vårföräldrar 2014

Sv: vårföräldrar 2014

Här är det andra graviditeten, jag har mått kanon fram till dagen före julafton, då small det till i ryggen och nu kan jag inte göra nånting själv :(
Jag hade väntat mig en lika enkel graviditet som med dottern (5år) men inte då..
Funderar på om akuten kan va ett alternativ.. har ju varken foglossningsbälte eller kryckor att ta till i nuläget, kan man få hjälp där eller ska man vänta tills det blir vardag igen?
v 24 imorgon btw.

Jag fick problem med ischias nerven som hamnade i kläm runt v 20-22 så ena benet domnade och hakade upp sig, men det försvann efter några veckor som tur va (är i v.32 nu). Min bm sa att de kunde vara bebisen som låg och tryckte på nerverna och att de försvann när bebisen bytte läge.
För hoppas att de går över för dig, inte kul att knappt kunna röra sig och att ha ont :(

Hade precis som du en fantastisk första graviditet utan större krämpor, därför tänkte jag att denna också skulle gå lätt men oj va fel man kan ha...
Först illamående, sen foglossning, halsbränna, restless legs, foglossning igen, och en otroligt öm punkt på magen som irriterar...
Tror inte det blir några fler bebisar efter denna...

Kl.
Känner lite oro, tycker att jag känner den lill* allt mindre i magen, bara lite knölande inga jättesparkar längre varit så sen igår, nu på morgonen har det bara varit buffande känns det som :( hur hade ni gjort, ringt förlossning (för de är väl de enda som har öppet idag antar jag) eller fortsatt avvakta? Jag är i v. 22+4

Ringa kan man alltid göra och så kan dom ge dig råd om hur du ska göra. Min bebis har också varit lite lugnare senaste dagarna men inte så jag har blivit orolig, mina två första barn var också lugna så jag förväntar mig samma nu.

Min har oxå vart lugnare några dagar, är väl en växtperiod eller så ligger hon å sparkar mot moderkakan istället för utåt så jag känner det. Känner buffar och är inte alls orolig.

Min rygg är så jävla trasig, ena fogen gör så in i helvete ont dygnet runt ska se med sjukgymnasten om jag kan få hem en tens å se om de blir bättre.

Säger som de andra, bättre att ringa en gång för mycket än för lite :)

Jag upplevde samma sak som du i vecka 31 och ringde in. Fick komma in på en gång om jag ville (vilket jag gjorde) och det kollades med ul och ctg så att allt såg bra ut. Det var otroligt skönt att inget viftades bort utan togs på allvar. Personalen var jättenoga med att det är viktigt att vara uppmärksam på just förändrade fosterrörelser, så har du normalt en livlig bebis som plötsligt blir mycket slöare tycker jag du ska kolla upp det. Om inte anant för att det är jobbigt och gå runt och oroa sig!

Ringde in nu men då dom inte gör något så fick jag rådet att dricka iskallt vatten och lägga mig på sidan i två h och känna efter. Den reagerade som tur var men känns slöare än vad den brukar, har känt ca 5grejer men tror att 3 var tack vare att jag håller handen "hårt" emot. Hoppas den mår bra min lilla plutt, hade så gärna gjort en koll men är nog inte aktuellt då jag känner den nu men nu är det åter lugnt, varit lugnt hela dagen så kände ännu mer oro därav att jag tillslut ringde men men kan bara hoppas.

Ring till din barnmorska i morgon så får du säkert komma dit och mäta hjärtljuden.

Min ryggvärk blir bara värre, bara på höger sida. Jag bryter nästan ihop. Det kan gå jättebra sen bara hugger de till så jag måste hålla i mej i nått framåtlutad och benet bakåt för det ska släppa :( aldrig vart med om med dom andra två.
Jag kan inte vända mej i sängen. Ligger jag i soffan får jag halvrulla ur.
Blir bara deppig. Orkar inte va med ungarna, kan inte bära en full kastrull från spisen utan att de gör ont.
Inte nog med att man blir trög i magen av både graviditet och järntabletter gör de förbannat ont i ryggen!

Gott nytt ar allihopa, känns lite som en milstolpe i graviditeten att vara i samma ar som bebisen kommer.

Igar var vi ute i stor sätt hela dagen. Om inte snön kommer till oss far vi komma till snön sa vi akte upp i bergen. Emilia (4aringen ) och sambon akte skidor, tanken var att Maja (3aringen) ocksa skulle göra det men hon hade ingen lust och var mest bara gnällig och frös och ville att jag skulle bära henne. Hon är inte sa tung men det blev ganska jobbigt efter ett tag. I stället för att ta linbanan ner hyrde vi kälkar och akte ner, banan var bra i början men blev mer och mer isig. Mina ben var helt slut när vi kom ner, lite väl tufft för en gravid kropp.

Idag har jag varit helt slut, hela kroppen värker och jag är sa trött. Även om det var en lugn kväll sa är jag inte van att vara uppe sent pa natten.

Alvedon som smärtstillande. Stretchövningar och sjukgymnastik, vattengympan drar igång nu snart igen.
Akupunktur kan dom inte sätta, har tatuerat mer än halva ryggen. Men ska be om å få testa en tens.
Foglossningsbälte sen de vanliga, tänka på hur man går, sitter osv.

Usch låter verkligen inget vidare har du pratat med en Osteopat tex om det är någon nerv som ligger i kläm eller något liknande? Kommer dock inte ihåg om dom först gör behandlingar i tredje trimestern, har för mig det.

Min naprapat sa till mig att det går att behandla under grav men att han inte skulle röra mitt bäcken eftersom det händer så himla mycket där nere och då vill man inte in och rota i det.

Kl
Har varit inne på förlossningen nu på eftermiddagen eftersom bebisen i magen var lugn igår och på förmiddagen kände jag inget.. Han är väldigt livlig annars så blev lite orolig. Där hade BM svårt att hitta hjärtljuden, men en läkare med UL hittade dem och allt såg bra ut. Naturligtvis blev han väldigt aktiv under mätningen så då var ju allt ok. Han ligger på tvären och sparkar innåt. Bra att de tar en på allvar iaf. Gott om fostervatten och en normalstor bebis finns för inne.

Delvis kl.

Ok min Osteopat sa iallafall andra eller tredje trimestern och det var för att inte störa kroppen i början sen är väl bäckenet inte bra att vara på förrens efteråt sen men tänkte att jerseyko har ju problem i ryggen.

Ja det måste vara skönt att bli tagen på allvar, inte kul att oroa sig dag in och dag ut faktiskt. Skönt att allt var bra med din lill* :) har känt min bebis lite mer idag så det känns skönt, dock mindre än innan men den har lugnat ner mig en del ändå :)
Idag har vi börjat att bygga iordning rummet till den lill*, litet (6kvm) men det blir nog mysigt när det är färdigt :) våran övervåning har jättedum planlösning och kommer att byggas om en hel del sedan när vi väl flyttar ner köket, längtar.

Kl
Var till bm idag, går in i v22 i morgon. Hjärtljuden låg på 150 och mitt blodtryck 105/60.
Kände på magen och den växer som den ska, kände på min ömma punkt oxå, men en läkartid är satt för att kolla närmare på det. Bm trodde de kunde vara ett litet bråck eller förtunnad bukvägg precis där. Eftersom de kändes så annorlunda mot resten av livmodern.
Ska ringa sjukgymnasten på måndag och få hyra en tens av dom. Sen se om deras kiropraktor kan klämma in mej. Bm har samarbete med en privat oxå, men kan jag gå hos sjukgymnasten kan jag ta de på mitt frikort :)

Läkaren ska ta en titt över fogarna oxå, troligen kommer hon enbart kunna skriva ut starkare smärtstillande.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 058
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Nu är det dags att starta tråden för vårföräldrar 2020 tycker jag! Jag var på ett tidigt ultraljud igår som visade en liten, liten...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
64 834
Senast: Pengy
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 718
Senast: Tora
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka