vårföräldrar 2014

Sv: vårföräldrar 2014

Kl.

Måste ta tag i min ansökan om gravpeng
men funderar på hur jag gör med min lön, har ju en fast månadslön såklart men sedan så har vi en del som är rörlig utifrån våra resultat, hur räknar jag då ut min årslön? Måste jag räkna bort det tillägget? Sedan är det den summan jag skulle ha tjänat om jag hade varit på plats va?

Stämmer, å tilläggen ska med!
Får ni löneförhöjning under mammaledigheten så gäller de samma dag från fk oxå.

Gör sockerbelastning nu. Första värdet såg bra ut, nu har jag druckit den vidriga sockerlösningen och nu är det bara att vänta. Jag längtar till frukosten.

Resten av sockerbelasningen gick ocksa bra även om det var väldigt trakigt att vänta. Fick perfekta blodsockervärden sa det var skönt.

Idag har jag varit hos läkaren igen och allt sag bara bra ut. Bebisen är 36 cm och väger ca 1,2 kg. Precis som förra gangen ligger den i tvärläge och har knäna i ansiktet, sag inte direkt bekvämt ut men den verkar trivs sa. Läkaren sa att det vore bra om den ligger med huvudet ner vid nästa besök om 4 veckor. Mitt andra barn lag i sätesläge i v.35 men hade vänt sig en vecka senare men jag hoppas dne här tänker lägga sig rätt tidigare för det var väldigt nervöst där i v.35 med andra barnet.

Min ligger oxå på tvären, eller de känns så i alla fall! Men är ju bara i v.23 (v.24 imorgon)

Är bara helt nere nu, hoppas de går över snart. Barnen åker till sin pappa idag så helgen ska jag bara bry mej om mej själv. Sambon tar med sej hundarna och åker och jobbar så de blir lugnt hemma.

Skönt att kunna vila i lugn och ro. Jag har hur mkt energi som helst just nu, tyvärr vill jag mer än kroppen klarar av sa kvällarna har jag ont överallt.

Jag är i v. 28 (v. 29 pa söndag), veckorna gar sa fort.

Tror det är mitt problem, jag är aktiv och mår bra av det, nu tvingas jag va still fast hjärnan vill upp å springa.

Gör mina små sysslor hemma, men får skuldkänslor när man inte ens fixar att gå med vatten till djuren.

Det är verkligen strängt att vara sjukskriven ;), fy vad det kliar i fingrarna och "ska bara".

Nytt besök hos BM idag. Nu v. 30+0. Allt såg fint ut. Magen fortfarande strax över medel på kurvan, fina hjärtljud. Bebis ligger med huvudet ner. Mitt blodvärde har gått upp till 115 så det blev en liten segerdans ;). Blodtryck 115/60. Har gått upp 2 kg sedan sist, för 5 veckor sedan. Vid nästa besök är det snart dags!

Kl. Vart på kontroll idag, missade dock vad mitt sf mått låg på men på medel på skalan i allafall.
Socker 3,7
Järnet på 111, inte konstigt man är lite trött ;)
Hjärtljud på 142.

När slutade ni må illa? Jag går in i vecka 24 nu och är såååå trött på att spy. Jag spyr inte riktigt varje dag nu men hade trott att man skulle må helt bra någon gång snart. Blä och gnäll ifrån mig! ;)

Men inte ska du behöva spy ofta längre? Ta upp det med bm, kanske kan läkaren skriva ut lergigan comp, som Jerseyko fått?

Jag har fortfarande lätt för att må illa, men inte alls så illa! Är i v. 31 nu. Förra graviditeten spydde jag till och från den första 12 veckorna och sedan kom det tillbaka i slutet.

Jag är i vecka 25 och jag kan fortfarande må illa/ kräka på morgnarna. Inte varje morgon men ca varannan dag och oftast är det precis när jag stiger upp.

Annars mår jag mycket bättre nu än vad jag gjorde innan även om ryggen och tröttheten kan göra sig påmind när det blir långa dagar med hästarna.

Kl
Har varit hos BM idag. Skrutten i magen ligger fortfarande i tvärläge. Ska till läkaren i nästa vecka för bedömning. Har han inte vänt sig rätt inom ett par veckor blir det vändningsförsök, lyckas inte det så kan det bli planerat snitt.
SF måttet gick inte att ta pga hur han ligger blir det ändå missvisande, hb, socker såg bra ut. Hjärtljuden var runt 153.
Blir tätare kontroller nu...

Vilken vecka är du i nu och hur länge har din legat i tvärläge= Min ligger ocksa sa och har gjort i minst 5 veckor, jag är i v.29 sa än finns tid och plats att vända sig för min men lite orolig börjar jag bli.

Jag är i v. 34 (33+5) och han har legat så här i sedan v. 27, verkar inte som om han vill flytta på sig....
Vändningsförsök blir väl i v. 36-37 för omföderskor och sen får vi se vad som händer... Han har ju någon vecka på sig att vända.
Det är så otroligt tungt att bära honom så här på tvären, huvudet åt min vänstra sida och rumpan åt höger. Känner sparkar i ljumskarna och där huvudet normalt sett ligger. Det blir ju så jäkla tungt att andas när de trycker uppåt hela tiden och den svåra halsbrännan har ju en förklaring om man säger så.

Min är väl lite mindre än din men haller med om att det är obekvämt. Min ligger ocksa med rumpan/benen at höger och trycker ngt otroligt at det hallet. Ofta far jag stanna upp för att det gör sa ont i sidan. Mitt första barn lag med huvudet ner redan första gangen barnmorskan kollade, den andra lag i säte i v.35 men hade vänt sig en vecka senare. Ingen av dom tva sparkade/tryckte sa att det gjorde ont ngn gang.

*hoppar in från vintertråden*

Min bebis har legat precis som din och gjorde så fram till i fredags, då var jag i v 34 +6. Kände hur han vände sig neråt när jag stod i duschen innan bm-besök för att diskutera vändningsförsök ;) sedan dess han han snurrat upp sig någon gång men landar alltid med huvudet neråt igen. Förstår precis vad du menar med att det är jobbigt och gör ont, jag trodde ofta att magen skulle spricka när bebis putade med rumpan som värst!

Hoppas din också lägger sig tillrätta, om det är någon tröst menade iaf de på förlossningen här att vändningsförsök på bebis i tvärläge har mkt större chans att lyckas än om de ligger i säte :)

Sonen la sig tillrätta med huvudet neråt redan i v.30 och fixerade sig också ganska tidigt.
Jag har iof förlikat mig med tanken att det KAN bli planerat snitt om inte vändningarna fungerar eller att han väbder sig självmant. Eventuellt kan det bli vändningsförsök och sen igångsättning direkt... Känner mig inte riktigt bekväm med igångsättning men jag får lita på att läkarna vet vad de håller på med. Än är det ju inte försent att vända....

Jag är mest rädd för hur ont man har efter snitt, och rehabtiden efter ett snitt. Har man en två åring hemma så måste man ju bära tyngre än den nya lilla bebisens vikt.
Nåja, det visar sig vad det blir.

Åh, va skönt för dig! Jag hoppas ju att min också vill vända sig självmant och att jag kan få revanch för min förra förlossning och få föda vaginalt igen...
Som sagt, det finns ju tid att vänta på sig än.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 144
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Nu är det dags att starta tråden för vårföräldrar 2020 tycker jag! Jag var på ett tidigt ultraljud igår som visade en liten, liten...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
64 834
Senast: Pengy
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 718
Senast: Tora
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka