vårföräldrar 2014

Sv: vårföräldrar 2014

Jag har jobbigt att andas, speciellt pa kvällarna och efter att jag ätit. Maste nästan sova halvsittade för att kunna andas ordentligt pa natten.
Känns som det är väldigt mycket bebis i magen nu och ända är det lite mer än 2 manader kvar. Fast magen är hög och bebis verkar trivas bra i sitt tvärläge sa det blir kanske annorlunda om den lägger sig pa ett annat sätt.

Just sitter jag och funderar pa om jag ska ga och hämta barnen i Kindergarten eller om jag ska ta bilen. Det är inte sa langt (ca 600 m) men uppförsbacke hela vägen hem. Det är fint väder sa det vore skönt att komma ut och ga lite men orkar jag?

Jag har haft jobbigt med andningen länge. Blir andfådd av ingenting. Har dessutom astma som gör sig lite påmind.

Din mage är ju jättefin Jerseyko! Sådan mage fick jag aldrig den här graviditeten, är nog för tjock ;). Jag gick från att se allmänt tjock ut till att se höggravid ut på en gång :). Har gått upp 14 kg än så länge, sist gick jag upp 22 kg, hoppas inte det ska bli fullt så mycket den här gången.

Det är jobbigt att acceptera att kroppen är gravid. Jag får sån ångest av att inte orka på samma sätt som förut.
Idag vakna jag när sambon ringde vid 15:45! Måste somnat nån gång vid 13.
Och samma sak där, ångest för jag sovit bort hela dagen.

Jag gick iaf sen, men det var nog sista gangen innan bebisen kommer.
Fick sa ont i magen pa vägen dit (förvärkar? foglossningsont?) sa jag undrade hur jag skulle ta mig hem. Men hem fick bättre, barnen tyckte inte att det var en bra idé att ga ist för att aka bil sa vi gick nog langsammare än en 100aring med rullator.

Jag blev utskriven igår em men måste tillbaka på täta kontroller. Ska tillbaka imorgon. Har STRIKT vila och ska ligga ner och vila den största delen av dygnet.
Är så sjukt svullen, ser ut som en valross... Äter blodtryckssänkande medicin samt tar insulin.
Vi har även fått ett datum, den 24/2 kommer jag snittas om han inte vill ut tidigare. Känns skönt att ha ett datum tycker jag.
Ska prata med Auroran imorgon för att diskutera igenom kejsarsnittet.

Kl.

Går in i v. 28 idag och måste fråga er vad detta kan vara då det är min första graviditet. Jag vaknade mitt i natten för en vecka sen av en skärande smärta längs med vänster sida från midja ner på halva låret ungefär. Jag blev alldeles tårögd och låg och sparka och slog i sängen för det gjorde så otroligt ont. Sen har detta hänt 3-4 ggr efter detta och gjort minst lika ont. Sittande i bilen och på jobbet(jobbar på kontor). Vad kan detta vara? Kan tillägga att jag haft molande värk på vänster sida ryggen ganska högt upp strax under skulderbladet sen i december som kommer och går. Har inte gjort mig illa och aldrig haft detta förut.

Ischiasnerven som hamnar i kläm? Har för mej de är rätt vanligt bland gravida när bäckenet blir rörligare.
Finns stretchövningar man kan göra.

Tack för svar! Har läst runt lite och det liknar faktiskt det. Ska prata med min bm när jag ska dit nu på måndag också får vi se.

*smyger in då jag egentligen år hemma i vinterbarn 2013/2014*

Vad beräknar dom födselvikten till?

Jag har inte diabetes, hade inte ens grav.diabetes och i vecka 35+3 uppskattade dom till ca 4 kg. Veckan efter till 4,7 kg. Otrolig stor skillnad men födselvikten blev 5.270 (!). Han föddes med pl.snitt pga stor risk för oss båda.

*kl*

Äntligen passerat 100 dagarsräkningen, upptäckte jag glatt när jag kikade min app idag :bump:

Känner mej så himla tung, flåsig. Får nästan panik av känslan att "inte få luft"! BM på onsdag så jag biter ihop tills då. Vattengympa på måndag, testar och ser om de blir bättre efter mer aktivitet.
Städade vardagsrummet här i veckan, damma och torka osv. Va ju knäckt 2 dagar efter.

Bebis är hårdhänt där inne, blir ständigt ommöblerad känns de som. Ligga sked med sambon när man ska sova är bara att glömma för bebis håller igång så han inte kan somna :P

Vi har bara gjort en uppskattning än, men i v35+ så beräknades han väga 3900g, så vad slutvikten slutar på vill jag inte ens tänka på.. Nu börjar ju diabetesen vara under kontroll, har aldrig värden över 8, så jag hoppas att han vikt stannar upp lite. Även havandeskapsförgiftningen kan göra att de inte växer så mycket.

Kl
Jag har äntligen blivit av med halsbrännan!! Fick Omeprazol utskrivet av läkare på spec-mvc och nu efter 2 dagar är den borta. Vilken befrielse!
Ena levervärdet på toxproverna i fredags var lite förhöjda så jag måste tillbaka på måndag och ta nya prover mm. Får se om jag får komma hem efter det.
Annars ligger jag mest i soffan och vilar. När det är som värst undrar jag om jag verkligen kommer orka i 2 veckor till..

Halsbränna har jag aldrig haft, men exet va riktigt dålig och vart en ny människa med omeprazol.

Skönt med bara 2 veckor kvar, önskar jag var där oxå.

Inatt vid 01.59 föddes vår Alfred med akutsnitt. Värkarna var starka och utan längre paus när vi kom in samt att jag var öppen 5 cm redan. Var vaken under snittet. Det var helt fantastiskt! Han skrek när han kom ut och vi alla mår bra och ligger just nu på BB. Han vägde 4600g och var 52 cm lång.
Han kom i v.36+0

Igar var vi och tittade pa ett av sjukhusen som är ett av alternativen att föda pa. Det kändes jättebra, ganska gammalt och omodernt men mysigt och "hemtrevligt". Det är ganska litet med fyra förlossningsrum, när vi var där var det ingen som födde. Dom barnmorskor/sjuksköterskor vi träffade var trevliga.
Det jag hade önskat är toalett/dusch inne pa förlossningsrummet, här fanns det utanför. Det lutar at det sjukhuset men vi ska kolla det stora sjukhuset ocksa.

Det roliga var att det var en annan svensk blivande mamma där ocksa. En tjej som jag mailade med för ngr ar sen. Visade sig ocksa att hennes sambo jobbar med min sambos syster. Världen är liten ibland.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 146
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Nu är det dags att starta tråden för vårföräldrar 2020 tycker jag! Jag var på ett tidigt ultraljud igår som visade en liten, liten...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
64 836
Senast: Pengy
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 718
Senast: Tora
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar