Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Igår blev det premiärturen med vagnen! Krävs att farmor kommer hit och sparkar ut en! ;)
Vi var väl ute i 2 timmar ungefär och efter en stund började det ösregna så vi fick söka skydd i en busskur. Då blev Ylva kinkig så passade på att ha "tutt-picknick" ;)

Sen gick vi lite vilse men hittade en massa fina promenadstigar. Jag upptäckte att min kondition är lika med noll och väl hemma trodde jag att jag skulle rinna bort av svett.
Men det var gott att komma ut!!!

Undrar om den här bilden syns här?
480113_10151485944362499_67662529_n.jpg

Vilka finingar!

Kl
Jag har precis varit i stallet en sväng och sambon är så söt, jag ringde innan jag åkte hem och kollade om jag skulle handla något och frågade om det gick bra. Jo det gick bra sa han. När jag kom hem möttes jag av en skrikande bebis och sambon säger att hon har skrikit för full hals sedan jag klev utanför dörren och han såg helt slut ut. Stackars sambo. Han hade ju bara behövt säga till så hade jag skyndat mig hem.

Vad mysigt det ser ut :) Hon påminner nästan lite om Tova med den blicken och att de båda har liknande hårfäste.

En till mor&dotter-bild, från midsommar:
midsommar.jpg

(Nä, hårbandet skulle inte sitta sådär mitt på huvudet… :rofl: Vi hade precis suttit mitt ute i skogen och ammat..)

Hon brukar ser lite gladare ut :D
14_6_13_3.jpg

Tack! :D
Lew, ja hon är rätt stor! Och sen är jag rätt liten... ;)
Zewz, det har du faktiskt rätt i, de påminner om varandra på det kortet! :)

Bra där! :) Alva får leva med rockklassiker på radion men längre har vi inte kommit. Stod och höll i en skinnpaj i affären häromdagen dock... :o

Här informerar de om vad vaccinerna innehåller samt att det står på BVC-kortet. Rotavirusvaccinationen ingår inte i det allmänna vaccinationsprogrammet än, från 1/1-2014 gör det dock det i Stockholms län. Men då är det för sent att vaccinera våra små, de måste vara färdigvaccinerade vid 24 veckors ålder och det är två såna här orala sprutor. Ger livslångt skydd mot det värsta magviruset som brukar vara anledning till inläggning med dropp pga närings och vätskebrist. Dock får man än så länge bekosta det själv och det var svårt att hitta någon som gjorde det, vi fick åka till Danderyds sjukhus för att göra det.

DS, kul! Jag kan också bäst i veckorna när maken jobbar, på helgerna brukar vi ha en hel del måsten och familjeaktiviteter. Kan du något i nästa vecka? Typ må el ti?

Ang vaccinationer så fick vi en broschyr av BVC men jag har inte läst den än.

Vad finns det för sidor att ladda upp bilder på lite snabbt? För att visa här i tråden alltså.

Apropå påhälsningar förresten så har min mamma inte varit och hälsat på än, och hon har fortfarande förklaringar på varför hon inte kan komma... Rätt tråkigt :(

Vi har haft en jättebra eftermiddag på 50-årsfest med sovande kotte genom en hel trerätters-middag med tillhörande stoj. Jag trodde nästan de skulle anklaga oss för att ha med en docka till slut, men hon stånkade till lite då och då så de såg att hon rörde på sig. Än så länge inget panikskrik i kväll heller, men jag har köpt Windi gasventiler i dag så vi har ifall hon får ont. Är det nån som har provat dem?

Måndag helt fri och tisdag BVC kl. 11:30 :)

Kl
Hualigen, tösabit har inte sovit mer än 5 minuter här och där på HELA dagen! Hon blev sådär övertrött och vägrade somna, vaknade av minsta lilla etc. Vid ungefär 21:30 slocknade hon och då var hon inte nådigt trött :o lilla tös.. Det är inte lätt. Så kommer elaka mamman och petar liv i henne för blöjbyte innan jag själv går i säng. Jag som brukar säga att jag har en sån lätt bebis. Har dock inte varit särskilt högljutt sedan jag kom hem men visst blir man lite trött i hjärnan efter en stund. Hoppas på sovmorgon i morgon nu om hon ska ta igen alla missade sömntimmar!

Tråkigt att din mamma inte kommit iväg än :( man vill ju att åtminstone de närmaste ska träffa bebis ganska snart. Hoppas att hon får tummen ur snart.

Tråkigt med din mamma. Varför vill hon inte komma?

Här har det varit en jäkla natt. Tösen går ju för fan inte söva igen efter amningen… Hopplöst… Skrik och panik och allmänt elände… :(

Vad tokigt, är det ofta så?

Kl
8,5 timme sov hon efter blöjbyte och amning, tösabit. Nu är jag helt matt av att ha fått så mycket sömn :D ska sova middag en sväng och göra ett nytt försök att ta tag i dagen.

Njo, man brukar få gå lite med henne och sen söva henne på min mage, brukar ta en halvtimme eller så, men inatt var hon otröstlig :( Efter tre timmar gav jag upp och lämnade henne till gubben som försökte i nån timme, sen fick hon i sig lite mer mat men sen samma visa igen. Lyckas söva henne i selen men sätter/lägger man sig en stund så vaknar hon... Börjar kännas i kroppen nu... Blä.

8,5 TIMME?! Stryk skulle du ha :D längtar dit jag med... Överväger att sluta amma bara för att jag mår så tråkigt av att aldrig få sova..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar