vårföräldrar 2014

Sv: vårföräldrar 2014

Kan inte socker i urinen och viktuppgång (även om jag tycker att det var rätt lite att gå upp!) tyda på havandeskapsförgiftning?

Jag tycker inte heller viktuppgangen är stor, precis som Emilia verkar jag ga upp ngr kilo pa kort tid och sen inget. Tex för 8v sen hade jag gatt upp 3 kg fran besöket innan, 4 v senare hade jag ist gatt ner 1kg. Men läkaren verkar inte se helheten. Jag känner mig själv inte alls bekymrad över vikten.

Jag hade lite äggvita i urinen ocksa men det var sa lite sa inget att oroa sig för sa läkaren därför tror jag inte att det är havandeskapsförgiftning. Vi far se vad proverna visar nästa vecka, innan dess försöker jag att inte oroa mig sa mkt.

Jag uppdaterar listan, tror det här var den senaste

Mars
4/3 saint__anger, andra barnet (dotter jan -13)
8/3 Qbaby, andra barnet, Alfred född 9/2 4600g och 52 cm
30/3 Rumpnissen, andra barnet (enl RUL).

April
12/4 Turbofling, tredje barnet
27/4 Mayalv, Första barnet

Maj
1/5 plussat (Maléne egentligen) andra barnet (jan -10)
14/5 linlar1, första barnet
16/5 Jerseyko, tredje barnet, flicka
29/5 Lillamy84, andra barnet

Nej, inte socker i urinen utan protein/ äggvita i urinen. Högre blodtryck än normalt också. Snabb viktuppgång är dock ett annat täcken men då handlar det om, som i mitt fall ca 10 kg på två veckor...

Märkligt att läkaren hänger upp sig så mycket på viktuppgången. Tycker du gör rätt i att inte oroa dig innan du fått provsvaren. Och inte då heller egentligen...

Qbaby: Härligt att höra att ni mår bra! Vi tyckte Mams kolikflaskor var skitbra, men har man inte ett "kolik" eller "magknipsbarn" så är de kanske lite bökiga. Nu mera använder vi mams vanliga flaskor och trivs bra med dom. Har dock aldrig gett ersättning utan det har varit till bröstmjölk eller som nu välling.

Bjuder på en ganska taskig bild på min v. 34 kagge:
2014-02-15+-+1

Mars

April

Maj
1/5 plussat (Maléne egentligen) andra barnet (jan -10)
16/5 Victoria Secret Första barnet.

Mars

April

Maj
1/5 plussat (Maléne egentligen) andra barnet (jan -10) väntat ännu en flicka.

Mars

April
26/4 Breakdance, andra barnet

Maj
1/5 plussat (Maléne egentligen) andra barnet (jan -10) väntat ännu en flicka.

Hur räknar ni eran viktuppgång? Från tidigare normalvikt eller från inskrivning hos bm? Jag antar att jag inte är den enda som rasade några kilo innan det vände uppåt igen. Jag har gått upp nästan 10kg från min lägstavikt (är i v.28 nu), men det känns ju väldigt fel att räkna allt det som viktuppgång då min "normalvikt" inte är -10kg utan snarare -5kg.

Jag har inte gatt ner ngt i början pa ngn av mina tre graviditeter. Första gick jag tom upp ngr kilo innan inskrivningen, räknade fran inskrivningen ända. Med andra och nu med tredje har jag legat stabilt pa samma vikt innan och fram till runt 20-25 veckan och da räknar jag ocksa fran första vägningen hos bm/läkaren.

Eftersom vagar skiljer sig lite at ocksa sa känns det bättre att jämföra med samma vag.

Jag räknar från att jag blev gravid eftersom jag både denna och förra gången gått upp mycket redan från start. Första gången gick jag upp ca 6 kg typ första veckan.

Ok! Och jag som trodde nästan alla gick ner i början. Det är så mycket man inte vet när det är första gången! :p
Jag fick knappt behålla någon mat under hela hösten tyckte jag. Sedan är det nog en del muskler som har försvunnit då jag under ganska många veckor enbart tog mig till mitt jobb (stillasittande sådant), gjorde en minimal insats i stallet och i övrigt låg i soffan.
Det spelar kanske inte så stor roll hur mycket jag har gått upp från början utan hur det utvecklar sig framöver. Ska till bm imorgon, får prata med henne. Det är så skönt att inte spy så mycket längre. Nu är jag nere på ca 1 gång i veckan. Jag har inte fått jobba om jag skulle ta mediciner så jag har undvikit det, men jag vet inte om jag kommer köra på samma linje om det blir någon mer graviditet.

Jag räknar från den vikt jag räknar med att komma ner till så småningom när jag är klar med graviditeten, hade nog bara ett par kg kvar till det innan jag nu blev gravid igen.. Och därifrån är det 22kg+ och jag är bara.i v26 än:nailbiting:
Till skillnad från förra graviditeten (gick upp totalt 30kg:eek: efter inskrivning) så blev jag vägde första gången nu i fredags när vi var hos bm.

Första graviditeten kräktes jag massor men gick upp i vikt ändå. Gissar att det var något hormonellt eller något för jag gick verkligen upp "över natten" utan att ändra på någonting. Denna gång har jag inte kräkts lika mycket men inte heller upp fullt lika mycket lika snabbt. Det vanligaste är nog att man går +-2-3 kg innan inskrivning och därför spelar det ingen jättestor roll.

kl

Läkaren ringde förut, ordentlig järnbrist sa nu ska jag dubbla järndosen. Jag fattar inte hur min mage ska klara det, den har inte tyckt om det som det är nu och nu far jag inte äta katrinplommon eller ngt heller för att fa fart pa magen.

Har jag inte testat, far kolla det i affären nästa gang jag handlar, och försöka komma pa vad det kan heta pa tyska.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 145
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Nu är det dags att starta tråden för vårföräldrar 2020 tycker jag! Jag var på ett tidigt ultraljud igår som visade en liten, liten...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
64 834
Senast: Pengy
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 718
Senast: Tora
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka