Underbart väder idag! Men vi har inte hunnit vara ute än för fröken sov mellan 10.15 och 12.15 och har nyss ätit lunch. Ska hämta storasyster om en halvtimme så vi får gå ut direkt när vi kommit hem istället så vi hinner med solen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vände våran säng när storasyster började krypa neråt. Vi hade då en sängram så det funkade toppen. Haha. Nu har vi löst det på annat vis denna gång.Nja vårt sovrum är väldigt dumt utformad för det. Längs med ena väggen är det skjutdörrsgarderober. Längs med den andra är det bara vägg kanske en meter innan det svänger till en burspråksliknande del. Längs med den där metern på ena sidan står handla spjälsäng så där fungerar det ju hyfsat. Men han börjar ju kravla ner till foränden också den lilla rackaren
Jag vände våran säng när storasyster började krypa neråt. Vi hade då en sängram så det funkade toppen. Haha. Nu har vi löst det på annat vis denna gång.
Sen började jag tidigt lära henne att ta sig ner för sängen själv. 'Rumpan först' sa jag och vände henne rätt. Har börjat med Vide nu också.
Konstigt att de fick det samtidigt....Även här har febern kommit smygandes. För 10 minuter sen somnade sonen i selen. Risken känns överhängande att han vaknar så fort man lägger ner honom. Får se hur länge jag orkar vara vaken ståendes
Här har vi nog haft den bästa natten på länge. Sonen har haft sitt, hittills, längsta nattliga amningsuppehåll, hela 4h 50 min ! Fick säkert åtminstone 3 timmars sammanhängande sömn. Det tar sig ! Dessutom ammade han bara två gånger i natt och sov bra däremellan. Känner mig jättepigg !!
Idag ska vi nog på rytmik, men vädret är uselt, så vi får se.
Konstigt att de fick det samtidigt....
Det gick ändå ganska bra att sova inatt och nu på morgonen så verkar han piggare fast han har 38.7 i feber men han pysslar på. Hoppas att den kan ge sig för han äter nästan inge alls nu när han inte är pigg....
Enligt vår BVC-sköterska är det ingen bra att försöka styra sömnen på dagtid. Tydligen sover de bättre på natten ju mer de sover på dagarna.Hoppas han mår bättre nu! Här var febern borta igår morse så det var nog tanden som spökade.
Nätterna fortsätter upp och ner här. Han sov helt okej nu, men har kommit in i knasig dygnsrytm! Är vaken till 22-23 och skulle gärna sova till 11 också. Är ju rätt svårt att tvinga honom vara vaken på dagarna så får se hur det går att vända tillbaka..
Härligt, man blir som ny av sammanhängande sömnHär har vi nog haft den bästa natten på länge. Sonen har haft sitt, hittills, längsta nattliga amningsuppehåll, hela 4h 50 min ! Fick säkert åtminstone 3 timmars sammanhängande sömn. Det tar sig ! Dessutom ammade han bara två gånger i natt och sov bra däremellan. Känner mig jättepigg !!
Idag ska vi nog på rytmik, men vädret är uselt, så vi får se.
idag är febern borta o nu ska vi bara komma igång med maten igen....Hoppas han mår bättre nu! Här var febern borta igår morse så det var nog tanden som spökade.
Nätterna fortsätter upp och ner här. Han sov helt okej nu, men har kommit in i knasig dygnsrytm! Är vaken till 22-23 och skulle gärna sova till 11 också. Är ju rätt svårt att tvinga honom vara vaken på dagarna så får se hur det går att vända tillbaka..
Enligt vår BVC-sköterska är det ingen bra att försöka styra sömnen på dagtid. Tydligen sover de bättre på natten ju mer de sover på dagarna.
Lo sover väldigt oroligt med många uppvak varje natt. På dagtid sover hon länge om man är ute och går, inne blir det mest 15-20 minuter.
Om du lyckas, berätta hur man görNej jag tror inte heller att det är bra. Ska bara lyckas lista ut hur han ska vilja somna vid 20 igen
Dagtid har vi det precis som er. Bara i bilen eller vagnen han sover längre stunder.
idag är febern borta o nu ska vi bara komma igång med maten igen....
Om du lyckas, berätta hur man gör
Precis samma här ! Skönt att man inte är ensam om det i alla fallJo det är samma sak här. Senaste dagarna har han bara ätit 2-3 tuggor av maten. Frukt har gått lite bättre. Och det där med att inte amma dagtid är ett minne blott