Sv: Vårföräldrar 2013! #6
Hm, vaccinerna står i en liten "bok" vi fick från bvc. Där står allt som hänt och ska hända på kontroller. Har ni inte fått nåt sånt?
Jag tyckte mig läsa att hepatitvaccinet är fritt för henne vilket gladde mig. Jag själv har varit inne på att ta det iom mitt yrke (framför allt). Jag har bara inte kommit till skott.
Kaktus: åh, jättegärna!
jag är ledig för det mesta men inte helger då jag försöker ta min egentid i stallet då.
Zews: ja det med att inte få veta hur tösen mår och om hon lever är ju fruktansvärt. Har du informerat dem om det? Jag pratade tidigare med mamma som också blev snittad för en sådär 23 år sedan
och då var det helt annorlunda. Enda stunden hon var ensam med läkarna var när det skulle vägas, mätas och få på kläder. Hennes var iofs planerat pga säte men att det kan skilja så mycket mellan planerat och våra akuta..? Jag snittades ju dessutom innan Alva började må dåligt men det gick undan från att beslutet togs pga att det gått så länge från vattenavgång.
Blir det fler barn kommer jag skriva två separata fl-brev. Ett för vaginal och ett (mer detaljerat) för snitt. Så ovanligt är det ju inte så någon form av rutiner måste de ju ha för information och att sätta samman familjen så fort det går. Det där upplevde jag inte var "så fort det gick". Minns även nu i efterhand att innan de sydde ihop mig började de prata om att jag var varm i livmodern och började prata om feber och det tog ett bra tag (kändes det som) innan de blev nöjda och sydde. Jag var övertygad om att min stund var kommen, ungefär. Jag som tycker att sjukhus är extremt läbbiga och än värre operationer
kommer nog be om att bli mycket mer informerad samt att jag inte vill bli lämnad medan sambon och bebis tas iväg för att serveras fika ensam med flaggan i topp