Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag har jag tre gånger fått frågan vad sonen önskar sig i julklapp. Eftersom det nog bara är att ge upp tanken på något annat än att första barnbarnet kommer få en massa klappar så tänker jag att det nog är bra att komma med lite önskningar. Så kanske det kan bli lite bra och praktiska saker också
Sååå.. vad ska era barn önska sig i julklapp?
Sonen önskar sig klossar, böcker, lära-gå-vagn och kläder . Fast mest av allt önskar han sig kartonger och presentpapperIdag har jag tre gånger fått frågan vad sonen önskar sig i julklapp. Eftersom det nog bara är att ge upp tanken på något annat än att första barnbarnet kommer få en massa klappar så tänker jag att det nog är bra att komma med lite önskningar. Så kanske det kan bli lite bra och praktiska saker också
Av oss får E en lära gå vagn, badlakan, en ryggsäck (ska byta ut skötväskan) och en leksak med klossar. Från andra har vi önskat mest kläder för det är det hon behöver. Js gamla kläder börjar bli slitna i de större storlekarna så hon kan inte ärva så mycket mer nu Ska nog önska någon pekbok åt henne också.
J får badlakan, sängkläder, kassaapparat, ryggsäck och en bok av oss. Har önskar kläder, böcker och dvd filmer till henne
Vet att båda kommer få varsin jaktryggsäck med tillbehör (termos, mugg mm) av mormor och morfar. Vi är mycket på picknick och så i skogen E kommer även få en taklampa till sitt rum av farmor och farfar.
Sonen önskar sig klossar, böcker, lära-gå-vagn och kläder . Fast mest av allt önskar han sig kartonger och presentpapper
Bra tips! Klossar och lära gå-vagn ska han definitivt önska sig. Funderade ett tag på vad en jaktryggsäck var men insåg sen att det nog är vad i min värld heter orienteringsryggsäck
10 minus ute nu och strålande sol så jag ska ta med mig bäbis och valp ut på en liten promenad. E ska sova fm luren nu så det passar bra
Vet inte vad en orienteringsryggsäck är men det jag menar är en sån med en stol
Böcker! Pekböcker, pixiböcker och liknandeIdag har jag tre gånger fått frågan vad sonen önskar sig i julklapp. Eftersom det nog bara är att ge upp tanken på något annat än att första barnbarnet kommer få en massa klappar så tänker jag att det nog är bra att komma med lite önskningar. Så kanske det kan bli lite bra och praktiska saker också
Åh hoppas den skyndar sig!L har en framtand på gång och den segar sig verkligen ut. Förra gången hon fick tänder så bröt två stycken fram på några dagar, nu har vi märkt att den ena framtanden varit på gång i nästan en vecka. Hon mår och beter sig precis som hon gjorde förra gången; dreglar massor, tuggar på allt, vill inte gärna äta, humöret är otroligt nog gott om dagarna men hon sover väldigt oroligt. Inatt har hon sovit kloss i ryggen på mig, något hon aldrig vill göra annars.
Mitt lilla hjärta, måtte tandeländet bryta igenom snart.
10 minus här med men vi har just ätit frukost Mamma och bebis är ungefär lika morgonsega
Åh hoppas den skyndar sig!
Dottern verkar ha en framtand på gång men hon har hittills inte blivit så himla påverkad, hon har visserligen typ gnagt hål på sitt eget pekfinger! Trodde först det var jag som lyckats skrapa en dragkedja eller nåt men har insett att det är hennes eget gnagande. Och hon dregglar som jag vet inte vad. Det har hållit på i flera veckor nu och det enda jag ser är liksom spetsen av en framtand, alltså inte ens ett risgryn utan mera en prick.
Annars verkar hon mest sur över att hon inte kan krypa. Sitta däremot är överskattat, det skiter hon i
Jag undrar om inte dottern kommer krypa innan hon sitter...Jäkla tandeländen, alltså!
L kan sitta rätt bra, men krypförsöken består än så länge mest i att slå med handflatorna i golvet och undantagsvis trycka sig bakåt. Hennes styrka hittills verkar bestå i hennes finmotorik, hon är en jävel på att plocka upp även små saker, öppna böcker och andra saker som har att göra med fingerfärdighet.
Jag undrar om inte dottern kommer krypa innan hon sitter...
Varför sitta när man kan ligga på rygg och suga på tårna liksom?
Exakt den posen!Tår är bra grejer.