Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Balin var helt underbar! Jag älskar min girasol för att den passar så bra till alla mina kläder, men det skulle den gröna också göra. (Bra smakråd va?) :D

Jag testade manducan på Charlie häromdagen men han känns fortfarande lite liten, eller jag tycker han sitter bättre i sjalen.

Igår på skogspromenad

IMG_20130626_163922-789201.jpg

Å tusan, är den där biblioteksboken nåt som erbjuds i hela landet tro, eller bara i Stockholm?

Den heter barnens första bok och jag fick presentkort från bvc för att hämta ut den. Kolla med bvc om ni också har den? Det verkar som om den finns i hela landet.

Här får vi också den boken. Ska hämta ut den idag tänkte vi :)

Jag såg att någon skrev om Astrid Lindgren-tvång och det skriver vi under på här! ;)
Både vad gäller böcker och filmer!

---
Vi har haft ett par riktigt okej nätter där Ylva visserligen skrikit sig till sömns men när hon väl somnat sovit 4-5 timmar!
Har börjat göra så att när hon har sin skrikperiod så får hon skrika i sängen och vaggas i nästet tills hon somnar.
Hon skriker lika länge mot bröstet när vi är uppe och går och har oss, skillnaden är att hon inte behöver vakna av att läggas ner i sängen så att vi måste börja om från början. :crazy:
Det verkar inte vara närhet som hjälper iaf.
Men det känns lite taskigt att låta henne ligga där i sängen och skrika...

Skrikandet verkar pågå kortare tid iaf så hoppas det snart är ett minne blott!

Ja det var ett bra smakråd :p
Men tror nog den gröna passar bäst till mina kläder och även till en massa annat som är köpt till Tor

*bild*

Hi hi vilken suddig vovve. Full fart?

Vad bra att ni påminde om den där boken. Den måste hämtas ut. Är tydligen två stycken som man får välja mellan.

Ska bara hitta dit först. Har aldrig varit på biblioteket i här :o
Men sambo som har bott här sedan han var liten vet nog vart det är

Åh vilken härlig bild!
Jag vill också bära!

Den heter barnens första bok och jag fick presentkort från bvc för att hämta ut den. Kolla med bvc om ni också har den? Det verkar som om den finns i hela landet.

Jag får kolla med bvc i morrn är vi ska dit då, vi vill också ha en gratis bok ju! (Jag är bokslukare av stooora mått! :o)

Kl
Doh! Jag försökte hitta öppna förskolan idag. Adressen har jag (behagligt avstånd på andra sidan parkeringen) men tydligen fanns det massor med dörrar med kodlås men alla ledde till dagisen. Jag gav upp och insåg att jag inte ska ha några kompisar där jag bor. Lite bittert känns det när man är dömd till ensamhet men jag får åka oftare till mamma och umgås med mina gamla kompisar i stället.

Ge inte upp hörru!

Ska jag säga.. jag har inte lyckats komma på var det är, och har ingen lust heller ....:meh:

Vet ni: jag var och handlade med Vigg idag. Han och jag, ensamma. Jag kan gå över parkeringen, köra vagnen, lyfta in kassarna i bilen ....Är inte det nästan helt otroligt ...? Det kändes jättebra hela tiden, jag får ju tänka, parkera nära, köra vagnen med eftetanke och så vidare, men jag kan!!

Jag känner mig lite uppgiven ;) jag sitter inne i en lägenhet och ser samma väggar uppdelat på 2 rok eller så är jag i stallet (vilket tillhör projektet mindre enkelt innan selen har anlänt då hästarna går på bete) alternativt ute och promenerar. Det är jättemysigt att vara hemma med Alva men mitt sociala behov är så otillfredsställt! För tillfället är den enda sociala stimulansen jag får den jag får genom att sambon kanske har något spännande att berätta om någon kollega eller så. Jag känner verkligen INGEN någorlunda jämnårig utanför familjen. Tänk, jag skulle så gärna vilja ta mig till sjön och bada någon dag men jag har ingen att gå dit med och det känns inte riktigt som nåt alternativ att ta med Alva än. Sambon kanske skulle kunna gå att (tvinga) med på helgen men han är inte särskilt glad i att gå utanför dörren om han inte behöver.

Lägg till att jag inte vill bo i det här länet egentligen utan skulle behöva min närmaste familj som inte är flyttbar pga gården de driver. Det är också där jag har mina kompisar. Ja, jag är nog inte lätt att muntra upp just nu. Jag köpte en stor påse med mitt favoritgodis men inte ens det var gott ;)

Härligt att du är igång! :) är det första gången du tog dig iväg själv efter graviditeten?

/DS som ska in och se om chipspåsen i skåpet tröstar mer...

Jag har också bara två rum och kök och stallet att vara i. Och lite promenader att ta. Men till skillnad mot dig så har jag inte så stort socialt behov. Räcker gott med sambon och min mamma ibland och så er här i tråden och att åka och handla lite mat någon gång ibland.

Kl
Har varit på promenad i regnet med sele och paraply idag. Det var mysigt. Träffade på min chef (jag bor granne med mitt jobb) som babblade en massa och jag har redan glömt bort hälften :o

När jag kom hem var Tor så lugn och sov så jag passade på att ta en dusch (brukar annars vänta till sambon kommer hem) . Naturligtvis vaknade Tor efter en stund och var hungrig och började skrika. Då kom katten och stirrade in i duschkabinen och jamade högt. Hon tyckte jag skulle gå och ta hand om bebisen :love:

Och så har jag beställt den gröna sjalen :D

Dags för lite bilder känner jag

Från en kvällspromenad med vagnen som inte dög för tillfället. Är ju mycket roligare att sitta uppe och titta på allt spännande :)

2013_06_25_22_14_03_813.jpg

Och såhär roligt är det numera att byta blöja :D . Har fått upp en mobil med hjälp av en sugplopp. Tor älskar den och blir glad varje gång.

image.jpg

Instämmer! :love:

Låter som du behöver komma ut DS, kolla igen med öppna... skit när det känns så där.

nä, det var inte första gången men första ggn själv som jag handlade med Vigg! :)

Satt och funderade förut om man skulle se om de har nåt telefonnummer man kan ringa. Alltså, adressen är ju väldigt enkel men det finns 3 dörrar med kod, minst. Sen är det någon dörr som går direkt från dagiset, alltså någon egen gång till utegården. Sen har jag inte fler idéer annat än krossa rutan. Många dörrar in till dagisen, inte ens en skylt till hur man kommer in på ÖF.

Jag har suttit här sedan januari, nu är jag skitless! En kompis eller två att bjuda hem på lunch och nybakat fika hade varit trevligt, eller besökt någon park och haft picknick eller nåt. Det är tydligen inte lätt att skaffa. Jag gjorde ju ett försök med buketräff, kanske borde prova igen. Ska bara bli lite mindre bitter först ;) det roliga är folks "det blir bättre när du får barn! Du kommer träffa så mycket andra mammor!" Pfft, här? Jotjena! Jag bor i "alla mammor tittar åt andra hållet-staden". Många pensionärer som tittar och säger "så söööt!" när jag kommer bärande på henne dock.

Jag får ta och rycka upp mig lite. Alva har tittat mycket på mig med stora ledsna ögon medan jag vräkt i mig chips och godis till middag. Det blir nog bättre i morgon igen :)

Synd att vi inte bor så nära varandra. Även om jag inte är så social så vore det roligt att hitta på något ibland. Har dessutom inga kompisar och det vore roligt med någon med barn i samma ålder.

Men vindvisslas idé låter bra. Du kan ju efterlysa bukemammor i Stockholm som vill hitta på något

Vad konstigt att du inte ser bilden. Provar och lägger ut en annan nästan likadan och ser om det går bättre

image.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Värma spenat?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror