Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Vad skönt! :)

Jag och Alva har inte sett vår karl/pappa på en vecka och skulle mysa lite var tanken. Vi slocknade också som ljus, i soffan framför filmen... :o

Ja verkligen!! Vi sov ända till nu halv fyra då en glad (och jättehungrig) tjej väckte mig med prat och ville amma. Några timmars sammanhängande sömn gör underverk måste jag säga!

Ja man blir väl helt slut av mycket skrik, både som bebis och mamma. Skönt att du fick sova man blir inte bortskämd när man har såna små rackare hemma :)

Hehe nej verkligen inte. Fast jag känner mig väldigt bortskämd iofs, det här var första egentliga skrikdagen sedan hon föddes.

I eftermiddag kommer äntligen sambon hem :banana:

Jo jag är rätt bortskämd jag med för att vara ny förälder. Alva sover på nätterna, länge, nästan sedan starten.

Vi har det också oförskämt bra, den här ungen har inte ens kolik! (de andra två har skrikit i ett par månader) och sover gott mellan 21 och 06 med ett par uppvak för mat, Vi somnar om medan vi äter. när han är vaken är han för det mesta Glad bara han får vara med där det händer grejer.

Det där med att vara med där det händer grejer är ju intressant. Har han den tillhörande övertröttheten på kvällen sen? Det är väl det enda man kan "klaga" på här nu har jag ju lite koll på hur man får tösabiten att somna så det behöver jag inte oroa mig för längre, tack och lov. Det var lite jobbigt innan man kom på grejen.

ibland är han jättetrött, ibland sover han middag kl 19. Vi har inga rutiner alls utan kör på vad han behöver för stunden. om det är fint väder går jag ett par km med dubbelvagnen och hunden runt 20 tiden och då brukar han somna. och ofta det andra barnet också. jättemysigt.

Dom äter ju fortfarande var 3eh och IOM dom får flaska så tardetenstund innan maten är färdig = dom hinner bli klarvakna innan dom får mat (och hysteriska) så dom är svåra att söva igen efter maten.. Då är det vakentid enl dom ;)

Det är väl eg inte så farligt men iom vi haft så mkt o göra dom senaste dagarna så har vi inte kunnat vila upp oss på dagarna.. Men nu har vi varit på bröllopsfest och haft riktigt roligt och fått sova ifred i vår egna säng och nu har vi över en veckas chill i sommarstugan med svärföräldrarna som avlastning så vi kommer ha det riktigt gött :)

Nu har vi precis vaknat o ska köra ner Blekinge igen! Saknar ihjäl mig efter tjejerna!! :)

termos med ljummet vatten bredvid sängen = mat färdig på ett kick. men det har ni säkert redan! vecka med svärföräldrabarnvaktshjälp låter toppen, ha så mysigt i stugan.

Kl

Vilken jättetabbe att äta pizza när sambon kom hem, ag blev jättedålig i magen så nu lär väl tösen böi ännu sämre :(

Vi fick en bunt kycklingar under dagen också, har precis varit ute i hönshuset och gåförsökt rökna men det ör inte lätt med två rabiata hönsmammor ;)

Usch då, hoppas magen är bättre idag :(

Måste bara uppdatera om min hund, som blivit värsta vakthunden för Tova. Förr har han ju dragit sig undan när hon skrikit, men nu ska han fram och titta och pussa lite, ser ut som han försöker trösta :love: Börjar hon skrika i vagnen ställer han sig på bakbenen med framtassarna på kanten för att se ner i vagnen, om allt är okej. Igår när jag la Tova i vaggan för natten kröp han ihop framför mig i sängen, så nära vaggan som möjligt. Men först kollade han så hon verkligen låg däri. Man blir nästan rörd ju. Fina lilla hund!

Va gulligt! :love:
Katterna här hemma bryr sig inte så mycket om ylva. Varken när hon sover eller skriker. Ena hankatten ska dock stjäla och tugga sönder hennes nappar så nu har vi bara 4 kvar :mad:
Hjälper inte att lägga undan heller. Han är uppe och stjäl till och med om den just fallit ur munnen på henne!

I övrigt går det upp och ner här hemma. Inatt gick det bra. Hon sov bara 1-2h i sträck men inget skrik efter 1 på natten. Natten innan gick det sämre. Men ska man se till helheten så känns allt okej, vi tar oss igenom det med ro.
Bara katten jag får bryt på. :mad:

Skönt att det har gått bra. Kanske inte omöjligt att överleva dagarna när sambon börjar jobba igen?

Kl
Försöker hålla nerverna i styr. Läkarbesöket för Alva är idag efter lunch när de ska kolla upp så inte huvudet växer ihop för fort. Sköterskan sa att Alva inte borde utvecklas så fint och hon borde vara gnällig om det är nåt så jag försöker tänka så. Hon gör ju framsteg nästan hela tiden.

Ja det ska det väl göra, hoppas jag. Om inte så tar vi det då och då har säkert läkaren informationen jag behöver för att känna mig okej med det.

Kl
Ah, hittade bärselar på Tradera som såldes billigt. I omdömena verkade det vara helt okej prylar så jag ropade hem en för hela 111:-. Det får bära eller brista, den kommer användas som komplement till vagnen då vagnen ibland är svår att söva henne i. Har fått bära omkring henne på armen när vi promenerat tills hon är trött nog att somna i vagnen. Vagn i ena handen och bebis i andra blir tungt efter ett tag. Förhoppningsvis gillar hon den bra så jag kan gå skogspromenader med hästarna med :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2