Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

På tal om spruthistorier så lyckades Tova just skita en raketstråle från skötbordet över mig och halva badrummet. Hon sket säkert en meter. Helt sjukt komiskt. Här får man för att låta henne ligga och lufta utan blöja... :D

Sådant har jag också varit med om :D . Då hamnade det rakt på badrummets element (ett sånt där räfflat). Jättelätt att göra rent. Inte O_o .

Idag blev det dessutom tre kissningar under ett blöjbyte. Halva badrummet blött :angel:

Det är nog en konspiration i dag, kotte lyckades kissa ner mig, skötbordet och sig själv tidigare i dag. Även tjejer kan kissa långt liggande utan blöja. ;)

*kl*

Verkar vara en kiss och bajsdag idag :p Tror jocke får sköta alla blöjbyten resten av dagen - bara för att vara på säkra sidan :angel: :D

Låter osäkert detta!

Kl
Shopping gick inget vidare. 62 var alldeles för stort. Helt enormt! De får vänta ett tag till.

Jag har i alla fall hittat ett intresse åt mig. Jag odlar kryddor och plocksallad med målet att hålla dem vid liv. Spännande projekt då de inte kommer och stryker sig vid benen eller skriker när de behöver kärlek så vi får se hur det går :p

Shoppingen går inge vidare här heller. Kan inte bestämma mig för vilken sjal.

Tänkte dessutom beställa en lekmatta från jollyroom och måste ju naturligtvis lägga till lite mer smått och gott :angel: . När jag väl klickar på kassan så är varukorgen tom igen :banghead: :mad:

Hm, någon övre makt som säger att du inte ska handla än? :p

Jag funderar på, är hoppet så himla stort mellan 56 och 62? Eller är det jag som bara dras till stora 62: or? Det känns som om det borde ligga en storlek däremellan. Alva har ett par strumpbyxor i 62 som vi använt ett par gånger när jag slarvat med tvätten och det är rätt många cm det skiljer i storleken där och jag är hyfsat säker på att det är samma märke.

Det skiljer ju faktiskt 6 cm mellan 56 och 62 och det är ju hela 10%. Men det skiljer mycket mellan olika märken ocksa.

T har en pyjamas i 62 som hon ärvt av storebror. Eftersom hon behövde en till beställde jag samma modell, samma märke, samma storlek - men alltsa tva ar senare. Den nya ar jättestor.

Alva är ju ungefär 60cm. Mätte 59 på förra läkarbesöket och det var ju någon vecka sedan nu. Trots det är 62 alldeles för stort ens som "bara" byxor och inte som dress trots att 56 är gränsfall men jag kanske har råkat få någon jättemodell. Får se mig omkring lite. En pyjamas utan fötter i 56 kanske hänger med länge nog ändå.

Och Ylva var 55 på senaste mätningen och 62orna från gekås passar bra på henne. Rymliga men inga tält. Verkar skilja ganska mycket på olika märken! :p

Tova är också 60 cm, men jag har fått lägga undan allt i 56 sen ett par veckor. Det är bara 62 som gäller nu. Bodysar fick jag använda en del 62 redan långt innan dess.
HM upplever jag har väldigt små kläder.

På tal om ingenting - vi är bjudna på dop här inom nån vecka, väldigt goda vänner som fick strax efter oss. Och jag vill hitta på nån roligare doppresent… Inte det typiska tråkiga… Vad hade ni uppskattat att få? Funderar på en fin fotoram med löfte om att fota deras lille (har fotat enserie på deras andra pöjk) men det känns så.. kaxigt på nåt vis… Som om man vore proffs, och det är jag inte riktigt (även om jag har firma inom området.)

Tips! :D

Låter osäkert detta!

Kl
Shopping gick inget vidare. 62 var alldeles för stort. Helt enormt! De får vänta ett tag till.

Jag har i alla fall hittat ett intresse åt mig. Jag odlar kryddor och plocksallad med målet att hålla dem vid liv. Spännande projekt då de inte kommer och stryker sig vid benen eller skriker när de behöver kärlek så vi får se hur det går :p

Tips på lättskötta kryddor är olika sorters basilika! Lättodlad och lätt stt hålla vid liv bara man vattnar :) limebasilika är en favorit här, och även kanelbasilikan.

Tova är också 60 cm, men jag har fått lägga undan allt i 56 sen ett par veckor. Det är bara 62 som gäller nu. Bodysar fick jag använda en del 62 redan långt innan dess.
HM upplever jag har väldigt små kläder.

Det är nog olika dels på kläderna hur de är sydda men även till viss del bebisens kroppsform. Håller med om att HM har väldigt små storlekar, deras bodys i storlek 50 sitter som korvskinn på min fröken, medan ett par andra bodys i 50 nästan är lite väl luftiga. Några plagg i 56 använder vi också medan andra nästan kasar ner över axlarna.

Ang sjal: jag är suuupernöjd med min girasol men har noll koll på vad den andra är för nåt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar