Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Aj, vad tråkigt att du också börjar få såna fogproblem :(
Det jag tycker är det lurigaste för min del är att även om jag tycker att jag har en bra dag så kan jag fortfarande inte göra mer än en normal eller dålig dag. Det kommer liksom och slår tillbaka med full kraft. Jag tycker att det är lurigt för en bra dag behöver jag inte känna något om jag går lite för snabbt eller vad det nu kan vara, utan det är först i efterhand jag märker att det var fel.

Annars har vi haft en social helg vilket varit roligt som lite ombyte :) vad har ni andra gjort?

Här har det varit blandad kompott... i går gav ja mig på att mocka hos alla hästarna (lösdrifter = hacka loss frusna bajsar med spade). Det var förstås inte alls smart, hade rejäl "mensvärk" direkt men bet ihop och gjorde klart ändå. Kunde knappt ta mig in i huset sen förstås, det var verkligen rena dödsstöten för fogarna... :( Resten av kvällen blev soffliggande framför skidor och skidskytte medan sambon svängde ihop rena lyxmiddagen med chocklad-mousse-tårta till efterrätt :)

I morse blev jag halvt galen då jag skulle göra frukost (ve den som står ivägen för min frukost nu för tiden) då jag kom ut i köket och insåg att den där lyxmiddagen och tårtan hade vänt upp och ner på hela köket... :angel: 45 minuter senare var allt i diskmaskinen och jag har äntligen fått i mig både mat, kaffe och en efterlängtad apelsin.

I dg blir det inte många knop alls. Måste ut till hönsen och se att lill-hönan som var krasslig i går är ok, och så blir det väl ett försök till att ta mig ut och pussa hästmular men annars blir det nog enbart soffa och skid-tv i dag med. Kanske lite kortmakeri under kvällen, har några beställningar jag skulle behöva ta tag i.

Just ja, angående vaggandet - min BM har sagt att jag absolut inte får vagga även om det är bekvämast och enklast så. Varför minns jag inte nu iofs.. jag tror jag vaggar för att det gör mindre ont att vrida i midjan än att använda höftleden så att säga. Jag vaggar ibland när jag har min vanliga värk också.

Ajaj, du får ta det försiktigt! Härligt att bli bjuden på så fin middag, men inte så kul att städa efter den ;)

Vi ska inte heller göra så många knop idag. Eller maken jobbar i badrummet så han sliter på i vanlig ordning, men jag och dottern ska bara ta oss till ett fik i em och träffa en kompis. Nu ligger jag i soffan med en katt på mig och lyssnar på när hon läser sin nya favoritbok, så mysigt :) Vi ska även i em/kväll köra över katterna till svärmor för imorgon ska vi byta ytterdörr, då är det bra om inte innekatterna är hemma.

Ja, jag som trodde att jag skulle slippa det och var sååå manad på att rida en kort sväng (för psykets skull, ridabstinens är värre än pms :devil: ) men jag vet inte om det verkligen är en så smart idé. Å andra sidan har jag normalt inga problem att sitta brett med benen så om jag bara skrittar borde det inte vara några problem så länge jag har fotstöd. Nåja, jag bidrar till miljöförstöring i Stockholm och åker bil till och från stallet idag. Brukar åka kollektivt och ansluta med bil sista biten där bussarna inte går. Ibland får man fuska, att promenera den biten till tunnelbanan, byten osv är inte riktigt aktuellt idag. Jag måste bli bättre först.

Chokladmoussetårta! Åh gud vad gott det lät! Synd att du var tvungen att städa efter det bara.

Suveränt gott var det (med hemmagjord chokladmousse också så klart ;)) - jag sitter och äter upp resten av den nu :angel:

Egentligen hade jag väl inte behövt städa upp själv, hade jag bara väntat i fem minuter tills han var inne från hästarna (mina hästar: angel: ) igen så hade jag sluppit men tjurskallen i mig är svår att stoppa när jag måste ha mat NU... och har jag väl börjat städa så gör han bäst i att hålla sig undan :o Jag måste nog lära mig att inte säga till honom att det är ok att städa sen, för det har vi ju redan gått igenom här i tråden... det där med karlar och "sen" och "när" ;)

Ja precis, sen kan bli om en månad... ;) Fast sån är jag med. "Jag skaaa packa ur sista flyttlådorna, gå upp på vinden med det som är mitt och inte behöver vara här och kasta det vi sorterat ut. Sen." Lådorna har stått lagom länge nu så repar jag mig i veckan ska jag ta hand om det tänkte jag.

Efter endel dödshot i fredags så har det faktiskt hänt lite grejer här under helgen! Skämt och sido, det har faktiskt vart skönt, utan att vi jobbat ihjäl oss så är det skönt att bollen är i rullning!

Igår bytte vi (nåja han) däck på släpet så vi kan åka till IKEA och köpa grejer som ska vara på plats. Vi hämtade hö, åkte och handlade prylar till renoveringen av badrummet, jag fortsatte projektet med att bli av med det kolossala tvättberget, gjorde en lista på vad som ska göras och köpas, bokade tid med renoveringshjälpen.
Idag har jag ätit två semlor till frukost, eller jag och katten delade på de sista :D ja har fortsatt med tvättberget och börjat plocka ut badrummet inför renoveringen, monterat ner ett skåp som ska väck samt påbörjat målningen av två skåpluckor och lampan!
Nu ska jag fortsätta med tvättberget, gå igenom vad för bäbiskläder vi har och göra en lista på vad vi behöver.

Så, nu är vi kompisar igen :D och jag lite lugnare i själen :angel:

Ang vaggandet så vaggar jag nog rätt lite och när jag kommer på mig själv så försöker jag sluta på en gång. Tror jag vaggar mest för att magen hamnar i fel gungning när jag går och att jag då försöker kompensera det med att vagga. Men när jag kommer på mig själv så brukar jag ist lägga handen på magen och hålla mot så att den gungar med övriga kroppen ^^

DS, jobbigt att du fick så ont, du kanske ska dra ner ett par hekto och inse att det inte är så lämpligt för fröken att vara föör aktiv? Du har ett helt liv att vara aktiv sen när du slipper ha ont! :)

kl

Jag har börjat bli lite nojig över att bebis är en stoor tös. När det kommer till FL så är inte jag rädd för smärtan utan för att gå sönder och bli helt sargad.. Jag har liksom ingen längtan efter att man ska kunna spela basket i muttan på mig.. Min mage har enligt kurvan varit på plussidan, jag som beställt en liten mage och bebis!? Jag vill inte heller göra KS så det är inte en lösning. Jag funderar på om jag skulle prata med BM men jag vet inte riktigt vad hon skulle kunna säga? Man kan ju omöjligt veta hur det går förens efter. Planen är dock att skriva i förlossningsbrevet att jag heldre vill att det tar lång tid och att de håller mot om det går fort ist för att jag riskerar att gå sönder typ..

kl

Tog förövrigt en bild igår på min mage... det syns så sjukt tydligt du flängt ongen ligger! Varför kunde hon liksom inte ligga i mitten så det blev liksom lagom? Nej istället ska hon använda mina revben som en fotpall och mosa sönder mig den lilla pisseråttan :)

bild_50f2adf8e087c35d466ffc61.jpg

Vilken rolig bild! :D

Jag har inte gjort ett piss på hela dagen.. Vi har kollat på tre avsnitt av Dexter och käkat frulle, thats it :angel:
Igår var vi på bio och såg hobbit, A hade vunnit biljetter på jobb :) vi (jag) hade eg planerat och käka ute/hämtmat efteråt men då var vi så mätta på godis och popcorn så vi åkte hem ist :p

Idag har jag cravings efter Harrys-mat men dom har stängt på söndagar.. Jävla typer :devil:

Töserna sparkar nästan 24/7 nu.. Alltid är det nån som är igång och dom lyckas få in sånna femettor ibland så jag hoppar till.. :love:

Jaa ni jag blev så avis av era liv, allt från ridtur till att plocka i och ur diskmaskinen, så jag bröt ihop, och jag tog en tur ... i bilen, maken skjutsade, (farfar är här så han var barnvakt) for förbi ridskolan så jag fick se verkliga hästar, o en kort sväng in på hemköp......... gick rätt bra att sitta i bilen faktiskt, lite sammandragningar bara ...men...

folk som passerade mig på väg ut från butiken vände sig om och glodde (!) (har inte folk nå hyffs?!?) - kanske mest för att jag höll på att bli omkullknuffad av de automatiska dörrarna :o. :o men ändå .... då är man långsam ...... :crazy: det var rätt lång kö så jag gick ut före maken, kan inte stå still långa stunder...

skrek mig in i huset och nu är jag åter på sängen..... i morgon ska jag ringa och höra mig för om rullstol.... tror jag ...... ? det är så jävla pestigt att ta mig in o ut ur huset.... :cry: så vad ska jag med den till -känns det som? :cry: hasa till o från toa och ut i köket klarar jag ju...

självömkan nånting men jag är verkligen ledsen idag/nu ....
kändes helkonstigt att vara på Hemköp. Har ju inte varit i verkligheten på flera veckor, allt såg spännande ut och folk går skit-fort......

...

Förlåt för att jag besudlar tråden med min självömkan. borde ju fokusera på det som är roligt och bra istället för det här ska ju leda till nåt fint......

Men herregud, vad är det för alien du har där inne? :D Borde där inte vara mycket mer plats för henne om hon hoppade ner typ 1 våning? :p *varför göra det lätt när man kan göra det svårt ;) *

Jag har för övrigt nog gjort årets misstag nu. :D
Beställde just hem fröer för lite över 600 kr... Vilket ju är jättekul och blablabla
Tänker man steget längre så inser man att det är dax att plantera ut dem runt april-maj. Och när har jag BF? Jo, 8maj.....

Detta kommer bli såååå roligt känner jag :rofl: :rofl:

:love: ser ut som du har ett hjärta i magen.
Tror du oroar dig i onödan över storleken, prata med din BM... jag har träffat två tjejer som fått bebisar på över 5'kg och det har gått bra. däremot har jag i både släkt och vänkrets de som fått sy mycket trots små/normalstora barn.

Ha, det har du ju faktiskt rätt i! Ett jättestort hjärta ser det ut att vara! :love:
Cooolt!

Tänkte också på att det ser ut som ett hjärta.

Gav det dig någonting mer än smärta att vara ute och titta på hästar och sånt? Någon form av motivation på livet?

Delvis kl
Ni med hästar, hur har ni tänkt att lösa stalltid och sånt efter förlossningen? Har någon av er någon form av mål med hästarna som gärna ska uppfyllas?

Vi hade det samtalet idag. Jag har ju en liten tanke om att det ska funka att få lite stalltid och kunna rida och lite sånt åtminstone då och då. Om det blir så som det låter på stallägaren, att man kan rida lite på den delen av fältet som inte hann plöjas upp innan vintern kan man ju parkera bebis och vagn i kanten och rida en liten stund där när man har möjlighet. Sen önskar jag att Alex kan hjälpa mig med barnet om jag någon gång (tänk någon gång i månaden eller något sånt i början) vill rida ut. Det skulle ju funka kalasbra om bebis vill ta flaska vilket jag verkligen hoppas av flera anledningar...

Som sagt, hur har ni tänkt?

Nä. Ingen motivation, bara insikt om att Maken ska få skjutsa mig i VC's lånerullstol på Torsdag när jag (vi) ska dit. Jag känner mig bara mer beslutsam i att det är lika bra att stanna hemma/inne. Jag är fortfarande liiiite bitter men det känns lättare nu, jag har kommit in i min fart igen, det gäller att inte grubbla så mycket ...

Lill-Silvret kommer gå på lösdrift och göra sin "växa och bli stor grej" - så det blir ju nästan komiskt med mitt svar, däremot hade jag en häst att rida när dottern föddes. (de såldes dock ganska tätt inpå förlossningen)
Eftersom vi hade hästarna hemma var det väldigt händigt att först "tanka på" dottern och sen dra ut en sväng, jag var dock inte i skick att rida, men väl markarbeta, ta emot spekulanter och visa hästar osv. gick jättebra.

Flaska är ju kanon och självklart ska du ut och rida. finns inget som säger att bebisen är ditt huvudansvar när ni båda är lediga. Får du en sån liten sömntuta kan du nog rida med bebis i vagnen. vet jag många som gjort.

Hör med din BM också om det här med ridning efter förlossning. jag tror de rekommenderar ett par veckor för att livmoder ska dra ihop sig osv, för att förebygga framfall senare. Sen beror det väl på hur man rider också, två timmar stenhårt dressyrpass kanske man inte ger sig på direkt. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 995
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 387
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London