Vårföräldrar 2015 #5

Ni som ger grötpinnar, ger ni dom som hela... ja pinnar antar jag?
Kan de bita av lagom bitar då?
Mitt lilla gull har ingen självbevarelsedrift alls tror jag :nailbiting:
Majskrokar har vi bannlyst tills vidare då han bara kör ner dom hela i halsen. Även smörgåsrån (och ja, allt annat...) stoppar han in så mycket som får plats av så vi ger honom helt enkelt småbitar av allt fortfarande.
Vet inte riktigt hur vi ska komma vidare med ätandet faktiskt, törs inte ge honom saker att gnaga av när han gör så här...
Majskolv är det enda som fungerar att han får hantera själv.
Vi ger sonen hela grötpinnen och så äter han själv. De går att smulas isär ganska lätt så sonen tar lagom stora tuggor. Du kan ju alltid prova. Det är väldigt smidigt att ge som mellis och när man är iväg :).

Stackars liten febris!

Vi tog oss ut och fick faktiskt lite D-vitamin :up:. Jag lyckades tajma förmiddagstupplur med ridpass som avslutades just som hon vaknade- ibland funkar det :). Lo fick hjälpa till att skritta av hästen och lyste som en liten sol däruppe :love:. Lunchfodring och allmänt pyssel med henne i vagn och på ryggen och jag måste säga att det mesta funkar att göra med henne med, precis som jag ville :up:. Sen att jag är galet trött och ska sticka till jobbet strax är ju en annan femma ;). Hoppas på bättre sömn inatt!
Vad lyxigt! Vår bebis hatar stallet. Aldrig så missnöjd som då oavsett. Ibland somnar hon så jag kan mocka i lugn o ro o sådär, men aldrig att jag skulle kunna rida. Dock svårt att klaga då hon sover 12h i sträck nattetid och även mkt dagtid om vi är annat än i stallet men ändå. Irriterande då hon när vi mekar med bilarna kan sitta i glo i timmar. :)

Vad lyxigt! Vår bebis hatar stallet. Aldrig så missnöjd som då oavsett. Ibland somnar hon så jag kan mocka i lugn o ro o sådär, men aldrig att jag skulle kunna rida. Dock svårt att klaga då hon sover 12h i sträck nattetid och även mkt dagtid om vi är annat än i stallet men ändå. Irriterande då hon när vi mekar med bilarna kan sitta i glo i timmar. :)
Ja det är verkligen superskönt, speciellt nu när jag jobbar och både vill hinna umgås med henne och rida innan jobbet :up:

I natt har vi sovit lite bättre än igår natt. E hade 39,2 när hon la sig. I natt vid 2.30 tempade jag henne igen och då låg hon på 39,8 :( Men i morse när vi vakna strax efter 8 så hade hon 38,9 så det har sjunkit som tur är. Hoppas toppen var i natt så hon blir piggare nu :heart

Åh stackars liten E :( Hoppas det har vänt och blir bättre nu!

Här kryptränas det för fullt och han blir verkligen bättre och bättre även om det är en bit kvar till att han kryper. Har startat vadslagning i familjen om han kommer krypa innan julafton :D

Försäljare kommer alltid vara försäljare och de avskyr kunder som ska testa varenda stol i bilen och säljer ett säkert kort. I detta fallet Max-Way som passar i princip alla bilar....

XPC finns att köpa i de butiker som har Maxi Cosi, med undantag från vissa som tar hem på beställning. Men du ka testa en XP, för de tar exakt lika mycket plats och ser likadana ut. Skillnaden är att XPC är mjukare.

Gällande pearl xp så måste du ha en i-size bas, inte den du har. Så ja ni måste köpa en ny bas också. Har ni inga problem med pengarna så säger jag att ni ska testa båda i bilen! Och med barnet i.

Jo visst är det så!

Tack så jättemycket för råden! Nu blir det att ta sig till butik och prova Mobin ordentligt i bilen!

Har du förresten koll på om det brukar vara mellandagsrea på bilstolar? Kan ju vara värt att vänta en vecka till isf :)

Åh stackars liten E :( Hoppas det har vänt och blir bättre nu!

Här kryptränas det för fullt och han blir verkligen bättre och bättre även om det är en bit kvar till att han kryper. Har startat vadslagning i familjen om han kommer krypa innan julafton :D
Det är så kul att de utvecklas hela tiden men ibland minns jag längtansfullt tiden när hon låg på rygg och knappt kunde lyfta en arm ;). Lo kryper sedan en dryg månad och man hör bara ett snabbt trummande, antingen efter en själv eller åt motsatt håll åtföljt av en olycksbådande tystnad :eek:. Hon är väldigt påhittig. Verkar tex gilla avloppet på toa:yuck:, en framtida karriär som vaktmästare kanske? Annars är skohyllan en stor favorit och kan sitta och leka med skosnören i evigheter.

I natt har vi sovit lite bättre än igår natt. E hade 39,2 när hon la sig. I natt vid 2.30 tempade jag henne igen och då låg hon på 39,8 :( Men i morse när vi vakna strax efter 8 så hade hon 38,9 så det har sjunkit som tur är. Hoppas toppen var i natt så hon blir piggare nu :heart
Hoppas det vänder för er nu!

Det är så kul att de utvecklas hela tiden men ibland minns jag längtansfullt tiden när hon låg på rygg och knappt kunde lyfta en arm ;). Lo kryper sedan en dryg månad och man hör bara ett snabbt trummande, antingen efter en själv eller åt motsatt håll åtföljt av en olycksbådande tystnad :eek:. Hon är väldigt påhittig. Verkar tex gilla avloppet på toa:yuck:, en framtida karriär som vaktmästare kanske? Annars är skohyllan en stor favorit och kan sitta och leka med skosnören i evigheter.
Här är alla galler och liknande omåttligt intressanta (golvbrunnen, elementen på tågen, avrinning från simbassängen osv). H ålar och rullar dit han ska, men kryper inte och ställer sig inte upp själv.

Hehe, samma här.
Skor är en stor favorit, han drar ner alla från skostället och tar sen någon av dom i skosnöret och kryper runt med den hängande efter :D

Idag har vi inkl bebis varit på julbord och hon satt hur snällt som helst de 2-3 h vi var där inkl smakade på allt hon fick. Anklever, strömning, räka, diverse olika fisk hon aldrig ätit, lite kött från vilt etc. Hur gott som helst enligt bebis! :-)

E har vart piggare under dagen men är inte helt feberfri. Hoppas på en ännu bättre natt i natt så hon verkligen får vila, det är ju det som ska till :)

Vi ska snart köra pappan i huset på kalas för han ska ut och äta med jobbet. Vi andra får ha lite lördagsmys med film och godis innan flickorna ska sova :) Hoppas som sagt E sover bättre och inte vaknar till lika ofta för jag måste springa ut och slänga till hästarna kvällshö och ställa timern på lunchgrinden så dom får natthö :) Men det tar ju inte många minuterna så det löser sig!

Idag har vi varit på Leos lekland. Storasyster var bjuden på kalas så Alice fick passa på att röja loss hon med och älskade det, mest stora rutschkanan där man åkte ner sittandes i ett däck, en ständig favorit är vind i ansiktet :D

Annars är det mest gå som gäller. Hon gråtskriker om man inte gör henne till viljes och hjälper henne gåträna. T ex så vaknade hon vid 20:30 igår efter att, vad vi trodde, ha somnat för natten och sätter sig upp, tittar sig förvirrat omkring, sträcker upp händerna och ska gå. En timme tog det av promenerande innan hon var nöjd :grin:

Idag när sonen tog tag i mitt finger och stoppade in det i munnen märkte jag att det var väldigt vasst! Kommer nog inte ha en herr tandlös här hemma särskilt länge till :D

Och med tanke på att första tanden är på väg ska vi nog vara väldigt nöjda med dagen. Vi har varit på dop och sonen var glad och nöjd i kyrkan. På den efterföljande middagen var han lika nöjd och glad. Vi hade smart nog glömt både haklapp och sked. Men fantastisk liten son satt i knät(!) med vit skjorta(!) utan haklapp(!) och åt spagetti och köttfärssås(!) med hjälp av andra änden på en gaffel(!) utan en endaste fläck som resultat :eek::eek: Sen somnade han i selen och sov sig igenom resten av middagen trots stojig lokal. Tror inte att man kan begära så mycket mer av en 8-månaders med tandsprickning :love::love:

Men tanden kanske kan förklara varför han har sovit så oroligt på sistone. Får hoppas att det ger med sig snart :)

Jo visst är det så!

Tack så jättemycket för råden! Nu blir det att ta sig till butik och prova Mobin ordentligt i bilen!

Har du förresten koll på om det brukar vara mellandagsrea på bilstolar? Kan ju vara värt att vänta en vecka till isf :)

Det brkar alltid vara rea , men huruvdida det kommer vara det på just Mob XP eller XPC vet jag tvärr inte:)

E hade 38,8 igår kväll när jag la henne och hon fick Alvedon. Såg så himla trött ut så jag tänkte att hon somnar snabbt. Men icke... 1 h och 45 min låg hon och prata, satte sig upp, rulla runt och höll på :grin: Var upp till henne x antal ggr och stoppa om. Hann tyvärr inte sitta ner med J och se på film värst mycket så jag har lite dåligt samvete :( Men det var inte mycket att välja på. Ska ta med bata henne på luciashow på ena ridskolan i närheten i eftermiddag :) Det blir kul!

:laugh::laugh::laugh: Alltså skorv - det har hon i större delen av hårbotten och nu tänkte jag ta itu med det. Köpte Borago- kräm på apoteket och tänkte att det blir en lätt match men hon har långt hår som för tillfället är alldeles insmetat i vit fet kräm :rofl::rofl: hon ser så rolig ut!! Men i instruktionen står det att man ska smörja 3 ggr/ dag under lång tid vilket inte är riktigt hållbart :p

så, nån som har tips?? Vet att det inte är farligt och försvinner så småningom men tänkte hjälpa det på traven lite

:laugh::laugh::laugh: Alltså skorv - det har hon i större delen av hårbotten och nu tänkte jag ta itu med det. Köpte Borago- kräm på apoteket och tänkte att det blir en lätt match men hon har långt hår som för tillfället är alldeles insmetat i vit fet kräm :rofl::rofl: hon ser så rolig ut!! Men i instruktionen står det att man ska smörja 3 ggr/ dag under lång tid vilket inte är riktigt hållbart :p

så, nån som har tips?? Vet att det inte är farligt och försvinner så småningom men tänkte hjälpa det på traven lite

Sonen hade mycket skorv när han var ca 3 månader. Det pillade jag bort med naglarna. Passade på stunder vi satt i soffan och sonen sov i famnen, han verkade tycka det var rätt skönt med hårmassage :p

Efter kanske en månad kom det tillbaka men bara kanske en fjärdedel så mycket. Har funderat på att göra om det men av någon anledning tror jag inte det går lika smidigt med en vild 8-månaders :laugh:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 797
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
489
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 982
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar