Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Killen var från Sundsvall, inte lätt att komma hit då. De han hade bett om hjälp var bara allmänt otrevliga sa han :( konstigt att folk kallar stockholmare för dumma och otrevliga...

Aha! Surt att du fått tag på en häst med såna problem :/

Jaa.. Inte är pengarna till för att rama in och ställa på troféhyllan i alla fall... ;)

Synd att det var köer hem, men skönt Alva hade den goda viljan att sova :) Det hade inte Sixten när vi åkte från Kapellskär... Vi kom i rusningstid och han skrek som besatt, puh!

Förresten så var det någon som frågade om solskydd till vagn. Det finns både ett nät med en solskyddsremsa i mitten som är både insektsnät och solskydd i ett samt förlängningssufletter att köpa på tex barnens hus.

Smart med förlängningssufletter! Värt att kolla på om det skulle bli behov. I min vagn finns ett inbyggt myggnät som man kan vika dubbelt i brist på annat.

Finns massor med solskydd att köpa också :) (typ tyg som man kan sätta över)

Första leendena på bild :)
DSC_0282.jpg

DSC_0281.jpg

:D
DSC_0285.jpg

Senast ändrad:

Naw så sött! Gladfisar gillas :)

Det jag gillade med insektsnät/solskydd i ett är att det inte blir så instängt som med en filt. Nätet gör att det blir luft på sidorna samtidigt som inte insekter kommer in.

Imorgon tänkte jag ta mig iväg till en ittalaoutlet i jakt på fina muminmuggar och sen ta en lunch med en vän, ska bli mysigt! Jag hoppas att vi slipper skrikfest i bilen bara...

Vad söta ungar ni har allihop!

Så här glad bli min lilla tjej när det nalkas mat. (säg gärna till om bilden syns eller ej, jag är inte så haj på detta.)

1045086_4328426227085_1576339336_n.jpg

Vilken liten flörtkula :D
Ylva är inte lika glad när det är matdags. Hon har för kort tålamod... ;)

Lyx, hon har sovit sen 8 och sover än. Hunnit massor inkl sovmorgon till 9.30!
Hon tar väl igen sig. Sov bara 00-04 inatt. Stackars sambo som fick gå upp 5!

Tabea åt klockan 20 igår kväll. Sedan sov hon så gott när jag gick och lade mig vid tolv att jag inte nändes väcka henne utan tänkte att hon väl äter i natt istället då. Icke - hon vaknade först vid 6 efter tio timmars matpaus! Drack då bara från ena bröstet så jag var tvungen att pumpa ur det andra för att inte sprängas. Fick ut 125 ml utan att vara i närheten av att tömma det (men hade bara tagit en liten flaska, så jag var tvungen att sluta då.

Bra att ha i frysen, för den 15: juli börjar min Rückbildungskurs (återbildningsgymnastik) så då har pappa kvällsskiftet åtta måndagar i rad.

Gud så skönt! Förutom sprängfulla bröst då. Det klarar man sig utan ;)
Vi har en liter utpumpat i frysen. Tänkte låta sambo ta någon matning i helgen så jag får sova :)
Svårt att få tid att mjölka ur när jag är ensam men får ut 0, 5-1dl på em när sambo är hemma så det är ju helt okej.

Såna sötnosar!

Jag har massor att svara på och skriva men får göra det senare när jag inte har hungrig kotte i famnen. Jag har också fått lite glädjebus på bild :)

image_zps8055cc93.jpg

image_zpsf4049a6c.jpg

Senast ändrad:

:love:

Min flirtkula ler mycket hon också men så fort kameran åker fram slår hon på sitt butter-fejs. Skitunge! :D

Goa ungar hela bunten ju :love: Känns konstigt att det är dessa gobitar som kom ur alla våra krämpor :rofl:

Tova är en sån jäkla linslus, hon är verkar redan helt medveten om kameran och smilar och grimaserar gärna lite :D
25_6_13_8.jpg

25_6_13_9.jpg

Idag har hon fått vara med och lagt andra jodopaxomslaget på kusen hos hovslagaren. Gubben skulle ut i skogen med sin bil så Tova fick följa med i selen. Tur att nordsvensken är lika snäll som stor… :love:

Det hade ju varit roligt att ha en sjysst kamera att fota med... :) man får så fina bilder :)

Zews+andra: Fina bilder ni har tagit!

Kl
Uppdaterar från mammas place: det är sköööönt att ha lite avlastning på dagarna. Mamma är såklart jätteglad åt att hon får besök av barn och framför allt barnbarnet. Alldeles snart ska vi till gamla klubbkamrater och kika på deras nya gård och fina hästar och i morgon blir det glassätning på Smultronstället i Söderköping och fira att styvfar fått iväg ett timmerhus han byggt till Jämtland där han påbörjar uppsättning på måndag. Han har jobbat hela våren med det där huset, stackarn, men det blev fint!

Kl

Vad härligt med massa glada bebisar :)

Idag var det BVC. Tor väger nu 4730 gr och är 55 cm lång.
Och så var det vaccinering. Stackarn blev så ledsen så ledsen :( . Första gången vi inte kunnat trösta honom på en gång. Och så kom det tårar :cry: . Inte förrän han kom till pappa (som också var med) så började han lugna sig lite. Tror sambo blev lite stolt att det var just han som kunde få Tor lugn :D

Sedan vi kom hem har vi haft en mycket gnällig bebis. Vill bara vara i knät eller bli buren. Vill inte dricka ur flaska. Bara amning duger vilket betyder konstant amning för att få i sig tillräckligt så jag är helt låst :meh: . Hoppas han går med på att sova ordentligt i inatt och allt är som vanligt imorgon.

Igår fick jag hem den vackra vävda sjalen. Den är ju helt fantastisk vacker. Mycket finare än på bild. Och så är den lättare att knyta, avlastar bättre och är mycket stadigare :love: :love:

Visst är det underbart med vävd sjal? Ärligt talat tycker jag i te alls det ar lättare med trikåsjalen och könner mig lite lurad av all info att den ska vara lättast att börja med.

Här har vi fortsatt jätteledsen bebis på kvällarna, bara runt en timme och sen är det över, men ändå så jobbigt att hon är otröstlig :( Fem veckor i dag, vad fort det går!

Ja jag känner mig också lite lurad. Vävd var ju mycket skönare, lättare och smidigare. Antingen är vi onormala som tycker så eller så är all information fel ;) . Det är ju inte särskilt stora bebisar vi har så då borde trikå fungerat bäst enligt vad som står överallt.

Ja jobbigt med ledsen bebis som inte går att trösta ordentligt. Men jag ska väl inte klaga. Idag var första gången Tor blivit sådär otröstligt ledsen. Och han hade ju en bra anledning som är lätt att förstå för oss. Men ändå jobbigt att se de Liten så ledsen och inte kunna göra så mycket åt det.

Senast ändrad:

6 månader i frysen sa de till mig på neo i Jönköping. Och de jobbade med mjölk på heltid :D

6 månader sa de till mig också. Och står även i broschyren vi fick. Men då ska det ha stått max en dag i kylen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 189
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar