vårföräldrar 2014

Sv: vårföräldrar 2014

Har ett väldigt tungt jobb och känner att magen spänner och gör ont, ringde BM och rådfråga hon tyckte inte det var något att vara orolig men väljer nog att lyssna på min egna kropp ändå. Fråga på nästa besök.

Okej! Ja det känns ju fel när det blir så och man ska nog lyssna på sin kropp och kanske ta det lite lugnare. Jag har tid den 7 januari så ska försöka komma ihåg att fråga då :)

Ja gifta oss ska vi inte göra, jag vill ha egen vårdnad på barnet han kan stå som pappa men inte mer.

Är ni överens om det? Annars blir det nog svårt att bekänna att han är far till barnet men neka honom vårdnad. Men jag har dålig koll, ta kontakt med familjerätten!

Nja vi bråkade rätt ordentligt igår och eftersom han än inte är något intresserad utav denna grav/bebis så känner jag att det borde vara ett alternativ för honom att redan nu skriva "över" barnet helt till mig, ev blir det en tankeställare?
Ja vi kom fram till detta ihop trots allt sen ville väl jag mer än honom men han är inte lurad till detta.

Jag rider lite, ca tre gånger/v i hyfsat lugnt tempo. Jag tränade dels på friskis och svettis, red mer och joggade innan jag blev gravid. Jag hade absolut inga planer på att lägga av, men från ca v. sju kom illamåendet och tröttheten. Det är något bättre nu denna veckan (19) så jag hoppas kunna göra någonting mer nu. Jag har kanske varit lite naiv, men jag trodde inte jag skulle bli så här påverkad. Misstänker att det kommer fler överraskningar (första barnet). :wtf:

Jag har lite dåligt samvete för hästarna, men jag har absolut inte orkat något mer än att jobba, mocka och ligga i soffan och spy.

Du får ju enskild vårdnad automatiskt eftersom ni inte är gifta. Faderskapet kan han inte smita ifrån, vet dock inte om de går å fixa innan jag fick nej på de när jag väntade sonen. Men fick en kallelse när han var född.

Du får ju enskild vårdnad automatiskt eftersom ni inte är gifta. Faderskapet kan han inte smita ifrån, vet dock inte om de går å fixa innan jag fick nej på de när jag väntade sonen. Men fick en kallelse när han var född.

Fast om varken Plussat skriver på att han är far till barnet så är det ju ingen som vet? Eller? Vi var på familjecentralen ca en vecka efter att sonen fötts och skrev på att sambon var pappa. Det hade säkert gått att ordna innan men vi är lite naiva på den fronten.

Om ni är överens ska det inte vara ngr problem alls att du har ensam vardnad, är föräldrarna ogifta sa är vardnaden automatisk mammans. Faderskap däremot är krangligare, där lägger socialen (tror jag det är) väldigt mycket energi pa att hitta pappan eftersom det handlar om underhall och liknande.

I Linköping kan man fixa alla papper innan, det rekomenderas. Jag fick telefonnummer till rätt ställe av min barnmorska.

Igar fick jag ta en smärtstillande för första gangen för fogarna, hade sa ont pa kvällen att jag inte inte kunde röra mig utan att det skar i framfogen. Men med en alvedon i kroppen sov jag sen ovanligt bra. Da hade jag knappt rört mig pa hela dagen, men suttit länge pa en stol. Röra sig lagom mycket och ändra ställning ofta verkar vara det bästa.

Ja, socialen har som skyldighet att utreda faderskapet för varje barn har rätt att veta vem som är ens biologiska föräldrar.
Ett litet inhopp bara :)

Dom (socialen) lägger ner MYCKET arbete för att få fram vem som är pappa. Och det har inget med vårdnaden att göra. Den kommer hon ha enskild ändå eftersom de inte är gifta.
Sen vårdnaden har ju inget med umgänget att göra. Bara pappersdelen.

Som för mej tex har jag och exet gemensam vårdnad. Barnen bor på heltid hos mej han betalar underhåll. Men ska barnen förnya sitt pass behövs hans medgivande. Eller om vi flyttar måste han oxå skriva på flyttanmälan.

Ja, socialen har som skyldighet att utreda faderskapet för varje barn har rätt att veta vem som är ens biologiska föräldrar.
Ett litet inhopp bara :)

Helt rätt, och under tiden betalar försäkringskassan ut underhåll till mamman. När de sen har hittat pappan så får han betala tillbaka. Så det borde ju finnas ett intresse hos pappan oxå att skriva på så fort som möjligt. (Förutsatt då såklart att han vet om det)

Rätt mycket, man kan prata med människor i mammans närhet ex morföräldrar. Man kan också hämta ut BVC-journaler för att se om det står något där om en ev fader.
Är det så att mamman uppger ett antal potentiella fäder topsas dessa.

Vill inte mamman alls samarbeta tror jag det kan leda till någon form av åtal om det är så att mamman vet vem pappan är men vägrar uppge det...

Ja verkligen.
Fast jag har inga problem med att han står som fader. Nu har allt lugnat sig men mina tankar om egen vårdnad finns ändå kvar då det är som det är, vi kommer dock inte gå skilda vägar som tur är, vi är båda rätt envisa och så gravidhormoner på det, ingen bra kombo :(

*hugger sista*

Bf 26 april och foglossning från helvetet här, kan nån säga att det blir bättre eller är det kört resten av tiden?

Jag hade ruskig foglossning fram till ca v. 24. Därefter dämpades den, men sjukgymnasten kunde nästan garantera att det kommer tillbaka i slutet. Vet inte vilken vecka du är i nu men det kan bli bättre....

Kl
V. 31 imorgon och jäklar vad fort det går nu. Har ruskiga problem med restless leg om kvällarna, känner av fogarna om jag bara kört på i vanligt tempo samt en massa sammandragningar om jag blir stressad eller gör för mycket... De gör ju inte ont eller så men tycker ändå att det är lite obehagligt.
Bebisen i magen sparkar som en huligan och ibland trycker han sig upp mot de högra revbenen, totalt oskönt.
Annars rullar livet på...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 052
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Nu är det dags att starta tråden för vårföräldrar 2020 tycker jag! Jag var på ett tidigt ultraljud igår som visade en liten, liten...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
64 834
Senast: Pengy
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 718
Senast: Tora
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Vegansk efterrätt?
  • Autistisk bror

Hund, Katt, Andra Djur