Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag varit iväg på massage, herregud vad underbart! :love: ska helt klart bokas in fler gånger, tror det blir varannan vecka fram till bf nu faktiskt :D

Fy va skönt! Skulle jag också vilja gå på!
Gör det säger jag bara. Bara att få lov att ligga på mage skulle jag betala för :D
Underbart skönt, jag tog rygg/axelmassage bara, men det räcker mer än väl :)

Har du friskvårdsbidrag på jobb så kan du utnyttja det på massage :)

Gör det säger jag bara. Bara att få lov att ligga på mage skulle jag betala för :D
Underbart skönt, jag tog rygg/axelmassage bara, men det räcker mer än väl :)

Har du friskvårdsbidrag på jobb så kan du utnyttja det på massage :)

Har dom specialbord för magen då eller? :)

Ja jag har tänkt att utnyttja friskvårdbidraget till massage faktiskt! :)

Jag har alltid haft en smärre fobi för förlossningar, aldrig kunnat se sådana på tv utan varit tvungen att byta kanal och alltid mått lite illa när folk har pratat om det i allmänhet.
Nu när jag inte har något annat val än att faktiskt närvara vid en själv, jag menar ungen måste ju ut till slut, så har jag faktiskt varit bättre än jag trodde på att hålla paniken borta. Min hjärna verkar, i någon form av överlevnadsinstinkt för att inte bli helt galen, nästan helt ha förträngt vad som komma skall :angel:
Har iafl lyckats titta på några avsnitt av En unge i minuten utan att svimma och även läsa på om lite praktiska saker.
Angående smärtlindring så låter väl kvaddlar inte som något för mig, förutom det är jag öppen för det mesta i drogväg som de, förmodligen och förhoppningsvis, kommer pracka på mig när det gör förjävla ont :grin:

Vissa har, så kolla upp det när du bokar!
Urtagbara kuddar för mage och bröst, helt underbart skönt :D

Åh vad underbart det låter!! Det måste jag kolla upp, har varit sugen att få massage ett bra tag nu!! Massage bänk med plats för mage låter finemang!!

Bästa grejen ever! Jisses vad sköna, alltså! :love: Var rädd att de bara skulle skära in mitt på magen men de går betydligt högre än vad bilden visar (åtminstone på mig).

48265156_0_Img2.jpg

Problemet nu är bara att jag måste köpa flera par till, kommer inte vilja ha på mig vanliga trosor igen förrän ungen kläckts. :D

*varning för gnäll*

Lika glad som jag var igår, lika deppad är jag idag :(

Gubbens tur att ligga i influensa nu, så vi fortsätter vara isolerade här. Börjar bli jäkligt trött på dessa väggarna, och börjar bli svårt att underhålla sonen.
Ut kan vi inte gå heller, snöat hela dagen samtidigt som det är +0.5 grader = blött. Varken överdragsbyxor eller thermobyxor passar mig längre...

Har dessutom så jävla ont att jag bara vill lägga mig ner och gråta :( bm sa något om att det troligen är levern som kläms mellan revbenen och livmodern, det ger en smärta jag inte önskar önskar min värsta ovän :(

*varning för gnäll*

Lika glad som jag var igår, lika deppad är jag idag :(

Gubbens tur att ligga i influensa nu, så vi fortsätter vara isolerade här. Börjar bli jäkligt trött på dessa väggarna, och börjar bli svårt att underhålla sonen.
Ut kan vi inte gå heller, snöat hela dagen samtidigt som det är +0.5 grader = blött. Varken överdragsbyxor eller thermobyxor passar mig längre...

Har dessutom så jävla ont att jag bara vill lägga mig ner och gråta :( bm sa något om att det troligen är levern som kläms mellan revbenen och livmodern, det ger en smärta jag inte önskar önskar min värsta ovän :(

Du har mina fulla sympatier! Om du då bara slapp en av de där grejerna hade ju helheten genast tett sig betydligt mer hanterbar.

Du har mina fulla sympatier! Om du då bara slapp en av de där grejerna hade ju helheten genast tett sig betydligt mer hanterbar.
Och nu äter inte sonen, och bajsar löst... En runda till för honom kanske? :(
Jag orkar fan inte, man kan inte ta hand om två sjuklingar när man själv knappt kan röra sig.... :(

Idag har vi vart på julgransskakning och dansat med dottern, lagt lite golv, kört ett par skottkärror ved, fixat stallet, åkt bob med dottern, varit ute och gått dragandes på dottern på boben. Gissa om min rygg gilla att det va kvällen och vi la oss i sängen nu ;):D

Ca 5 veckor till bf nu bara! Shit va det börjar närma sig! Och shit vad jag kommer va besviken och grinig om jag går över bf datumet :devil::angel:

Nu har jag och bebisarna slutfört terminen och tagit läkarexamen :banana: Varit såå tungt men är grymt skönt att ha klarat det in i mål...

Jag tänkte fråga er, vad har ni skaffat i klädväg till vårbebisarna? Vad behöver man t ex när det gäller ytterkläder och så..? Våra har BF 13 maj men lär komma innan det, i slutet av april, förhoppningsvis inte tidigare än så. Lite svårt att veta med vädret då...

Någon som har tips på andra bra inköp/inköpslista?

Nu har jag och bebisarna slutfört terminen och tagit läkarexamen :banana: Varit såå tungt men är grymt skönt att ha klarat det in i mål...

Jag tänkte fråga er, vad har ni skaffat i klädväg till vårbebisarna? Vad behöver man t ex när det gäller ytterkläder och så..? Våra har BF 13 maj men lär komma innan det, i slutet av april, förhoppningsvis inte tidigare än så. Lite svårt att veta med vädret då...

Någon som har tips på andra bra inköp/inköpslista?

Vi har inte köpt mycket än. Vi har några bodys, några byxor, nån pyjamas och så fick vi en varm, gosig overall i julklapp. Den sistnämnda är egentligen tänkt till nästa vinter, men skulle det vara smällkallt i april så får väl lillan simma runt i den redan då.

I övrigt har vi beställt en barnvagn och vi har ett paket blöjor (fyndig julklapp från svågern och svägerskan), sen tror jag inte vi har mer.

Planen är att hålla huvudet kallt och vänta med inköpen tills ett behov faktiskt infinner sig. Det mest grundläggande ska vi förstås köpa när det börjar närma sig men att ladda på med allt möjligt känns onödigt. T.ex. så vet vi att vi ska ge ersättning, men istället för att köpa flaskor och ersättning och allt redan nu tänkte vi se vad de har för sort på BB och köpa likadana på vägen hem (om de funkar bra alltså, annars får vi ju testa oss fram).

Nu har vi också köpt barnvagn!
En teutonia... Nånting... Billig begagnad av en kompis. Stora hjul.
Fick med två sjalar och en sele också. Vi kom väldigt billigt undan med det här men det gör mig himla nervös att ha en massa bebisgrejer hemma! Tänk om nåt går fel nu!

Bf 28 maj, snälla säg till mig att det bara är bra att förbereda sig lite :-)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 724
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 964
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 226
Senast: Presto
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka