vårföräldrar 2014

Sv: vårföräldrar 2014

Så sällan på slutet? Men de kanske blir fler om man vill/behöver? Tänkte så man vet att bebis fixerar sej som den ska.
Är allt bra så behöver man ju inte.

Jepps, så sällan på slutet. Självklart bokas fler besök in om det behövs! Ang. fixering så är väll inte det ett skäl? Bebisen kan ju vara fixerad ena veckan för att inte vara fixerad andra veckan. Att den ligger på rätt håll är ju en fördel att veta dock...

Tänkte på om vattnet går, risken att navelsträngen hamnar i kläm. Är ju lite olika sätt att agera beroende på om bebis fixerat sej eller inte.

Jag har samma upplägg som Rumpnissen. Det är mitt första barn. Visste inte att det var så olika mellan olika kommuner. Jag är i vecka 22 nu och har inte fått lyssna på hjärtat.

Vi verkar ju ha samma tillfällen ca, dock var jag inte på hälsosamtal då jag ringde in först i v.10 ungefär ;)

Jag menar så här: bara för att man är hos bm på måndagen som konstaterar att huvudet är fixerat, betyder ju inte det att huvudet är fixerat tre dagar senare när vattnet går.

Tänkte på om vattnet går, risken att navelsträngen hamnar i kläm. Är ju lite olika sätt att agera beroende på om bebis fixerat sej eller inte.

Det där är en gammal myt enligt min BM. Det finns inte ett enda konstaterat fall enligt henne där det påvisar att den uteblivna fixeringen skulle vara orsak till att navelsträngen hamnar i kläm.

För övrigt så var min tvåa aldrig fixerad. Han var rörlig (inte ens ruckbar alltså) när vi var på koll 8 timmar innan han är född. Jag fick inga order, varken av min vanliga BM eller av BM eller läkare på förlossningen (där jag var på koll samma dag) angående liggande transport etc om vattnet gick som myten påstår.

Här i Österrike är allmänna rekommendationen att man alltid ska ringa ambulans om vattnet går, fast får iof synen på ambulanstranstport en annan än i Sverige.

Kl.

När jag är ute och rider (när hästen stressar och fjantar sig, typ taktar) eller springer så får jag ordentligt ont nere i magen på högra sidan fast framtill hoppas ni förstår, vad kan det vara, sammandragningar? Idag när hästen fjantade sig ordentligt så gjorde det så ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen, känns som knivhugg och att nån vrider omkring en kniv, hade hon hoppat åt sidan eller något så hade jag nog banne mig tagit mig en flygtur. Hur känns sammandragningar? Hade aldrig det förra grav.

Så upplevde jag mina sammandragningar med andra barnet, å det gjorde ont så länge efteråt att jag fick lov att åka in på förlossningen. Där såg man på ul att livmodern var ansträngd. Blev sjukskriven å ridförbud :/

Hur känns smärtpunkten du berättade om? Var sitter den?

Jag har en "fläck" högt upp på magen, nästan precis under bröstet som gör så jäkla ont. Typ som en femkrona. Att ha bygel-bh är inte att tänka på...

Tror jag ska ringa bm imorgon. Sammandragningarna blev färre och mindre kraftiga under julledigheten, nu har jag jobbat två dagar och tycker magen är hård som en bowlingklot nästan hela tiden. Inte som sammandragningarna innan utan mer ihållande. Inte för jag vet vad man ska göra åt det men ringa skadar ju inte.

Sonen har åkt på magsjuka så imorgon ska jag vara hemma, gott att ta det lite lugnare igen en dag ;).

Okej detta släpper rätt snabbt än så länge i allafall men får nog ta upp det med bm den 21 då, hoppas dock att det inte blir ridförbud, känns som hon inte kan stå i 4-5 mån hon har PPID så ska ju helst gå varje dag men än så länge har hon klarat sig med någon dag då och då, då tiden inte finns att hålla igång henne som hon ska och medryttare känns väldigt kört att få tag i.

Men jag ska nog lyssna på denna smärta då, får typ liknande när jag lyfter tungt på jobbet och ringde och pratade med mvc om det nån gång innan jul men då trodde hon inte det var någon fara alls fast det gjorde ju absolut inte så här ont.

Absolut ska du göra det, kan va ligamenten oxå.

Jag har ett område som läkaren ska kolla på, då bm blev lite fundersam om bukhinnan kunde va försvagad där. Oxå på höger sida.

Dumma högra sidor ;)

Ja hoppas det inte är något eller att det ställer till det extra för dig din stackare.

knapplån

Har inte hunnit vara inne här så mkt senaste veckorna men hoppas att alla mår bra och att allt går som det ska med era magar :)

Jag har börjat få viktångest. Jag förstår ju självklart att man går upp men det här är ju löjligt. Jag äter bra, jag försöker röra mig när kroppen tillåter (simmar 2-3 ggr i v, växlar med gym när kroppen går med på det och går med hunden). Men jag går ändå upp som om jag bodde i en chipspåse :(. Det känns inte alls normalt att gå upp såååå fort. Från invägning till nu har jag rusat 18kg och har bf först 27/4 och tycker alla andra jag känner gått upp mest på slutet.

Men är det "hull" du gått upp eller är det massa vätska du samlat på dej?
Inte för jag vet om/hur man vet skillnaden.
Kanske bm kan kolla sköldkörtel nästa gång du är där?

Min bebis är vild, i natt somnade jag nog inte först 2 för hon låg å sparkade mej mellan benen och på urinblåsan så de gjorde riktigt ont.
Har börjat äta niferex å vilken plåga de är för magen och jag minns inte vad bm sa jag skulle köpa som skulle hjälpa magen :/

Vet inte.. det borde inte vara hull eftersom jag inte äter dåligt och har rört mig så pass mkt. Men jag vet ju inte säkert. Har iof mkt vatten (får djupa märken av vanliga strumpor på vristerna osv). Sköldkörteln kollade de i början av min graviditet och då var allt normalt, undrar om det är värt att kolla igen? Känner mig som en stor boll hela jag.

Jag fick rekommenderat att äta Gaviscon när jag började med järntabletterna och fick ont. Nu slutade jag iof med niferex för att jag helt enkelt fick för ont. Kör med blutsaft och äter massa persilja och annat som har järn. Får se vad BM säger om mina värden på torsdag när det är dags för nytt besök.

Om det är till nån tröst så gick jag upp absolut mest i början på min graviditet och väldigt lite på slutet. Dock kändes min viktuppgång inledningsvis väldigt förklarlig, då jag åt massvis och rörde mig väldigt lite.

Du kan ju testa Duroferon med, hade inga problem med niferex men bm sa att dom var billigare och ibland snällare mot magen? och billigare var dom, dubbla mängden för typ samma pris så köpte dom nu sist.

Mayalv.
Du kan ju inte göra mycket mer än att äta nyttigt och röra på sig, borde ju vara vatten om du får märken av det mesta, kanske kolla om det kan vara aktuellt med vätskedrivande?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 130
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Nu är det dags att starta tråden för vårföräldrar 2020 tycker jag! Jag var på ett tidigt ultraljud igår som visade en liten, liten...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
64 834
Senast: Pengy
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 718
Senast: Tora
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30