Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Yepp det har jag koll på! :) har datummarkerat alla burkar.
6 mån har jag läst också men då ska dt frysas in omgående och vara extra kallt i frysen har jag för mig. Står på amningshjälpens hemsida. Vi sparar i max 3 för säkerhets skull :)

Igår natt var ett helvete. Sov ingenting!
Svärmor kom och avlastade igår och när jag vilat klart åkte vi till torp så jag fick köpt ett par shorts.

På kvällen bajsade ylva stort gånger 3! Då hade hon inte bajsat på nästan 2 veckor :o
Inatt var bästa natten någonsin! Sambo nattade henne efter maten kl 20. Hon sov till 2, åt och somnade sen om utan gruff 3.30 och vaknade sen igen för mat kl 5.
Själv sov ja från 21 till 2 :)
Absolut inget skrik på hela natten! :love:

Idag ska vi till bvc :)

Skönt med en skrikfri natt :)

Själv har vi haft sämsta veckan här sedan Viktor föddes :o Han har till och med skrikit... :eek:

Em är han jättegnällig, måste vara nära nära, men tyvärr fungerar inte sjalen (ibland - ibland inte). Sover inte längre än 20 min i sträck = övertrött pojke till slut. Så länge jag sitter och tittar på tve/vid datorn så fungerar det bra, men att sitta där från 1-2 till 20-22 något varje dag är inget kul... :crazy:
Nätterna sover han bra på tack och lov.

Har börjat fundera på om det kanske är att jag har lite lite mjölk på em och det kanske är därför han är gnällig. Var lite halvkrasslig förra veckan och åt/drack då lite dåligt. Märkte tydligt att produktionen gick ner då :(
Jag som brukade ha sprängfulla bröst bara ett lite tag efter mat tycker nu att det känns som om de aldrig fylls på riktigt. Han har till och med börjat äta på både brösten under en måltid så...

Ska iväg och färga håret till lunch, efter det kommer jag ge honom komplement när han äter (nu är man lycklig att man hunnit pumpa ut och frysa in lite i varje fall) så får vi se hur denna em blir...

För att göra allt mycket roligare så var det ju Jockes första jobbevecka, samt att han ska tävla med mcn nu i helgen. Vilket innebär att vi sett honom ca 30 minuter per dag denna veckan - och 4 i morse begav han sig till anderstorp, tillbaka sent söndagkväll. Jippie :p

Usch. Det låter som det går upp och ner för oss allihopa. Tova har vissa bra nätter, vissa mindre bra… Men även under de bra så vaknar hon vid 4-5 och är KLARVAKEN. Jäkla onge. Jag satte henne i selen strax innan 5 i morse för att försöka söva, och visst somnar hon, och sover - så länge jag GÅR. Kul. Men men. Tur hon är söt… :love:

Vilse, tävlar din gubbe också med hoj? RR eller nåt annat? Min gubbe har ingen racehoj den här säsongen, men jag misstänker att Tova kommer bli en liten depå-maskot längre fram.

Allmän fråga, kan det skada att bada små knoddar typ varannan dag? Har märkt att hon somnar lättare om hon får ligga och sprattla i baljan en stund. Och hon verkar verkligen gilla det också. Nöjd, glad, leende och sprattlande liten tjej.

Vi badar absolut varannan dag, mjölkrester och svett och allehanda konstiga fluffiga rester i händer och fötter. Om de inte har problem med torr hud går det toppenbra.

Kl

En av mina bästa vänner meddelade imorse att dom varit på RUL och fått se två välskapta flickor :D börjar nästan bli löjligt det här :rofl:

Låter kalas ju. Det blir lite gympa för henne med, för hon är galet aktiv i vattnet :)

Pan, vad fasen, har ni nåt i vattnet där nere eller? :D

Kl

Slänger in några bilder på Tor i sjalen

image.jpg

Lyckades inte få bilden åt rätt håll :mad:

image.jpg

Den fungerar att busa i också :D

image.jpg

Kl

Hej på er! Har varit försvunnen ett bra tag... Är fortfarande i Sverige, vilket alltid är skönt. Men denna gången är det samtidigt sorgligt, eftersom min pappa är sjuk och inte kommer att bli bra :( Så det är mycket känslor nu (tills för ett par veckor sedan trodde man att det kunde botas). Min pappa är dock imponerande positiv och vi njuter av tiden tillsammans. Linnea har utvecklats mycket sen vi kom hit och kommunicerar och ler och älskar när man leker med henne. Hänger glatt med på utflykter (inte alltid nöjd i vagnen, men selen är ett säkert trumfkort). Sover ibland 6 tim i sträck på natten, men det är olika... Ibland är hon klarvaken kl 03 O_o Det är skönt med lite avlastning av mamma som passar storebror ibland när jag ammar etc. Nu ska jag iväg och hämta mina nya glasögon, får svara senare!

Vad tråkigt med din pappa :( . Förlorade min för flera år sedan. Vet hur jobbigt det är. Men samtidigt vilken tur att ni får en sista tid tillsammans. Min gick bort bara över en natt och jag hann inte dit i tid.

Skönt med en växande glad tjej och lite avlastning

Så tråkigt med din pappa :(

Solvind jättesnygg sjal!

Jag är hemma från stugan ett par dagar, tvätta och vattna blommor och "stana" oss lite. Båda de äldre barnen har gått i simskola hela veckan, jättemysigt! Vi kör en vecka till. Min man har äntligen åkt till Norge för att jobba, det är inte optimalt att försöka leva på mina f-kassepengar haha. Så nu är jag veckoänka, ska bli intressant att se hur det funkar med tre barn själv.

Charlie är ganska okomplicerad, äter ett par gånger på natten men somnar för natten vid 21-22 och vi går upp vid åtta för tillfället. Jag klagar inte :D han är på väg att försöka rulla från rygg till mage men det dröjer nog nån vecka till.

Zews: Jepp, RR it is :D tävling på hobbynivå endast, kör ERF imorgon och så blir det väl någon rookie senare :) Även Viktor kommer bli depåmaskot - teamtröja är redan köpt (Kawasaki) samt body med texten "min pappa kör fortare än din pappa" ;)

Ni bor ju hyffsat nära här, brukar du/ni/gubben köra något på knutstorp? Kanske vet vem han är?

Solvind: sjalen var jättefin! Är den sval? Är du nöjd?

Matproduktionen/gnälligheten fortsätter här. Idag/em fick han 60 ml mjölk i flaska efter amning, vilket han slög med en gång. Mat 1.5-2 timmar sen igen. Han som hade 3-5 timmar mellan målen innan jag blev krasslig :(
Ger det tills på måndag, har det inte blivit bättre till dess så ringer jag bvc. Vill väga honom (vikten lär inte vara några problem egentligen, men jag vill se så han följer sin kurva) samt diskutera om jag ska stödmata :( risken är ju ganska stor att den nykomna gnälligheten hör ihop med att jag tycker mjölken minskat, och det gör ont i mig. Tänk om min lilla guldklimp ligger och är hungrig hela em/kväll? *jobbig tanke* :(

Det är hobby-nivå här med. Han har kört rookie1000 förr, men det blev nog för dyrt. Han och några kompisar hade skoj i sport production tidigare säsonger med sina sv650. Tvåtaktsdräparna ;) Förra året tror jag bara han var med nåt team och körde långlopp. Han kör för Linköping så de har mest varit där och tränar, de är en del på Anderstorp också. Men de har nog varit i knutstorp nån gång och tävlat. Men han tycker nog det kostar mer än det smakar att hålla racehoj, särskilt när det varit så mycket strul med klasserna.
han nämnde igår att ”det är ju tävlingar i anderstorp i helgen!” (Vilket betyder ”jag tar hojen dit och tittar!”) men vi ska på dop idag så det sket sig ;)
Tova kommer säkert precis som hunden sova i ett avlagt däck i depån...

Leia, tråkigt att höra om din far. Hoppas ni kan ta vara på tiden!

Solvind, du ser ut som en riktigt sjal-veteran nu ju :) Härligt att ni trivs :)

Här fortsätter Tova med sin härliga dygnsrytm… Vaknar tidigt tidigt. 04:30, bytte blöja. Tänkte försöka liggamma henne till sömns. Blöjan läcker ut på sidan. Byta blöja och pyjamas, möblera om i sängen. Börja om. Tova kaskadspyr ner sig själv, mig och sängen… Då fanns det inte mycket torrt att börja om på så vi gick upp och började tvätta. Blir att tvätta täcken och kuddar idag med tror jag. Tidigare har man tänkt ”äh, det var inte så farligt.. lite kiss… det torkar…” Men idag får jag nog ge mig ;)

Nu råkade jag fastna på din hemsida bara för att du la ut den där lilla länken :o . Och vilka fina bröllopsbilder ni har. Finns det verkligen så vackra människor i verkligheten? :eek: :o :D . Härliga bilder på vovve, hästar och bebis också.

Jobbigt att gå upp så tidigt. Här hade Tor sin enda nattmatning exakt den tiden. Och sedan sov vi alla till nio. Och jag är ändå trött.

Det där med att bli tvungen att tvätta för att det inte finns mer rent känner jag igen. . .

Den är definitivt svalare än trikåsjalen men har inte hunnit testa den ordentligt ännu. Jag är mycket nöjd.

Det jag direkt märkte var hur smidig jag kände mig jämfört med den andra sjalen och selen. Lättare att böja mig med denna och den känns inte lika begränsande.

Nämen tack :o Vad gullig du är :) Vi är verkliga i allra högsta grad, men inte sådär uppsnofsade varje dag :D

Vi hade väl kunnat vika ihop täcket lite, krypa ner under det andra täcket och försöka glömma spypölen, men Tova var rätt grisig också..
Nu har vi varit på dop av kompisarnas kille som föddes en vecka efter Tova. Tjejen skötte sig bra i selen. Skönt det :)

kl

Jag hinner knappt skriva här alls men jag läser varje dag... fullt upp med att få lite ordning på gården, och att hålla ställningarna med allt annat samtidigt. Utan sambon hemma hade jag verkligen inte fått något alls gjort mer än att sova, mata och leka med bebis.

Hemvändarhelg här i bygden i helgen och jag gissar att det blev lite mycket för kotte med auktion, marknad och restaurangbesök i dag - även om hon sov i vagnen nästan hela tiden. Nu har vi gnäll-kväll och hon kunde äntligen somna när hon fick komma och sitta i sjalen. Att jag skulle ut till hästarna och ta en liten dust med lillhingsten får skjutas på några timmar verkar det som... lyckligtvis får jag i alla fall sitta ner ;)

Jag tror dessutom det börjar vara dags att byta till storlek 3 på blöjorna snart, 2orna är lite tighta om magen tycker jag :o Vi har ju inte nytt besök på bvc förrän i slutet av månaden då hon är två månader gammal men jag ska nog ta och försöka mäta och väga henne här hemma någon dag. Dessutom måste jag verkligen försöka få hand och fotavtryck gjorda som någon så snällt påminde om... hon har redan vuxit ur sina första par strumpor!

Så här glad kan man vara när man är på marknad med nya hörselkåpor! :love:
glader_zpsb5d54639.jpg

Tack allihopa.

Vad kul att du är så nöjd med nya sjalen :) Är jättesnygg! Kan föreställa mig att den är smidigare att sitta med som du säger. Det är enda nackdelen jag kan komma på med selen - att avbärarbältet blir lite obekvämt när man sitter på huk. Annars är jag jättenöjd och är för lat för att använda sjalen numera...

Söta bebisar ni har allihopa! Jag lyckas sällan ta några bra smajl-bilder, Linnea stirrar misstänksamt så fort kameran kommer fram.

Dagen igår gick över förväntan - V sov i vagnen nästan hela dagen :)
På vägen hem blev han dock lite gnällig - men det är förståeligt efter en lång dag med massor av ljud. :)
Idag är det nära, nära, nära som gäller för att ta igen den förlorade närheten från igår. Gör iofs inte mig något då jag är dödligt trött och ändå inte orkar göra något :p

Morgontrött hejarklack
DSC_0314.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar