Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Upp till minus tio är inga problem.Hur gör ni andra nu när det börjar bli kyligare ute, är det tex okej att sova ute någon timme, väl påklädd, vid -5 grader?
Nu bor jag i sydsverige, men jag hade satsat på en balaklava om jag var du. Just nu kör vi på buff som jag drar upp över mössan för att skydda nacken och bärjacka. Under bärjackan klarar han sig med body, tjocktröja, byxor och tjockare strumpor.Upp till minus tio är inga problem.
Källa: ledaren på öppna förskolan som varit på någon utbildning/möte om detta då frågan kommer upp varje vinter.
Så du får bedöma om du vill lita på min muntliga källa :-)
På samma tema, ni som har barn på kallare breddgrader, hur klär ni dem i vinter? Vilka material? Någon som bär i sjal/sele i kyla och vill söka med sig av tips?
Ullunderställ ska skaffas och helst skulle jag vilja ha någon overall i ull också men vi får se vad pengarna räcker till.
Balaklava tänkte jag satsa på, vad tror ni, är det bra?
Nu bor jag i sydsverige, men jag hade satsat på en balaklava om jag var du.
Så klär jag också och så klarar vi ju oss nu, men det blir ju kallare. Känner dock inte att jag har råd att lägga så mycket pengar på en bärjacka så det blir nog mer vagn i vinter, om det funkar.Nu bor jag i sydsverige, men jag hade satsat på en balaklava om jag var du. Just nu kör vi på buff som jag drar upp över mössan för att skydda nacken och bärjacka. Under bärjackan klarar han sig med body, tjocktröja, byxor och tjockare strumpor.
Upp till minus tio är inga problem.
Källa: ledaren på öppna förskolan som varit på någon utbildning/möte om detta då frågan kommer upp varje vinter.
På samma tema, ni som har barn på kallare breddgrader, hur klär ni dem i vinter? Vilka material? Någon som bär i sjal/sele i kyla och vill söka med sig av tips?
Ullunderställ ska skaffas och helst skulle jag vilja ha någon overall i ull också men vi får se vad pengarna räcker till.
Små tossor hade vi idag, och strumpor. Har fårskinnstossor också, och ihop med raggisar är det nog riktigt varmt. Vantar däremot är knepigt tycker jag. Händerna är så små och viljan stark, fick plocka upp dem både en och sju gånger idag...Svårast tycker jag är vad man ska ha på fötterna på de små nu när det är kallt Vad har ni?
Små tossor hade vi idag, och strumpor. Har fårskinnstossor också, och ihop med raggisar är det nog riktigt varmt. Vantar däremot är knepigt tycker jag. Händerna är så små och viljan stark, fick plocka upp dem både en och sju gånger idag...
Vi har tossor köpta på Pop. Verkar riktigt varma och är även vatten,vindavstötande. Mycket nöjda hittills!
Håller med @Lo_ om att vantar är hopplöst. Tur att han har overall där man kan vika över i ärmarna. De kan man inte dra av sig
Upp till minus tio är inga problem.