Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Just ja, vi har ju gått upp en storlek i blöjor och storlek 50 i kläder sjunger på sista versen :)

Jag är inte så kräsen på amningsinläggen. Hittade en sida som sålde billigt när jag googlade så mina är inte ens formskurna men det är inget jag märker nåt av. Valde helt enkelt det billigaste för att se om det var nåt att ha.

Zews: kul att det går bra för Klockan. Är det samma ulltuss som hon köpte för några månader sedan som hon fick hem?

Tror det var Apollo som hade tygblöjor som hon hittat billigt. Har för mig att var begangnat , men jag kan ha fel. Hon har inte skrivit här på ett tag så vet inte om du kommer få svar

Vad skönt att selen fungerar så bra :)

Känner igen det där med magknipet som avbryter amningen. Det är helt borta hos Tor nu. Hoppas det försvinner för Tova snart med

Verkar som att hon börjar knappa in på Tor nu. Vi har precis gått ifrån st 50.

Blir ännu mer sugen på en vävd sjal nu när du skriver sådär :D . Märker du någon skillnad i värme på trikån och girasolen?

Måste bara tillägga att jag älskar min hemsydda amningskudde :love:
Den gör både amning och flaskmatning smidigare och bekvämare för oss alla

Jag tycker absolut girasolen är svalare, även om det finns svalare vävda. (Jag suktar efter en gås...) Jag knyter den med krysset ytterst och bara under henne så att säga, så här
summer_lavender_.jpg

Jag älskar också min hemsydda amningskudde ;)

Ds ja det var lite så jag med tänkte göra men så blev jag så ställd när det fanns så många olika... :o

Det jag kan tycka är dåligt är att det läcker när man producerat mycket (därav mina funderingar på bindor...). Skulle prova de i silikon om jag köpte nya.

Ang amningsinlägg. Är det nån dom har tvättbara, typ ull eller liknande? Jag tänkte skaffa såna istället för engångs men såg på minimundus eller vad nu sidan heter att det finns en massa olika. Vad ska man välja?

Jag växlar ju mellan engangs-, silikon- och tyginlägg. Alla har sina för- och nackdelar tycker jag. Om du köper tyg tycker i alla fall jag att det är viktigt att de kan tvättas i 60 grader! Ingen handtvätt här! Därför valde jag bortull och siden och tog inlägg i bomull.

Jag vägde T i gar och hon väger nu 4560 pa min vag. Har alltsa gatt upp ca 600 g sedan födseln. Ska försöka komma ihag att väga pa tisdag när hon är exakt 7 vackor.

Jag växlar ju mellan engangs-, silikon- och tyginlägg. Alla har sina för- och nackdelar tycker jag. Om du köper tyg tycker i alla fall jag att det är viktigt att de kan tvättas i 60 grader! Ingen handtvätt här! Därför valde jag bortull och siden och tog inlägg i bomull.

Jag vägde T i gar och hon väger nu 4560 pa min vag. Har alltsa gatt upp ca 600 g sedan födseln. Ska försöka komma ihag att väga pa tisdag när hon är exakt 7 vackor.

Det har du förstås rätt i, ska kika på såna som går att tvätta i 60 grader!

Oj, det är säkert för att min tös var så liten då, hon hade ju ått upp 800 gram sedan födseln som 3 veckor gammal. O_o

Vart har ni tagit vägen allihopa?

Här har vi varit på apoteket och köpt miniform, men har glömt ge innan amningen så klart. Har ställt fram dem på soffbordet nu i alla fall så jag ska komma ihåg. Dessutom såg jag ju nu först att alla vetkar tycka sempers droppar fungerar bättre men vi får väl prova med dessa först.

Jag har en Ylva klistrad på mig 24/7 när inte sambo kan ta henne så det blir inte mycket dator tyvärr och jobbigt att skriva med mobilen. Men nu har jag en liten stund till övers när hon sover i sjalen - som vart det enda som funkade idag!

Idag åkte sambo iväg ett par timmar och det dröjde ungefär 10 minuter efter att han åkt innan det var totalt kaos här hemma.
Jag vet nu hur kattspya smakar... :cool:

Kort version - Sambo åkte hemifrån = totalt kaos.
Längre version - Ylva äter, Laban börjar ulka i soffan. Försöker med alla medel få honom att hoppa ner utan att samtidigt få Ylva helt hysterisk.
Misslyckas, Laban spyr över hela soffkudden, Ylva släpper tutten och börjar skrika hysteriskt. Ylva spyr hon också. Jag hämtar ajax och hushållspapper med en hysterisk och sprattlande Ylva i famnen och går tillbaka till soffan. Lägger ner Ylva och försöker stressad rädda soffan från permanenta spyfläckar.
Tar sen upp Ylva, får HÅR i munnen (hur kom det ens dit?) och börjar försöka få ut håret med fingrarna - som, ja just det ja, var fulla med kattspya.

Skjut mig? :cool:

Jag är här! Lite att styra med men jag kollar då och då :)

Håller på med en present till mamma. Kollagemugg med bilder på Alva :) Ska ut och ta en sista bild till den i gröngräset strax :)

Magdropparna och miniform är för olika saker, magdropparna för hårda/ostabila magar och miniformen slår ut gaserna..

Vi har haft skrikfest här nu i två dagar.. Vi är lagom roade! På nätterna är dom iaf någorlunda lugna med undantag från iförrgår när freya tyckte det var morgon o dags o gå upp 03.15.. Hon insåg vid 05.30 att det kanske kunde vara skönt o sova lite.. Nåja hon skrek iaf inte, hon vara bara helt enkelt vaken och låg o viftade och jollrade :p

Vi åkte ju ner till svärföräldrarna för avlastning men har kommit hem nu 1,5 vecka senare ännu mer slutkörd.. Blev istället påfrestande att inte gå vara ifred och även om dom sällan lägger sig i och verkligen försöker hålla sig på sin kant blir det ju små råd och tips och vi har inte samma åsikt när det gäller matrutiner och klädval.. Så jag får ångest varje gång jag gör på mitt sätt för jag vet att dom tycker det är fel..

Har iaf flytt hemifrån en stund idag och tvätta/städat bilen inför försäljning och storhandlat och sambon har varit ute o gått med tjejerna i vagn och sele och båda skrek i 4km.. :grin:

Har varit in här flera gånger under dagen i hopp om något nytt inlägg men inte orkat skriva något. Har huvudvärk idag som jag blivit lite illamående av. Känner mig trött och seg.

Har haft nappträning ett par dagar som har gett resultat. Nu tar han oftast nappen utan problem. Är definitivt mam nappen som är populärast. Men märkte att den blivit lite liten och tryckte på näsan (storlek 1-2 mån) så har varit iväg och köpt en lite större. Den vart ännu mer populär :p .

Igår byggde vi ihop spjälsängen men spjälskyddet vi hade fått är för kort så vågar inte låta honom sova där. Vet dessutom inte om jag är redo att flytta honom dit ännu. Tycker det är mysigt och tryggt att ha honom nära i sin liggdel i våran säng.

Har varit en lugn dag idag bortsett från matning varannan timme och storskrik när sambo kom hem. Ingen av oss orkar laga mat så hade tänkt göra lite våfflor med glass :d . Hittade mjölbagge och larv i våffelpaketet :yuck: :arghh: . Så det var bara att slänga och vi blir tvungna att laga mat i alla fall för att få i oss något :meh:

Hur tränar ni med nappen? Jag har försökt med massa olika nappat men Tova vill inte.. Hon tuttar på allt annat istället...

I övrigt läcker mitt högra bröst hysteriskt. Tre (!) vikta handdukar fick jag byta inatt... Slutar ju med att höger alltid känns "mjukt" så hon ammar nästan bara på vänster.

Ja örk för mjölbagge!

Jag är också här men på vårt sommarställe med väldigt dåligt internet, det enda som funkar är ipaden. Min äldsta pojke har börjat simskola idag, samma sjö och samma simlärare som jag hade när jag var liten. Vattnet är varmt och skönt och vi var nere för ett kvällsdopp innan bastun.

Charlie är för det mesta nöjd och glad, har inte fått prova sjön än men gillar bastun!

Ja nappträningen gjorde jag så att jag stoppade in, han spottade ut, jag stoppade in och han spottade ut och så vidare ... Sedan började han behålla den längre och längre. Jag gör även så att jag vickar på nappen mot hans mun så det liknar samma skakande rörelse som han gör när han vill amma och ska ta tag. Då blir han mer sugen :) .

Det gick säkert lättare för mig eftersom att han har gillat napp tidigare.

Vilka sorter har du provat? Rund, anatomisk eller symmetrisk mundel? Liten, stor? Silikon, latex? Kanske är hon en sådan som vill ha snuttefilt istället.

Envishet, helt enkelt då :)
Jag har provat esska, mam och nuk (både silikon och latex). Alltså flera olika modeller. Hon har behållit esska några gånger men inga längre stunder. Hon är mycket för att suga på kläder och filtar så det kanske är som du säger, en snuttefiltstjej :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar