vårföräldrar 2014

Sv: vårföräldrar 2014

Stort grattis! Skönt att det gick bra!

Tänk att startskottet för vårbebisar 2014 har gått nu!!!

Stort grattis till er! :) Skönt att du fick en bra upplevelse den här förlossningen och hoppas snittet läker snabbt också.

Hur ser rutinerna ut på bb nu? Får man ha bebis i plastsängen bredvid när man sover eller måste man sova med bebis i sin egen säng nu också?
Synd att din bebis skulle ha så bråttom ut ;) , annars kanske vi hade setts på förlossningen, för de skiljde väl bara några dagar på våra BF-datum om jag minns rätt? :)

KL

Har inte vart så aktiv här i vårtråden på senaste (hänger i vintertråden 2013/2014 också, hade bf 14feb först, men blev flyttad till 4 mars, så ligger mittemellan trådarna känns de som ;) )

Vecka 37 nu, Var hos BM förra veckan och SF-måttet låg på 32,5 cm, hjärtljudet låg på ca 150 slag/min och bebis var sjövild i magen och sparkade och hickade när vi skulle lyssna på hjärtat. Blodtrycket såg bra ut.

Börjar bli rejält trött på att vara gravid nu och har konstant ont hela tiden. Vet inte om det är förvärkar jag har känt av idag också? Börjar bli jobbigt att gå på toa också, får typ kramper där nere ibland känns det som.
Är väldigt trött också och förkyld så lite småjobbigt att ta hand om dottern vissa dagar :(

Stort grattis till första vårbebisen :love: :bump:
Är de verkligen rätt räknat med tanke på storleken?

Var och köpte bikini idag, så jag kan simma i morgon. Passade på å fota magen oxå.
dsc_2341_52f7d5ca88e59d7c391317e7.jpg

Åh grattis!!

Härligt att det gick bra :)

Helt galet att vårbebisarna redan börjat komma :D (själv har jag ju en evighet till BF känns det som)

Vad spännande hur det skiljer sig på olika bb. När sonen föddes så "skulle" bebisarna ligga i plastsängarna/backarna. Dom var inga fan av samsovning där... Det var delvis därför jag åkte hem så fort som möjligt för han bara skrek ju när jag la ner honom där. Han var ganska gnällig även när han låg jämte mig, men skrek i alla fall inte oavbrutet.

Fy vad verkligt det blev nu. "Bara" sju veckor kvar. Hoppas vi hinner flytta till nya huset...:nailbiting:

Grattis :D Hade du havandeskapsförgiftning också? Hur har det gått med den, en tjejkompis lider fortfarande av högt blodtryck och hjärtklappning fast hennes barn fyller 6 år i sommar. Alla läkare säger att det är biverkning av hennes havandeskapsförgiftning.

Då de uppskattar att bebisar går upp 200 gram i veckan så hade nog er Alfred vägt som min son vid födseln. Stora bebisar :o

Och vi åkte hem samma dag med förra barnet för att det inte kändes tryggt att sova med henne på bröstet när man var så trött efter förlossningen.
Tycker det är superbra att de jobbar mycket med hud mot hud på bb här, men just när man ska sova så hade jag velat ha plastsängen till bebis.

Bjuder på en magbild, vecka 37

1781930_10152340206082868_1309407816_n.jpg

Igår var det bara 13 månader sist jag födde barn och jag har redan glömt hur det kändes med förvärkar/värkar osv. Hade ont stundvis inatt, men känns bättre idag och jag har mer energi än vad jag haft på länge. Så passar på att storstäda här hemma :)

Å jag tycker de är så bekvämt med bebis nära, så man i princip inte behöver vakna för att amma ;)

haha olika det är :p Men kanske kan bero på att jag var inne på 3e dygnet utan sömn när hon föddes också + 1 1/2 timmes krystvärkar och halva tiden körde vi dragkamp med ett lakan för att jag skulle kunna ta i mer, så kunde knappt hålla i dottern när hon kom ut för att jag var så slut :(

Men har lite mer "krav" i mitt förlossningsbrev och vet mer hur jag vill ha den här gången så förhoppningsvis blir det en bättre förlossning :) Och jag tänker KRÄVA nåt att sova på om jag har pinvärkar 5-10min emellan i fler dygn igen

Ja så va de ju inte riktigt för mej, de har gått himla fort båda gångerna och jag har vart superpigg efter.

Idag har jag vattengympa inbokad, men jag mår skit, förra veckan var jag supertaggad men då hade jag ju inget å bada i! Igår mös jag på centrum och kikade i affärerna å hittade en fin bikini.
Men i natt har jag sovit superdåligt. Jag har inte haft nån aptit på flera dagar. Jag känner mej värdelös och dålig mot min stackars sambo.

Skulle försöka boka ett 3Dultraljud, men kliniken i sthlm verkar gått i konken! Mycket negativt på nätet när man söker.
Nån som vet vart jag kan ringa för att göra ett köns UL?
Bebis knep ju med benen på RUL men både läkaren och jag tyckte de såg ut som en tjej. Magkänslan säger tjej. Men klart man tvekar när sambon har en "grabbsläkt" det skulle va skönt och ta en liten tjuvkoll bara och få de bekräftat.
Hittade så söta tjejkläder igår, men vågade inte köpa.

Jag tycker så klart att man ska få göra precis som man vill och det som passar en. Fungerar det bäst att bebis ligger själv ska det uppmuntras, fungerar det bäst att ha bebis i sängen så ska det uppmuntras. Jag hade ju en sjukt snabb förlossning men dygnet efter däremot var skitjobbigt eftersom jag inte vågade sova när sonen låg jämte i sängen, just för att "så skulle man inte göra".

Så fin du är förresten! Ska ta ett kort på mig och lägga in här. Jag tror snart det är en flodhäst som växer där inne...

Privat gyn?

Jag ringde exv Studenthälsan när gynakuten inte ville ha in mig.

Det finns något ställe i Linköping (Crokus typ) men det är väl lite långt.

Vilken vecka började ni känna sammandragningar? Är i vecka 36 nu och har inte känt av något än.

Nä de e jag inte så sugen på att åka, har ju upplevt de en gång (3D/4D) de jag hittat på nätet erbjuder mest tillväxtUL men får sätta mej å ringa å kolla.

linlar1 Hade nog inte en enda sammandragning med första barnet. Inte ens en förvärk. Andra började tidigt, hur de exakt kändes minns jag inte, mer än att det var obehagligt och gjorde ont efteråt.
Nu med nummer 3 så kan jag inte direkt påstå att jag haft sammandragningar mer än någon enstaka gång när jag lyft tungt eller stressat.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 145
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Nu är det dags att starta tråden för vårföräldrar 2020 tycker jag! Jag var på ett tidigt ultraljud igår som visade en liten, liten...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
64 834
Senast: Pengy
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 718
Senast: Tora
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur