Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Kl

Råkade precis se på tv en mamma som fått havandeskapsförgiftning och blev tvungen att få kejsarsnitt i vecka 23. Hon fick se sin bebis dagen efter. Kände igen mig så väl. Kuvösen, apparaterna, sonden, den lilla lilla röda bebisen med de små små händerna. Tänk att jag upplevt precis samma sak :eek: :cry:

Den bebisen verkade mer stabil än vad Tor var när han föddes fastän den kom några veckor tidigare. Läskigt

Ouff, bearbetning på hög nivå ser jag.

Kl
Alva har fått en hoppgunga. Jag tror minsann att det är nya barnvakten! Jösses vad hon babblade och guppade runt när jag satte ner henne i den. Hon verkade tycka att det var jätteskoj :)

*kl*

Leia: Jag beklagar verkligen. Hoppas ni får en fin sista tid tillsammans. (Det är för övrigt en liten fasa som jag har - att mina föräldrar ska bli sjuka eller vara med om en olycka och jag är så långt borta. Vad skönt att du kan vara i Sverige nu!)

Solvind: Snygg sjal! Jag tycker att det verkar så stökigt att knyta. Provade en gång med en grannes sjal, men storebror ville inte vara stilla och det beöv bara kaos. Just nu bär jag i trikåhistorien eller i en lånad manduca. Det tar nog 2 månader till innan jag kan byta till min älskade ergobaby.

Här går allt sin gilla gång. Storebror är lite hängig, hoppas det beror på värmen. Lillasyster är ett solsken! Fortsätter att sova hela nätterna i princip I går kväll ammade jag vid strax innan nio och sedan sov hon till strax efter fem! Därefter vill hon dock inte somna om i sin säng utan vill komma över till mig där hon ligger och myser och somnar om. :love::love:

Vi ska på ultraljud på torsdag och jag hoppas verkligen att hennes höft har hunnit rätta tills sig nu.

Jag förbereder mig inför vintern (!) med att planera det som ska bli barnens lekrum. Även deras kommande sovrum ska inredas. Vi hoppas kunna flytta ut båda barnen ur vårt sovrum efter jul eller så. Men om det inte går så är det inte hela världen heller.

I övrigt stöts och blöts frågan om en tredje gullunge. :D

Knapplån

Jaha... Var inne och besiktigade mcn idag, på väg hem svänger en bil i motsatt körriktning vänster mitt framför mig och frontar mig... Jag flyger som en vante, slår sönder bilen totalt, trycker in hela vindrutan med min kropp, dunsar vidare ner i backen och är säker på att jag ska dö... Ambulans, topp-till-tå-röntgen men klarade mig undan med sprucken urinblåsa, en blödning i bukmuskeln ock en blödning i ena blygdläppen (!). Opererad nu och helt mörbultad... Blir inlagd en vecka... Kul...

Åh nej så hemskt! :eek: va skönt att du klarade dig såpass bra ändå!
Fy, krya på dig! Kramar

Men nej! Fy vad otäckt! Men samtidigt skönt att du ändå verkar vid hyfsat gott mod, det hade ju kunnat gå hur illa som helst! En stor kram till dig och jag hoppas att du återhämtar dig fort!

:eek::eek::eek:

Men hjälp vad läskigt. Och verkligen tur att du kom undan så lindrigt.

En tröstkram skickas från mig.

Hur går det nu med lilltjejen och amning?

Senast ändrad:

Jo, folk som såg hoj och bilen var säkra på att jag kört ihjäl mig, och det hade jag säkert kunnat med, men hade änglavakt. Ny kommer snart maken med Tova och hälsar på. Det var dottern som jag tänkte på, herregud vilken skräck...

Maken har gett det som finns i frysen, men även köpt hem ersättning. Jag har fått in en pump för att bibehålla produktionen. Får se hur länge jag måste äta smärtstillande, sen kan de säkert bo här med mig så jag kan amma..

men fy zews, vad hemskt! jag är glad att du hade änglavakt och inte blev mer skadad än så! krya på dej snabbt.

Men usch, vad otäckt!! Vilket tur att du hade änglavakt! Skickar krya på dig-kramar och hoppas att smärtorna går över snart.

Herre gud Zews, tack och lov att det gick så pass bra! Hur klarar maken det med lilltösen nu?

här har vi tagit ett steg närmre normalt, lilleman har sovit i över tre timmar nu :D tyvärr på mig, men det steget kommer vi förhoppningsvis förbi senare i veckan. Vi slipper i varje fall en trött och gnällig bebis ikväll :)

Vi (jaja, jocke ;) ) påbörjade reprationen på min bil igår. Mååååånga timmars arbete kvar så om helgerna kommer vi bo hos mina föräldrar (har bilen i morfars verkstad och mina föräldrar bor bara 15 min bort - vi bor 1 timme bort)
Kamkedjorna som rasat, vad jocke hittade på nätet så kostar det runt 90 000 att lämna in den och få den fixad :eek: Jäkla tur jocke är mekaniker i grunden och kan fixa det själv...

Bilar är ett jävulskap ibland :p

Men hjälp!!!! :-o
hoppas du kryar dig bra....!!

Ja fy fan, har mått bättre... Känner mig som överkörd typ.. Ont överallt. En spricka i foten har de hittat med.
Maken klarar sig över förväntan. Matar med ersättning, och han fick testa några olika nappflaskor innan hon åt ordentligt. Har haft dom här en stund nu, lyckats amma lite. Annars pumpar jag en del för att hålla igång.
Jag som var så glad att snittet knappt syntes, nu har jag ett op.ärr diagonalt över snittet, så det blir som ett plus-tecken... Snyggt.

Men fy zewz :nailbiting:

Vilken jäkla tur att du klarade dig så "bra" ändå, och vilken skräck att vara med om - både för dig och för maken att få veta att du har blivit påkörd.

Vilse: jag har tänkt på vad jag ska skriva om din pappya men hittar inga ord som inte känns platta eller klyschiga... Ta hand om dig och njut av den tid ni har kvar. Fota och filma massor så barnen får mycket att titta på senare också.

Psst, det är leia och inte jag som har en sjuk pappa. Jag har bara en sjuk bil tack och lov...

Förstår mycket väl att du känner dig överkörd (det var ju det du blev).

Kanske kan komma något positivt ur det att din make får ta huvudansvaret för Tova ett tag så han känner sig säkrare med henne och de knyter an ordentligt.

Jo, försöker se det positiva, även om det är svårt. Saknar dottern så jag tror jag ska gå sönder...

Idag har jag lyckats ta mig ur sängen, men ganska mycket hjälp.
Ska iväg på en femte röntgen snart, av höfterna den här gången. Än så länge är de ena skelettskadorna en sprucken fot.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar