vårföräldrar 2014

Sv: vårföräldrar 2014

Ja det kostar ju ännu mer, men sist gjorde vi på Emma ultraljudsklinik och där kostar bara ett vanligt 1000kr.

jag kan nog inte hjälpa så mycket på din fråga eftersom vi tagit redan på vad det är för kön innan båda gångerna....

KL
Idag har jag varit hos en läkare på Spec-MVC för att disskutera förlossningssätt. Fick en sfinkter grad 4 förra förlossningen och jag ville kolla hur ärrvävnaden såg ut och känndes om det skulle gå att få en vaginal förlossning igen. Allt såg fint ut och vi planerar för det. Extra viktigt med perinealskydd för mig och eventuellt blir det ett klipp om det skulle behövas.
Fick även ett snittgaranti så om det skulle bli lika illa som förra gången så snittas jag.
Passade på att fråga om hon kunde kolla om bebisen har vänt sig neråt och åt vilket håll. Han ligger nu med huvudet neråt!!:up: Duktig bebis!!!
Jag tror även att delar av min slempropp gick igår så det kollade hon också. Tappen är fortfarande bakåtvänd och opåverkad men mjuk och fin så det börjar närma sig sa hon.
Sen tyckte läkaren att vi skulle tänka över om inte en igångsättning skulle vara bra i v.38 eftersom min son var stor när han kom ut, 4265g och 56 cm lång, för att inte riskera att denna är en bjässe som gör det svårare att förhindra att jag spricker igen.. Jag ska tänka över saken och så bokade vi in ett TUL (tillväxt-UL) i v.37 för att beräkna hur stor han är.

Imorgon blir det glukosbelastning:yuck: , men hoppas på bra resultat.
Nästa BM besök är på tisdag i nästa vecka, å jag hoppas så j-kla mycket att min ordinarie BM är tillbaka efter sjukskrivning så man slipper de andra förvirrade BM.

I övrigt har jag ont överallt!
Ha en fortsatt bra dag!

Extra viktigt med perinealskydd för mig och eventuellt blir det ett klipp om det skulle behövas.

Känns som jag flyttat in i er tråd men med bf 22 feb känns risken stor att jag får en vårbebis istället för en vintervariant :crazy:

Vad är perinealskydd för något?

Härligt att bebis äntligen vänt sig! Vi ska in på koll imorgon hos både spec mvc och vanlig bm för att diskutera ev igångsättning pga mina fogar. Är väldigt osäker på hur bebis ligger där inne, känns som han slår frivolter och magen står åt alla håll större delen av kvällarna...

Perinealskydd är ett handgrepp som BM håller emot mellangården så att det inte ska brista så mycket. Även varma fuktiga handdukar brukar de lägga mot mellangården. Tror att de flesta BM på förlossningar använder det så gott det går.

Ja idag gör fogarna skitont! Att ligga i gynstolen gjorde det ännu värre!
Hoppas du får igångsättning snart! Vilken vecka är du i?

*KL*

Var hos sjukgymnasten igår, hon skickade efter en tens så jag hoppas den kommer snart!
Idag var jag till läkaren, fortsatt sjuskriven. Den ömma punkt jag har på magen kände hon på och undersökte och misstanken är ett åderbrock/muskelknuta men som är helt ofarligt.

Jag tycker tiden går så himla sakta. Blääää!!!!!!!!! V.25 nu känns som evigheter, så hoppas jag hon kommer tidigare som dom andra två gjort, men för de ska man väll gå över.

Jag är i v 37 nu. Det min vanliga bm trodde är att det inte kommer ges ett löfte om igångsättning men iaf ett löfte om att om inget hänt när vi går in i v 40 så får vi ett nytt läkarbesök för en ny lägesbedömning. Vi får väl se vad de säger.

I dagsläget finns det verkligen ingenting som tyder på att det skulle vara på väg en bebis....

Ska också kolla upp mitt bäcken, min mamma hade mkt svåra förlossningar eftersom formen på hennes bäcken är konstig så nu ska det kollas upp om mitt är det också. Är en sådan sak som jag inte kan låta bli att oroa mig för så ska bli skönt att få det kollat :)

Bra att bebisen ligger rätt nu, min verkar fortfarande trivas i sitt tvärläge men det vore skönt om den kunde ändra läge snart. Den sparkar/trycker bara mot en punkt pa min högra sida och det börjar bli väldigt ömt där.

Om jag hade varit närmare förlossningen hade jag trott att min slempropp lossnade idag. Iof kan den lossna tidigt och aterbildas sa kanske var det den ända. Har bara enstaka sammandragningar sa jag oroar mig inte för det ända.

kl

Jag väntar mitt andra barn 16/5! Går in i v 25 i morgon, sjukskriven from i måndags pga av fogarna, så nu kommer det finnas en del tid för buke! Haft uppehåll härifrån i några år.

Kl
Är inlagd på UAS för preklamsi och konstaterad grav. diabetes... Skriver mer sen när jag vet.

lånar min egen knapp...

Nån som haft dåliga järnvärden (eller depåer?) Jag krävde ett blodprov nu sista i v 23 och det visade sig att jag låg på 7 så jag började käka järnkapslar. Börjar känna mig lite piggare nu efter ca 10 dagars kur. Jag får väl fortsätta till nästa besök iaf. Hur länge brukar det ta att komma ikapp igen?

lånar min egen knapp...

Nån som haft dåliga järnvärden (eller depåer?) Jag krävde ett blodprov nu sista i v 23 och det visade sig att jag låg på 7 så jag började käka järnkapslar. Börjar känna mig lite piggare nu efter ca 10 dagars kur. Jag får väl fortsätta till nästa besök iaf. Hur länge brukar det ta att komma ikapp igen?

Hör hemma i sommartipsen men var in och kikade lite här. Jag hade ungefär samma värde som du i v. 13 så jag har ätit järn ända sedan dess. Vet inte hur det funkar riktigt om dom kommer ta ett nytt någon gång, annars räknar man väl bara med att det räcker med det. Har man också ett sjunkande blodvärde så kan ju också det vara ett tecken på dåliga järndepåer. Men det brukar vara ett rätt så sent tecken. Hoppas du mår bättre när du får i dig lite järn, jag blev iaf lite mindre trött och yr.

Ja precis, havandeskapsförgiftning är det. Diabetesen är väl inte så farligt, kanske blir insulin men än vet jag inte..
Har fortfarande högt blodtryck som pendlar hela tiden... Toxprover togs igår och var ok, så varken lever eller njurar är än då länge påverkade. Urinproven under natten visade litet läckage av protein/ äggvita vilket också är bra.
Har ett stort barn i magen så kommer garanterat bli igångsatt/ snittad i v. 37-38.
Har dessutom åkt på en kraftig uvi och behandlas med antibiotika...

Plussat: jag är i v.34+5 idag så jag hoppas attman kan hålla allt i schack några veckor till, men det vet man aldrig.

Jag saknar min sambo och son så fruktansvärt mycket. Sitter och gråter flera gånger om dagen... Fasiken att det skulle bli så här!!

Bebisen i magen däremot mår finfint.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 145
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Nu är det dags att starta tråden för vårföräldrar 2020 tycker jag! Jag var på ett tidigt ultraljud igår som visade en liten, liten...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
64 834
Senast: Pengy
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 718
Senast: Tora
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka