Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Du är fantastisk Majola!! :love: du med, Micks..... hoppas Ylvas mage lugnar sig... hemskt för er alla.
känns som jag har rena drömlivet här helt plötsligt. :o

Skönt att höra att jag inte är ensam om att ha svårt att komma ut ändå... fast bara för jag klagade så har jag kommit ut nu. La Ludd i vagnen när han skulle sova nu och promenerade till återvinningen (!).
Tänk att jag kan gå! Får dock sinnigt ont nät jag har skor på mig? Tur det är sommar.

Nu sitter jag i skuggan på altanen (!!)

Hahaha! Det känns faktiskt rätt skönt att läsa om andras amnings-bajs-kalabalik-hysteriska-vardag! :rofl:
Det är som sagt skönt att man kan skratta åt det när det är över. ;)

Jag har ju bara en liten knodd att släpa på ;) Hon nöjer sig med vagn större delen av promenaden men ska ligga på mage på min arm minst några minuter varje gång innan hon somnar... Selen är på gång, då går jag nog utan vagnen på långpromenaderna. Ett ställe längs vattnet ska man liksom klättra upp för ett berg (brant, lång backe och stentrappor med sån barnvagnsramp...) den är dödlig! Där önskar man att man slapp vagnen även om det är sjuuuukt bra träning.

Nu har vi fått kallelse från neuropediatriska på Astrid Lindgrens. 13 augusti! All denna väntan... Nåja, då ser de det ju inte som jätteakut i alla fall.

Kl

Vi försöker vara ute varje dag med vagnen. Vi har legat under parasoll i trädgården med men var inte jätteuppskattat av tjejerna. Annars har vi rätt mkt aktiviteter med föräldragrupper (vanlig, tvilling, prematurer och lokal Facebook-grupp som träffas då o då)

Idag har vi varit på BVC för läkarkoll och vaccination.. Ua från läkaren och dom väger nu 4.220 och 3.995 och är 52 och 53 långa :) fy vad läskigt med vaccination! Jag är inte blödig men tyckte det var riktigt otäckt och lipade nog lika mkt som barnen :p så nu har vi nån dag framför oss med gnäll och gråt enl bvc.. Kul med både föräldragrupp och Neo-besök imorgon.. :crazy:

Länge sedan det fanns bilder här. Bjuder på ett par!

blogger-image--1633684657.jpg

blogger-image-622068447.jpg

Vi kommer ut hyfsat mycket iaf. Varje dag är vi ute på gården iaf och nu de senaste veckorna ha vi kommit iväg till öppna, baby cafe och mammagruppen.
Jag hade blivit gaaaaaalen annars... värre än vanligt alltså! :nailbiting:

Idag har vi vart upp till mina föräldrars landställe där våra får bor för tillfället. Mamma och pappa är i åre så jag och Olivia har fått vattna fåren - jouren. Sen åkte vi till Vallentuna centrum och plockade ut ett paket vi fått och handlade lite mat.. Hon har vart exemplarisk hela dagen men det blir nog en lajbans kväll eftersom hon sovit så mycket i bilen ^^

kl

Vi har ju valt att vara väldigt restriktiva med bilder på Olivia. Vi har ju faktiskt inte publicerat en bild på hela hennes ansikte tidigare. Men efter midsommar bjöd jag på en bild på FB och kan ju dela med mig här också :)

Här är hon :)
941701_10151731001671461_1203187012_n.jpg

Nämen o vilken söt liten tjej :love:

Och vad stor hon ser ut. Hon måste vara den som är "äldst" utvecklingsmässigt i denna grupp.

Hon är helt bedårande söt! Och vad stor hon är redan, det känns som en evighet tills vi är "där"! :o

Hon är bedårande! :love: så otroligt söt! Och jag har sneglat uppgivet på den där klänningen många ggr men tror inte tjejerna kommer växa i 68 innan sommaren är slut..

Det där med kläder och storlekar tycker jag är skitsvårt... Hösten kommer ju snabbt här uppe och jag vete tusan vad hon kan hamna på för storleki höst och när det närmar sig vinter... Första snön brukar komma i oktober/novemer. Än så länge har hon fortfarande det mesta av strl 50 men vi norpar lite på 56orna med.

Ang att vara ute förresten så är vi rätt dåliga på det. Jag går en kort promenad med vagnen varje dag, ca 2-3 km (mer klarar jag inte) och så ligger hon utomhus i vagnen om det är bra väder och inte så mycket knott. De jäklarna tar sig ju igenom insektsnätet.

Jag har svårt att hitta tillfällen att ha henne med ute i sjalen dock. Jag är oftast antingen ute hos hönsen där det dammar mycket och det är en del pyssel med kycklingarna, rensar ogräs eller är hos hästana. Med stona och den äldre hingsten är det nog inga problem men det är mest grejjande med 10-månaders-hingsten nu och då vill jag inte ha henne med om jag ska kunna fokusera på honom.

Vindvissla och Apollo - underbara bilder! :love:

Vet inte om jag slängt upp den här bilden innan men här är mitt lilla troll som leker med sin skallerorm. Den är poppis... ;)
BILD
BILD 2

Och en BILD på Micks när hon var ungefär lika liten! :D

Senast ändrad:

Idag kommer min första föräldrapenning in. Tänkte fira det med att beställa en vävd sjal. Frågan är bara vilken :confused:

Antingen en vacker tunn sval wrapsody baili breeze eller en vacker randig girasol

"Råkade" just spruta bröstmjölk i ansiktet på katten Wilma :angel:

Så går det när man är för nyfiken för sitt eget bästa och sitter med nosen i koppen när jag håller på och handmjölkar :devil:

Hon ser grymt kränkt ut :D

Även här ska det handlas. Ska se om jag hittar pyjamaser i stl 62 :o Alvas i stl 50/56 (med fötter) börjar bli trång på längden. Får se om de är skitstora precis som alla andra 62-kläder...

Sen blir det en tur för att leta krukor och kryddor. Jag försöker mig på odling ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar