Sv: vårföräldrar 2014
jag kan nog inte hjälpa så mycket på din fråga eftersom vi tagit redan på vad det är för kön innan båda gångerna....
KL
Idag har jag varit hos en läkare på Spec-MVC för att disskutera förlossningssätt. Fick en sfinkter grad 4 förra förlossningen och jag ville kolla hur ärrvävnaden såg ut och känndes om det skulle gå att få en vaginal förlossning igen. Allt såg fint ut och vi planerar för det. Extra viktigt med perinealskydd för mig och eventuellt blir det ett klipp om det skulle behövas.
Fick även ett snittgaranti så om det skulle bli lika illa som förra gången så snittas jag.
Passade på att fråga om hon kunde kolla om bebisen har vänt sig neråt och åt vilket håll. Han ligger nu med huvudet neråt!!
Duktig bebis!!!
Jag tror även att delar av min slempropp gick igår så det kollade hon också. Tappen är fortfarande bakåtvänd och opåverkad men mjuk och fin så det börjar närma sig sa hon.
Sen tyckte läkaren att vi skulle tänka över om inte en igångsättning skulle vara bra i v.38 eftersom min son var stor när han kom ut, 4265g och 56 cm lång, för att inte riskera att denna är en bjässe som gör det svårare att förhindra att jag spricker igen.. Jag ska tänka över saken och så bokade vi in ett TUL (tillväxt-UL) i v.37 för att beräkna hur stor han är.
Imorgon blir det glukosbelastning
, men hoppas på bra resultat.
Nästa BM besök är på tisdag i nästa vecka, å jag hoppas så j-kla mycket att min ordinarie BM är tillbaka efter sjukskrivning så man slipper de andra förvirrade BM.
I övrigt har jag ont överallt!
Ha en fortsatt bra dag!