Sv: Vårföräldrar 2013! #6
kl
sitter så sällan vid datorn men jag följer er oftast från mobilen medan jag ammar, det är så svårt att skriva med en hand haha så jag låter bli oftast
nu är Viktor 2 mån och fyrade av det första skrattet samma dag! sen har det gått några dagar men idag skrattade han igen
gullunge
själv har jag haft ett mindre psykbryt, är så besviken på mig själv att jag lät mig gå upp så mycket i onödan under graviditeten. gick nog upp strax över 20 kilo (räknat från inskrivningsvikten) och har gått ner 15 kg.. har 12 kg kvar tills jag väger lika lite som innan jag blev gravid.
det sura är ju att jag alltid varit tjock men gick ner till 65 kilo och kände mig så nöjd med mig själv, men sen blev jag gravid
inga kläder sitter bra och jag blir arg och irriterad när jag känner mig fet å fläbbig.. och så känner jag mig sjukt låst pga amningen, kan inte riktigt koppla av om jag skulle gå till gymmet tex.
Viktor vägrar flaska och jag känner väl att jag visst borde kunna unna mig en timme på gymmet utan att han ska dö av hunger, men ändå kommer jag inte iväg.
Jag vill jogga, men det ska man ju akta sig för iallafall de första tre månaderna (pga risken för framfall/inkontinens). GAH!!
men snart får jag iallafall börja jogga så smått och jag ska verkligen bli bättre på att unna mig motion utan dåligt samvete!
nån hade vaccinerat sin bebis mot rotavirus såg jag, TACK för påminnelsen!! jag är hysteriskt rädd för magsjuka och jag ska defenitivt vaccinera Viktor. så jäkla synd att jag inte kom på det medan Jack var liten
750 kr dosen tog de i Uppsala på länsvaccinationer.
vill också passa på att tipsa om världens skönaste natt-bh, sök på ahh bra på tradera! ser ut som en sportbh fast supermjuk och känns inte ens att man har på sig, men håller amningsinläggen på plats och är lätt att amma med