Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.

Apollo 13

Trådstartare
Vi fortsätter diskutera allt krig bäbisarnas ankomst.. och lite till :angel::D

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
6:e Garpur, 1a barnet
15:e Shootingstar, 3e barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet, en flicka
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet
25:e Kaktusblomma, 2a barnet, en pojke

April
3:e misan, 2a barnet
5:e deathslyna, 1:a barnet
10:e Klockmalva, 2:a barnet
11:e leia, 2a barnet
13:e CallMeAce, 1:a barnet
15:e Tink, 1:a barnet
26:e Solvind, 1a barnet, en pojke

Maj
6:e Majola, 2a barnet
8:e Vilse, 1a barnet
10:e, Zewz 1a barnet
20:e panaccea 1a barnet (tvillingar)
21:e Micks, 1a barnet
26:e Lewellyn, första barnet

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

De sista inläggen i förra tråden

Elände med ryggont och snuvor hörrni...

Jag blev lite less på såna där "gratis-grejer" förra grav. Tyckte bara att man fick en massa "skräp" ... Men det låter ju som att det har blivit bättre?

Kaktus: GRATTIs till Frun :bow: Lyxigt med ångbastu. Vi hade bastu på vår gård men jag hade svårt att ta mig dit (nere vid ån) också fick jag hjärtklappning av värmen. Men jag duschar gärna varmt...
Skönt att du har träffat en VETTIG sjukgymnast. Jag har en TENS men den ligger mest... de muskler jag behandlar slappnar ju av jätteskönt men då "håller de inte emot" sen när jag reser mig också säckar bäckenet och .. så det är ingen hit tycker jag.

Micks: kanske nån sån hjälpmedelsbutik?

*KL*
Igår kväll "frasade det till" i bäckenet. Har haft enormt svårt att gå HELA dan och har sjukt ont i underlivet... :crazy: MEN! En granne (vi flyttade nyss hit) kom helt spontant och körde bort ALL snö med snöslunga. Hurra hurra så slipper maken skotta ihjäl sig halva natten.

Hittade halksockar på Life! Lite otippat men himla bra. Slapp gå ihjäl mig. :) Nu är nästan alla julklappar inhandlade! Gött med köpcenter som har allt möjligt, då blir man klar på en dag.
Sambons klapp var dock slut, men två nya skulle komma in i morgon så butikskillen la undan en åt mig. Får se hur jag lyckas med att ta mig ut dit imorn. :p

Nu värker rygg och höfter mer än någonsin! Finns alltså både för- och nackdelar med att shoppa alla klappar på en dag. :crazy:

Grattis!

Jo, ny bostad är trevligt men helst ska ju allt vara klart så man bara kan kliva in och allt är i ordning. Tyvärr måste man ju packa upp, det har jag roat mig med nu. Var ÄR mina förbaskade bankdosor? :( måste hitta dem senast i morgon så jag har pengar på rätt konto (försöker att hålla undan pengar från vanliga kontot och har en liten djurskadebuffert på ett annat så hittar jag dem inte i morgon kan det bli tufft) inför kliniktiden på tisdag nästa vecka. Inte har man städat gamla lyan heller. Dåligt av oss. Det har inte riktigt blivit tid till det än.

Nåväl, vi har tid på oss. Jag är dock lite fundersam. 2 månaders väntetid på p-plats så nu parkeras det på gatan. Vad gör man när ingen av p-automaterna i området funkar? Ringde och felanmälde den ena men man måste ju kunna överklaga eventuell bot då? Jag tänker inte åka på upptäcktsfärd för att hitta en "likadan" automat nu. Nevah!

Till ämnet: jag har skitsvårt att stå länge, det gör verkligen ont i ben och fötter. Kan man göra något åt det?

Undvik att stå länge. ;) Stödstrumpor hjälpte mig en del förra grav.

Vi har bastu hemma också, men den är svår att få bra, blir så torr-varm. Ångbastu gillar jag för att det är så mycket lägre temperatur och fuktigt. Helst ska det vara en sån med eucalyptus i :love:
Jag hoppas iaf att sjukgymnasten jag träffar är bra, jag har liksom ingen koll så. Dock så var det hon som förklarade varför det var så viktigt att lindra foglossnibgarna när jag tycker att SDs är det som är värst, stress utlöser SDs och smärta innebär stress så det hänger ihop.

DS, ang fötterna så är det som klockan säger antagligen inte så mycket annat att göra. Se till att ha fotriktiga skor också om du inte har det sedan innan.

Kaktus: !!!!!!!! GRATTIS GRATTIS till giftermålet! :banana::love:
Har du hunnit komma ner från de rosa molnen än? För oss tog det drygt 1½ vecka. Fast det känns fortfarande lite speciellt och härligt att påminnas... jag har ju bytt namn så varje gång jag får säga mitt nya namn så blir jag lite fnissig.. eller när jag hör Olle säga "min fru" istället för min sambo :D Då tittar vi på varandra och fnissar som två nyförälskade fjantar :angel::p

DS: Känner igen dina känslor kring flytten. Vi flyttade en herrans massa de första åren vi var tillsammans. De två första året flyttade vi TRE gånger och ytterligare ett år senare flyttade vi igen. Då stannade vi visserligen 4 år men fyttade igen i Augusti förra året. Men nu blir vi kvar ett BRA tag :love: Dessutom kan jag meddela lite ödmjukt hähä... vänta bara tills du har ett helt hus att flytta, och ett helt stall och två hästar samtidigt. Stallet var iof en piss i rymden jämfört med huset.. fy fan.. fy jävla fan säger jag. En lägenhet packar man ihop och flyttar snabbt i jämförelse med ett hus. Vår lägenhet på 100 kvm, 6 trappor upp, flyttade jag mer eller mindre ensam i ett naffs jämfört med huset.. då var vi två och slet som djur en hel sommar för att ens få ordning inför visningen :angel: SÅ stökigt hade vi inte ens!

Klockan: Hur har fogarna vart mot dig i helgen? Såg att de hade "frasat till".. har lite svårt att relatera till vad du kan mena... vet iof inte om jag riktigt vill det :crazy::(

kl

I går var vi över till min bror och bakade pepparkakor med deras barn! Dessutom fick vi över ett helt lass med grejer till bäbis och till min gravidtjockis-mage!! :banana:
Mitt stora problem med att inte vilja köpa en åkpåse är löst :bow: Jag har fått en hel flyttkartong med mammakläder och amningskläder!!!! Vi har fått ett ihopfällbartskötbord, en babybjörn, en babysitter, babygym, bäbiskläder, spjälsäng och det bästaste, bästaste av allt.. Ååååh.. en sådan där gravidkudde!!!!!! :love: Jag har tidigare suktat lite efter en.. men snåljåpen skulle ju aldrig komma på tanken att faktiskt köpa en.. Ah, men snacka en guda sänd gåva till min onda onda rygg. Mina ryggproblem har blivit rätt vidriga senaste veckan och eftersom jag sitter på ett vick på jobbet kommer jag inte iväg till naprapaten som kan laga mig. Jag behöver vanligtvis sov i vissa specifika ställningar för att kunna sova öht och det har inte riktigt funkat för att magen blir för tung och hänger åt sidan och jag får så ont i armarna när jag ligger på dem (det brukar jag inte få annars). Men denna jäkla kudde löste alla mina problem! Jag vaknade flera gånger i natt och blev glad varje gång jag vaknade för att jag inte hade minsta ont i kroppen! :love: I morse höll jag dock på att försova mig eftersom jag hade en veckas katastrofdålig sömn att ta igen. Nu tar jag visserligen ut allt i grym förskott, det är ju inte säkert att det håller i sig.. men man får ju vara positiv :laugh:

En sådan här :love::love:
112957_1_1.jpg

Pja.... Känns som någon bytt ut mitt bäckenben mot glass-splitter, och ibland låter det som ... ja men du vet när man krossar ostkrokar ... i allafall inuti mig låter det så, jag vet inte om det hörs utanför... som "knakande leder" liksom fast... ja.. :crazy:

Jag är faktiskt lite rädd nu - på riktigt. :cry: Dotra gick från makens famn till min i morse (alltså jag lyfte inte, jag bara höll i henne) och det kändes som att hela kroppen liksom säckade ihop med flera cm ..... :cry:
Det är millimeter steg som gäller. vill inte gärna lyfta fötterna från underlaget ... det värker konstant, och det är inte musklerna som krampar utan det är bäckenet som gör ont... musklerna kan jag komma åt med värme och TENS men ...

osså får jag stygga sammandragningar när jag stått/gått en liten stund ......

Men men .... nu ska jag vila ordentligt hela dagen så kanske det blir lite bättre i kväll? (jag tror inte på det riktigt faktiskt... känns som att det är dags att flytta en trappa ned, förut har jag bara gått upp på kvällen och ner på morgonen så att vi kan sova tillsammans men nu tror jag att det får vara slut med det..)

Så ere me de. :crazy:

:bump:
Men å vad lyxigt!!!!!!!!! Både med kudden och "allt annat" skoj. :) Det är skitkul att få bra grejer när man väntar barn tycker jag.

Kudden ser för-härlig ut måste jag säga... :bow: skönt att du sover bra med den!

Kaktus: Jättegrattis till bröllopet!! Du får visa lite bilder sen ;)

Apollo: Den kudden har jag också kollat en del på. Ser helmysig ut. Men även här har snålheten vunnit och än har det inte blivit något köpt :angel:
Jättekul att få en massa saker också - som julafton en vecka för tidigt :D :p

Själv ska vi iväg och "julshoppa" ikväll. Kylen gick sönder igårkväll så blir att införskaffa ny kyl och frys. Roligt värre. Semester, jul och nya vitvaror samma månad, jag tror att enbart vårt hushåll kommer göra att statistiken över julshoppingen kommer vara rekordhög iår ;)

Den är BÄST, jag är lite i heaven ^^

Men du, jag såg nu att du är ju inte med på BF listan!! :eek: Kan du inte be någon moderator redigera mitt inlägg och lägga till dig?

Åh vad roligt att köpa vitvaror.. not.. jag har enväldigt bestämt att vi ska köpa en torktummlare.. jag är så jäääääääävla trött på att hänga strumpor!! *kräks*

Jag har ju flyttat hus tidigare men det var ju när vi köpte gården och byggde nytt. Varje gång man åkte till stallet tog man med en släpkärra med saker som skulle stuvas in i det nya som dessutom var mycket större. Hade man varit i det läget att man måste sälja för att köpa nytt hade det ju varit lite värre.

Vårt problem var dock inte att det var mycket grejer utan att det var grejer på olika platser (vi hade ju 2 hem som skulle bli ett) och jag hade i ärlighetens namn inte ens koll på vad vi behövde och vad vi kunde göra av med vilket jag påtalade måååånga gånger och han tyckte att det är väl ingen big deal, vi tar med det som finns och så ordnar vi nytt efterhand om det är något vi vill byta ut. Det blev lite släpande i onödan i alla fall och det är ju behagligare att leja bort ;) Sen är det ju i alla fall för oss allmänt stressande att hålla på med. Det blir en del tjafs och sånt i onödan. Jag kom fram till att även om jag gärna ser att han slutar röka så känner jag mig inte helt säker på att jag vill vara med i den processen, och definitivt inte med graviditetshormoner! :rofl:

Vilken härlig känsla att slippa smärta med ett så pass "litet" hjälpmedel!

Klockan: Usch vad jobbigt du har det! Jag hoppas verkligen att det blir bättre när den lilla tittar ut. Läste en annan tråd att det är tal om igångsättning, har du ett hum om när det kan tänkas bli?

Åh min älskade fina du! :(
Det låter verkligen helt fruktansvärt att ha det som du har det! Såg att du skapat en tråd om ev igångsättning. Hur känner du dig inför det?
Hur brukar det gå för kroppen att klara av en forlossning när man har sådan problem med fogarna som du har? Jag tänker att om det är svårt att sära på bena nu, hur ska det då vara sen? Det låter ju som värsta tortyren :crazy:
Om kroppen har sådana problem kanske det vore klokt med ett KS istället? Eller hur resonerar du/läkarna?

Kraaaaaaaaaaam:love:

*kl*

Har åkt på världens praktförkylning! Sitter nu och samlar kraft för o åka ner till lasarettet på gyn för o få lite tvillinginfo och ev sjukskrivning. Har varit orolig hela helgen för jag hade magsmärtor, illamående och feberkänsla i lördags och s-d har fortsatt trots TOTAL vila.. Dock mkt lugnare nu..

Gissar på att jag får se knoddarna idag iaf :love: och dom har verkligen lekt ninjor hela helgen så vet iaf att dom lever och rör på sig :)

Det där tycks vara ett manligt fenomen.. det är inte så viiktigt, det löööser sig, och sen helt plötsligt står man där med ett helt kaos framför sig som man själv då givetvis måste vara med och lösa. :grin: O är expert på det!
Skönt iaf att ni tagit er igenom det värsta nu :) Känns det bra med lgh nu när ni är på plats då?

Åh, här är en till med vidrig förkylning, men börjar dock vara på sluttampen nu :bow:

Gud så spännande att få se bäbisarna! Det måste ju vara kontant liv i din mage? Eller de kanske är vakna samtidigt och sover samtidigt? Jag tycker det lever om i min mage och jag har ju bara en :p Satt precis och tittade på magen och såg hur hela magen som vibrerade :D Hur lyckas hon ens undrar jag? Sedan fick jag en liten intressant fundering kring tvillingar... borde de inte puckla på varandra där inne? De kan ju inte vara så värst skönt med tanke på styrkan i de sparkarna man själv får och då kan man ju ana att vi iaf är lite tåligare än de små :p Det kanske inte fler regelrätta cat fights :D men jag tänker mig en kick i magen eller huvudet inte kan va så värst skönt :o

Jag läste i min app att jag går in i en snabb tillväxt-fas nu. Det är lite skrämmande. Min mage är redan så sjuuukt stor! Jag fattar visserligen att jag kommer skratta sen åt att jag tyckte den var stor nu och säga "hahahaha då visste jag iiingen tiiiing" :p Men jag tycker faktiskt den kan låta bli att växa mer nu :eek:

kl

Fö, kan jag berätta att jag läste klart boken jag pratade om förut. De sista 200 sidorna blev helt klart bättre och efter att jag kommit över bitterheten över hur otroligt korkade saker som kläcktes i början på boken, så kunde jag faktiskt uppskatta den! Något stycke tom så pass mycket att jag läste upp det för Olle ;)

Annars kom jag på en fråga, smörjer ni era magar med något? Jag försöker smörja min mage minst en gång om dagen. Ofast blir det på kvällarna när jag ska lägga mig eftersom oljan jag använder luktar rätt starkt och inte direkt jordgubbe. Ibland smörjer jag med en jäääätte fet body butter på mornarna och hittils har jag klarat mig förutom av en liten antydan av röda prickar på magen.

Jag använder
s74773-main-hero.jpg

Svindyr, men jag gillar den och har fått den rekomenderat och har hört att den fått "bäst i test" i något test.

Och denna
v0qwxxik5jlf3rsiueyqw.jpg

För att jag läste i någon blogg att man "skulle" använda body butter och jag fick lite panik och behövde köpa någon akut eftersom jag i början inte stod ut med lukten av oljan.. denna var vad som fanns på vår lilla lokala ica, men jag är nöjd :)

kl
Annars kom jag på en fråga, smörjer ni era magar med något? Jag försöker smörja min mage minst en gång om dagen. Ofast blir det på kvällarna när jag ska lägga mig eftersom oljan jag använder luktar rätt starkt och inte direkt jordgubbe. Ibland smörjer jag med en jäääätte fet body butter på mornarna och hittils har jag klarat mig förutom av en liten antydan av röda prickar på magen.
Smörjer inte med något alls, inte ens vanlig lotion...
Dels av lathet och dels vet jag att börjar använda sånt så kommer min hud skrika efter det resten av livet :p

Än har jag varken bristning eller något annat :)

Den är BÄST, jag är lite i heaven ^^

Men du, jag såg nu att du är ju inte med på BF listan!! :eek: Kan du inte be någon moderator redigera mitt inlägg och lägga till dig?

Åh vad roligt att köpa vitvaror.. not.. jag har enväldigt bestämt att vi ska köpa en torktummlare.. jag är så jäääääääävla trött på att hänga strumpor!! *kräks*
Vi skulle också köpt torktumlare nu i mellandagarna var det tänkt... Får se om det blir - får nog vänta någon månad med det nu :p (vi har dock en redan, men den skulle också behövas bytas ut.. Den är dock köpt på blocket för 200 kr så det gör inte sååå mycket om den skulle lägga av ;) )

Klockan:
Fy tusan med sådana besvär du har. Helt horribelt låter det som. Finns det inga smärtstillande eller något som skulle kunna hjälpa något lite? :crazy:

Fy vad hemskt du måste ha det! :( Kan inte mer än instämma med de andra och skicka över en massa kramar! <3

Apollo: Eftersom jag är så torr nu på vintern så smörjer jag med lotion nästan varje dag, men just magen är så liten och elastisk än så länge så det dröjer kanske innan jag börjar bearbeta den med fetare krämer och så. :)

*knapp*
Igår kväll var det ingen tvekan - nu känner jag trollet tydligt och klart och jag fick till och med förmånen att känna även från utsidan! :love:
Så häftigt! Och vilket liv där var, en liten cirkusartist tror jag minsann. :rofl:
Sambon vågade tyvärr bara lägga handen helt löst på magen så han kände ju ingenting. Försökte förklara att han måste trycka lite för att komma igenom min lilla fettbarriär men han verkar tro att magen är lika ömtålig som en rå äggula. :D

*happy* :love:
v. 17+6 idag

Haha, vår bäbbe slutade sparka i början om man tröck för hårt, så man fick vara fjäderlätt på handen. Men vi hade ju tur, så fort jag kände rörelserna i magen så kände man utanpå också. Det var ändå rätt tidigt i v 16 tror jag. O kände en vecka senare, för då sparkade hon så sällan. Nu har jag börjat känna "vassa" kanter (kroppsdelar) tydligare. Det är inte bara en bula utan man känner att den har former sas. Däremot så flyttar hon sig för tryck så man får känna försiiiiiiktigt :p Men visst är det härligt!! :love:

Men jag vill se bilder? Vart är alla magbilder? :banana:

Jag har känt rätt tidigt också, runt v 16 där, men då har jag inte riktigt varit 100 på att det var bebis och inte väldigt aktiva fisar. :p
Men skulle tarmarna nu buffa så de känns på utsidan bör jag nog söka akut hjälp... :angel:

Trollet verkar svara och bli grinig vid tryck! :D

Lovar att tvinga sambon att ta kort idag eller imorgon! ;)

Jag har ju lovat bild men det har varit lite för mycket att göra för att jag ska kunna komma ihåg det. Nu har vi dock spegelgarderob i sovrummet, golv till tak-modell så då måste jag nästan. Fick en chock när jag såg mig själv i den häromdagen så det är ju hög tid för ny bild.

Glömde dock att smygkika när vi vuxenkramades, det var dumt för jag är nyfiken. Mest för att kunna se sambon från en annan vinkel :d

Pan: Hoppas att det går bra och att det inte är några tokigheter med fröna.

Kl:

Fick ett samtal och en bild mms:ad till mig med ett fult sår på min ena stackars häst. På sidan av framknäet satt det, väl placerat. Konstigt att sår alltid ska hamna på känsliga ställen. Lagom stressad situation då jag var säker på att jag skulle få åka till klinik med henne med men tack och lov slapp jag den vändan! Jag funderade länge på hur i hela friden jag ensam skulle kunna ta mig (akut) till Ultuna och lasta en häst som inte alls är särskilt rolig att knöla in i transporten och framför allt inte med mage att vara rädd om och osmidig som man blir när den inte är "vikbar". Så, en pålle som förhoppningsvis kan skos i morgon på klinik och en på boxvila. Egentligen ganska lämpligt då jag inte har suget just nu men det är dyrt och känns förbaskat tråkigt att de ska vara dåliga båda två.

Om fogarna:
Jag vet inte hur det blir med förlossning. Det är inte kutym att man snittar för foglossning. Jag hade panik tidigare över det här med smärtan men grejen är ju den att det finns ju: Smärtlindring! - när man föder. Så vi får se ...

Igångsättning är väl aktuellt om bebisen är redo för det. De flesta snitt görs väl i v. 38 så isåfall blir det väl i mitten på mars.. det känns kluvet men... jag ska till BM på fredag och diskutera vidare, som jag fattade det skulle jag vidare till spec-mödra efter nyår ...

Annars hoppas jag också att det blir bättre efteråt... jag blev ju inte bra (men bättre) efter förra graviditeten så jag är inte alltför hoppfull just nu: men en dag i taget!

Tydligen kan man få citodon utskrivet men jag är lite rädd för det för det är morfin i = beroendeframkallande. :crazy:

Här kommer en magbild från i helgen: Fråga inte vilken vecka jag är i nu för det skiter jag i - en dag i taget med sikte på April är det som gäller här.. :angel:

mysput_50cdabbbddf2b3315b0027f0.jpg

(rosa familjen?? ;) Jag som är väldigt prinsess-anti i rosa tröja, dottern har en råsa randig tröja och jag har råsa nagellack, jaja, men jag måste skärpa mig till nästa bild - måste ju tänka min imige! ;)

Jag smörjer magen ibland ... det är också besvärligt för den gungar ju liksom fram och tillbaka och det gör ont (i fogarna) :o

DS - nej vad tråkigt att hästen gjort sig illa. :( Hoppas det går bra..

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 582
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 377
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix