasyster har tränat massa på att cykla de senaste dagarna och A har varit avundsjuk och haft som projekt att göra samma sak. Resultatet har ju inte varit direkt lysande och vi har ett antal gånger fått trassla ut henne efter att hon försökt ta sig upp på storasysters cykel och fått den över sig Idag köpte vi en springcykel och hjälm till A och hon är så stolt Klarar givetvis inte av det själv men nu är hon på den istället iaf och finns inte direkt något att göra illa sig på på den cykeln
Hon har förövrigt också kommit på att hon kan knuffa iväg en köksstol och sen klättra upp på den om hon vill komma åt nåt
Nu har ungen varit torr om natten i mer än en vecka men det är 'fel' barn, det är tvåmånadersbebisen
Det varade typ en vecka så nu är det som vanligt igenMenar du att en tvåmånaders bebis inte kissar på hela natten (12 h)? Då hade jag funderat på om den inte fick i sig tillräckligt.