vårföräldrar 2014

Sv: vårföräldrar 2014

Ligger fortfarande inlagd med ständig övervakning. Diabetesen verkar vara under kontroll, likaså uvi:n. Har åkt på en jobbig förkylning och hostar hela tiden och snorar... Som om det inte räckte med allt annat!
Blodtrycket var ett tag bra men inte idag så nu äter jag blodtryckssänkande medicin.
Fick träffa sonen igår och tanka lite energi från lillprinsen, så härligt!

//Qbaby

Hoppar in för att tacka för ett gott skratt. Haha! Fantastiskt! Fördelen med att bo i Stockholm är att man sällan träffar samma människa två gånger ens i kollektivtrafiken så man behöver inte skämmas ;)

Otroligt att era kottar är på gång! Det var ju igår vår-13 var där...

Känns som en evighet fortfarande! Är i v.26.
Skulle vart på vattengympa nu, men gick igenom bikinilådan och alla överdelar är för små. Så blir att surfa runt efter nått som passar istället.

Igår och nu på fm har bebis vart vild där inne, sparkat och viftat. Hon brukar ligga stadigt på min högra sida men de bökades fram och tillbaka.
När vi gick och la oss låg hon och pressa med ryggen, så jag sa åt sambon att lägga örat emot och lyssna. Haha vilken chock han fick när han hörde bebis hjärta!

Jag testade vattengympa förra graviditeten, men gillade det inte alls! Men kanske ska testa igen =)

Bara jag som börjar gruva mig inför förlossningen? Hade en mindre trevlig förlossning med första barnet...

Knapplån.

Tröttheten tar kål på mig, är helt död.

I går kväll tyckte bebis att det var dags för en lite sumomatch med snurr/kick/spinn där inne, jag kunde se hur hela magen förflyttades till höger sida, sedan en hård liten fot (?) som tryckte till och sedan spinn-sparl-sprattel-spark...Såg helt galet ut.Tror det börjar bli trångt där inne för han kämpade på en bra stund.

I kväll är det dags för Förlossningskurs-Förstföderska, hoppas den kan ge mig lite mer klarhet i vad som komma skall (om det nu inte blir ett snitt). Jag hoppas även att jag kan hålla mig vaken hela 2 h under kursen :cautious:

Tröttheten har slagit till här ocksa, efter lunch är jag sa trött att jag kan somna sittande. Idag la jag mig pa soffan i lekrummet och halvsov en timme, tur att jag har barn som leker bra tillsammans och kan underhalla sig själva ett tag.

Kl
Imorgon blir det förhoppningsvis utskrivning och hemgång. Blodtryckssänkande verkar fungera, dock blir jag trött och får lättare huvudvärk av den. Diabetesen har jag koll på och det fungerar bra med sprutor. Uvi:n är snart färdigbehandlad och förkylningen börjar också ge med sig .
Kommer behöva komma in på täta kontroller för att mäta bt, CTG och lämna urinprov. Sen är det ordinerat STRIKT vila... Ändå skönt att få komma hem.

Vi får snitt oavsett när förlossningen startar, men det planeras till v38 senast.
Den sista veckan har varit så himla turbulent så jag är helt slut trots att jag vilar hela tiden!

//Qbaby

Kl

Idag har vi varit in på spec. mödravården för ett TUL (v 28+1) pga stort barn förra grav (födelsevikt 4880g).
Har en blodsockermätare hemma för att hålla koll och är planerad för min tredje glukosbelastning nu på onsdag.
Iaf, dagens tul gjorde mig -->:banana: Bebis ligger på -6,2% vilket betyder strax under normal :D
Jag hoppas hoppas hoppas på att det ska gå bättre den här gången och att jag slipper snitt pga stort barn =)
Nytt tul planerat till v 32, håll tummarna att hen håller sig liten ^^

Så skönt för dig! Gott att komma hem!

Breakdance: Härligt med ganska liten bebis so far! Hoppas det fortsätter så!

Jag är tydligen i v. 33 nu. Hänger inte alls med. Försöker mest hålla mig vaken dagarna igenom. Jag har tänkt en del på förlossningen, men nu hinner jag inte bekymra mig. Förra förlossningen gick bra för min del, men det gick väldigt snabbt så nu finns ju en oro att inte hinna in. Men då får det väll bli som det blir då. Så överkörd som jag blev på förlossningen sist så känner jag att jag gör det bättre för mig själv istället ;). Skämt åsido, jag orkar bara inte tänka på det.

Den där vidriga, vidriga smärtan i krystningsfasen kan jag verkligen förfasa mig över, för det gjorde ondare än jag hade kunnat tänka mig. Men det är väll bara att hoppas att det går ännu fortare denna gång och att jag inte spricker lika mycket...

Jag är stor som ett hus. Jag vet inte hur många gånger jag fått frågan om det är tvillingar/trillingar. Folk bara gapar när jag säger att det är två månader kvar. Sist växte inte magen sista månaden, så jag hoppas att det blir samma nu!

Jag känner mej stor och tung, väger mer än med dom andra två.
Har precis gått in i v.26 när jag tog bilden. Väger 60 kg nu, jämfört med 62 när sonen föddes och 58 när dottern föddes.
1545043_10152597492407738_480510765_n_52eff4049606ee7b95daeae4.jpg

Du är ju inte stor i allafall, du har ju bara en jättefin mage, hur mycket har du gått upp hittills då?

Breakdance.
Oj vilken stor bebis och skönt att denna verkar vara mindre, hoppas det håller sig.

Qbaby.
Skönt hoppas du får komma hem och att det håller sig i schack nu, inte aktuellt att stå på behandling hela tiden ut nu för uvi, eller var det första gången eller var det du som hade bakterien, kommer inte ihåg vad det heter trots att jag hade det förra grav.

Sen kan jag bara hålla med om tröttheten :( usch och jag har också åkt på en dunderförkylning så det är ju inte bättre.

Nej inte vad jag vet, utan jag kommer få antibiotikadropp under snittet för att förhindra infektion. Denna gång fanns det både GBS ( grupp B streptokocker) samt e. coli. Nu längtar jag bara till snittet så jag blir av med all skit som har kommit med denna graviditet och jag kan lova att det blir INTE en till!!

Rumpnissen: samma kommentarer har jag fått, det är nästan så de inte tror mig när jag säger att det bara är en. Men nu vet jag ju varför... Bebisen är just nu +57% och beräknas väga 4 kg idag... Då måste ju magen vara stor.

//Qbaby

Vad skönt att få komma hem!

Det verkar vara en jätte du har där inne, skönt med snittgaranti och att du kan se ett slut på det hela :)

Jag har fått en fråga om det bara är en bebis i magen, men flera som frågat "visst är du gravid" vilket känns sådär nu i v 38 :p Bla en ung tjej på apoteket som tittade på min mage och var tvungen att dubbelkolla om jag bara var tjock :o

Jag tycker du har en jättefin mage, önskar att min var lika fin men det kan jag lova att den inte är!

Ja en jätte är han... Det beror ju mest på den obehandlade diabetesen. Hur går det med dina vändningsförsök?

Vi ska in imorgon för ett andra försök. Misslyckas det blir det planerat snitt.
Har en misstanke att han kan ha vänt sig igår men det är så svårt att känna!! Ha ju trott det flera gånger utan att det visat sig stämma så borde sluta gissa ;)

Förutom storlek, påverkas bebis på andra sätt av diabetes/preeklampsi?

*kl*

Är de fler som tycker det är tungt att andas och blir anfådda av ingenting? Jag börjar tycka de är riktigt jobbigt nu. Kan de va bebis som ligger och trycker? Minns inte att de va såhär med dom andra.

Roligt är att sambon börjat kalla magen för Sally :p Bebis kommer inte heta de utan de kommer från att sambon tycker Sally är världens bästa hundnamn, och haft flera "Sallys" och han pratade så himla mycket om hur perfekt de namnet är. Jag började kalla magen Sally för att retas ;) Speciellt när de visade sej vara en tjej.

My är väl annars ett namn som känns bra nu, och barnen tycker Maja. (Kan man heta Maja om man är född i Maj?)

Jag är andfådd precis hela tiden, framförallt när jag sitter. Enda som fungerar bra är att ligga på sidan. Blir superandfådd av minsta lilla ansträngning, att gå uppför trappan och prata i telefon samtidigt är bara att glömma!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 146
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Nu är det dags att starta tråden för vårföräldrar 2020 tycker jag! Jag var på ett tidigt ultraljud igår som visade en liten, liten...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
64 836
Senast: Pengy
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 718
Senast: Tora
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka