Sv: Vårföräldrar 2013! #6
Vad skönt att Alva är på bättringsvägen.
Kl
Här går allt framåt. Varit på BVC och blivit läkarundersökt utan anmärkning. Vikten är nu på 4.3 kg och längd 54 cm. Nästa gång vi ska dit blir det tredje vaccinations sprutan.
Har beställt en skötväska som var rejält nedsatt i pris. Den har inte kommit ännu. Hoppas den blir bra.
Och så har jag sytt en amningskudde som i storlek och form passar perfekt i fåtöljen där jag brukar sitta och amma
. Köpekuddar är för stora och jag måste ha något stöd. Har hittills knölat ihop en filt under. Jätteroligt att äntligen kunnat ta fram symaskinen och sy lite.
Har kommit på ett "nytt" sätt att knyta sjalen så att Tor inte hamnar under sidodelarna. Det blev jättebra och mycket stadigare. Är lättare med sjalen nu när han blivit lite stadigare men kommer på mig själv med att bli irriterad på att den töjer sig. Är väldigt sugen på att prova en vävd och har hittat wrapsody baili breeze i en sagegrön (samma som vår vackra bil) färg med trollsländor på (som det kryllar av här) . Den är så vacker och ska vara en av de svalare sjalarna. Ska bara lyckas motivera mig till att köpa en sådan. Sambo tycker det är onödigt
Tor har börjat tugga/suga på sina händer väldigt mycket. Inte bara när han är hungrig som han gjort tidigare. Är lite orolig att han ska bli en tumsugare eftersom han inte alls vill ha nappen längre. Ni som har nöjda nappbebisar, vad har ni för sort? Tor brukade älska sin napp när han sondades. Men sedan han börjat amma och dricka flaska så har nappen blivit mindre och mindre populär.
Glad midsommar till er alla