Vårföräldrar 2015 #5

Idag har jag tre gånger fått frågan vad sonen önskar sig i julklapp. Eftersom det nog bara är att ge upp tanken på något annat än att första barnbarnet kommer få en massa klappar så tänker jag att det nog är bra att komma med lite önskningar. Så kanske det kan bli lite bra och praktiska saker också :p

Sååå.. vad ska era barn önska sig i julklapp? ;)

Idag har jag tre gånger fått frågan vad sonen önskar sig i julklapp. Eftersom det nog bara är att ge upp tanken på något annat än att första barnbarnet kommer få en massa klappar så tänker jag att det nog är bra att komma med lite önskningar. Så kanske det kan bli lite bra och praktiska saker också :p

Av oss får E en lära gå vagn, badlakan, en ryggsäck (ska byta ut skötväskan) och en leksak med klossar. Från andra har vi önskat mest kläder för det är det hon behöver. Js gamla kläder börjar bli slitna i de större storlekarna så hon kan inte ärva så mycket mer nu :D Ska nog önska någon pekbok åt henne också.

J får badlakan, sängkläder, kassaapparat, ryggsäck och en bok av oss. Har önskar kläder, böcker och dvd filmer till henne :)

Vet att båda kommer få varsin jaktryggsäck med tillbehör (termos, mugg mm) av mormor och morfar. Vi är mycket på picknick och så i skogen :) E kommer även få en taklampa till sitt rum av farmor och farfar.

L har en framtand på gång och den segar sig verkligen ut. :( Förra gången hon fick tänder så bröt två stycken fram på några dagar, nu har vi märkt att den ena framtanden varit på gång i nästan en vecka. Hon mår och beter sig precis som hon gjorde förra gången; dreglar massor, tuggar på allt, vill inte gärna äta, humöret är otroligt nog gott om dagarna men hon sover väldigt oroligt. Inatt har hon sovit kloss i ryggen på mig, något hon aldrig vill göra annars.

Mitt lilla hjärta, måtte tandeländet bryta igenom snart.

Jättetrött mamma, jättegrinig bebis och strömavbrott innan jag hunnit brygga kaffe!!! Dagen hade kunnat börja bättre.

Sonen önskar sig klossar, böcker, lära-gå-vagn och kläder :). Fast mest av allt önskar han sig kartonger och presentpapper ;)

Utomhus har vi hittills kört på stickade tröjor över de vanliga kläderna och så ner med honom i åkpåse. Eller ja, vantar och mössa också såklart, då har han hållt sig lagom varm.
Men from nu så blir det fleeceoverall och åkpåse, det börjar bli kallt ute.

Julklappar ja... en lära-gå-vagn och böcker är väl givet i alla fall. Tycker att det är lite svårt med leksaker nu, tar gärna emot tips på vad era tycker är roligt att grejja med.

Den här lilla guldklimpen är inte så road av sina egna saker utan vill mest "leka" med saker som han inte ska ha. Tex. telefoner, fjärrkontroller, hundmatskålar, kaffekoppar osv...
Hundarnas vattenskål är absoluta favoriten, han verkligen spurtar ut i köket för att plaska med händerna i den :cautious:

Under avdelningen saker han gillar och FÅR ha så ligger ett blått plastlock och en sådan där pensel man har när man bakar i topp... Släng er i väggen alla dyra bebisleksaker liksom..:meh:

Nu ställer han sig även på händer och fötter, han vill ställa sig upp men har inte balansen. Frustrationsnivån är stundtals hög hos det lilla livet just nu, det kan jag lova :crazy:

Vi har använt vinteroverall i en vecka nu gör det har vart runt 10 minus även dagtid. Var och shoppade med tjejerna igår så nu har J ett par rejäla vinterskor, båda har varsina nya rejäla handskar och E fick ett par tossor :)

10 minus ute nu och strålande sol så jag ska ta med mig bäbis och valp ut på en liten promenad. E ska sova fm luren nu så det passar bra :)

Av oss får E en lära gå vagn, badlakan, en ryggsäck (ska byta ut skötväskan) och en leksak med klossar. Från andra har vi önskat mest kläder för det är det hon behöver. Js gamla kläder börjar bli slitna i de större storlekarna så hon kan inte ärva så mycket mer nu :D Ska nog önska någon pekbok åt henne också.

J får badlakan, sängkläder, kassaapparat, ryggsäck och en bok av oss. Har önskar kläder, böcker och dvd filmer till henne :)

Vet att båda kommer få varsin jaktryggsäck med tillbehör (termos, mugg mm) av mormor och morfar. Vi är mycket på picknick och så i skogen :) E kommer även få en taklampa till sitt rum av farmor och farfar.

Sonen önskar sig klossar, böcker, lära-gå-vagn och kläder :). Fast mest av allt önskar han sig kartonger och presentpapper ;)

Bra tips! Klossar och lära gå-vagn ska han definitivt önska sig. Funderade ett tag på vad en jaktryggsäck var men insåg sen att det nog är vad i min värld heter orienteringsryggsäck :D

Böcker! Pekböcker, pixiböcker och liknande

En Stokke-stol för det är dyrt så då kanske det inte kommer så mycket annat skräp :angel:

Fågelbok som man kan trycka på en knapp och höra hur fåglarna låter i.

Plyschfåglar som låter och ser ut som riktiga fåglar, vi har en men tar gärna emot fler arter.

Annars har hon faktiskt allt hon behöver så det handlar mycket om att framtidssäkra :D

L har en framtand på gång och den segar sig verkligen ut. :( Förra gången hon fick tänder så bröt två stycken fram på några dagar, nu har vi märkt att den ena framtanden varit på gång i nästan en vecka. Hon mår och beter sig precis som hon gjorde förra gången; dreglar massor, tuggar på allt, vill inte gärna äta, humöret är otroligt nog gott om dagarna men hon sover väldigt oroligt. Inatt har hon sovit kloss i ryggen på mig, något hon aldrig vill göra annars.

Mitt lilla hjärta, måtte tandeländet bryta igenom snart.
Åh hoppas den skyndar sig!

Dottern verkar ha en framtand på gång men hon har hittills inte blivit så himla påverkad, hon har visserligen typ gnagt hål på sitt eget pekfinger! Trodde först det var jag som lyckats skrapa en dragkedja eller nåt men har insett att det är hennes eget gnagande. Och hon dregglar som jag vet inte vad. Det har hållit på i flera veckor nu och det enda jag ser är liksom spetsen av en framtand, alltså inte ens ett risgryn utan mera en prick.

Annars verkar hon mest sur över att hon inte kan krypa. Sitta däremot är överskattat, det skiter hon i :meh:

Åh hoppas den skyndar sig!

Dottern verkar ha en framtand på gång men hon har hittills inte blivit så himla påverkad, hon har visserligen typ gnagt hål på sitt eget pekfinger! Trodde först det var jag som lyckats skrapa en dragkedja eller nåt men har insett att det är hennes eget gnagande. Och hon dregglar som jag vet inte vad. Det har hållit på i flera veckor nu och det enda jag ser är liksom spetsen av en framtand, alltså inte ens ett risgryn utan mera en prick.

Annars verkar hon mest sur över att hon inte kan krypa. Sitta däremot är överskattat, det skiter hon i :meh:

Jäkla tandeländen, alltså!

L kan sitta rätt bra, men krypförsöken består än så länge mest i att slå med handflatorna i golvet och undantagsvis trycka sig bakåt. :p Hennes styrka hittills verkar bestå i hennes finmotorik, hon är en jävel på att plocka upp även små saker, öppna böcker och andra saker som har att göra med fingerfärdighet.

Jäkla tandeländen, alltså!

L kan sitta rätt bra, men krypförsöken består än så länge mest i att slå med handflatorna i golvet och undantagsvis trycka sig bakåt. :p Hennes styrka hittills verkar bestå i hennes finmotorik, hon är en jävel på att plocka upp även små saker, öppna böcker och andra saker som har att göra med fingerfärdighet.
Jag undrar om inte dottern kommer krypa innan hon sitter...
Varför sitta när man kan ligga på rygg och suga på tårna liksom?

A önskar sig böcker i julklapp och så klossar att bygga med. Hoppas att folk hoppar över att köpa eller annars frågar noga, vill att det hon får är i naturmaterial och eko/ rättvisemärkt osv. Har iofs bara landat in en plastleksak hittills men man vet aldrig.

Bästa leksakerna är just nu diverse köksprylar, allra helst en sån bakpensel i silikon, den bär hon med sig överallt och folk kollar lite när ungen sitter i sjalen och viftar med sin pensel :p Hon gillar en skallra i trä också som hon fick häromdagen :)

Ett tips till dom som är intresserade är att bege sig till dom lite mindre leksaksaffärerna istället för dom stora kedjorna. Iaf här i Linköping är det jättefina grejer till typ samma priser (ofta billigare) än dom stora kedjorna som mest säljer plastgrejer.

I övrigt så har A börjat åka sittvagn efter att hittills bara varit sjalbarn. Hon gillar det :up: idag sov hon 1,5 timme medan vi sprang i affärer. På onsdag åker vi till Spanien en vecka och det är ju inte direkt så att hennes kläder från i somras passar och ullkläderna hon bor i nu passar sig kanske inte riktigt men lyckades hitta några svalare hyfsat billiga plagg iaf :)

Jag undrar om inte dottern kommer krypa innan hon sitter...
Varför sitta när man kan ligga på rygg och suga på tårna liksom?

Tår är bra grejer. :D

12273575_659458694195814_1648238279105332047_o.jpg

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
1 966
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
492
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 101
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.