Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Katten är ju lite sotis. Luktade ett par gånger på Alva i början men numer roar hon sig med att försöka putta undan henne om vi ligger på soffan/sängen :o men hon är nog inte helt glad i att tvingas dela mig med en till liten rackare. Jag har ju precis varit Kissenledig... Tycker hon ;)

Nu är jag hos mamma och ena vovven var mest nyfiken medan den andra är förälskad. Den kära vovven älskar små djur och människor och brukar "pyssla om" dem. När vi hade en lammunge inne som höll på att stryka med för att tackan inte ville ha den låg vovven och lammet inne i vardagsrummet framför brasan i kakelugnen och värmde sig tillsammans. Vovven tvättade lammet noga med jämna mellanrum :love: Dessa farliga schäfrar... ;) lite den stilen försöker hon med Alva också.

Ååååh, en lammunge inne! Myyys :love:

Här inne har vi bara hunden, och han är som sagt underbar med Tova. I början var han lite avvaktande och gillade inte när hon skrek, men han vande sig. Numera kryper han gärna upp nära oss i soffan, han slickar gärna Tova över hela huvudet och sniffar misstänksamt på hennes ända om det är dags att byta blöja :D
Jag misstänker att han pissat inne nån gång, jag fick kasta ut en matta som luktade suspekt, men är inte säker. Han har reagerat med att pissa inne förr vid stora omställningar.
Jag försöker vara noga med att ägna mig lite varje dag åt bara honom så han inte ska känna bortglömd.

Katten som bor ute insåg snabbt att vagnen är supermysig så gubben fick bocka till ett kompostgaller att lägga över, som en bur, så han inte kan göra Tova sällskap... Säkert mysigt, men lite otäckt med ;)

Hästarna undrar nog mest vad det är som låter så förskräckligt :rofl:

Mysiga djur ni har allihop! Vi har bara hästar och de har inte direkt intresserat sig för Linnea så långt. Men de ser lite bekymrade ut om hon skriker. Annars är de mer fokuserade på Nils som brukar servera kvällsmaten ;) Två grannar har många katter som går bra att gosa med, men ingen har hoppat upp i vagnen ännu så länge.

Phu, nu har vi packat färdigt O_o Handbaggaget blir mest kritiskt, men ska nog gå. Imorgon bitti bär det av!

Håller med. Mysigt med lamm :)

Tack för att ni ville berätta om era djur

Glömde bort mina hästar :o

Snälla, försiktiga araben har nosat men bryr sig sedan inte så mycket. Buffliga Soleil har råkat buffa till Tor på huvudet för hon är såååå nyfiken så hon får inte komma nära nu. Litar inte alls på att hon skulle vara försiktig. Shettisen märkte inget alls förrän Tor började låta (inte så konstigt, han är ju under bärhöjd och tänker inte på vad som finns ovanför honom) . Men när han hörde ljudet blev han mycket intresserad och hälsade sedan fint. Hoppas på att shettisen ska bli Tors häst sedan :D

Lycka till på resan Leia

Ingen av mina hästar har direkt brytt sig. Nosat lite har de väl gjort men sen var det inget mer.

Jo, det är mysigt med lamm. Från en av linjerna mamma avlat på blir det alltid flasklamm så nu har hon, återigen, en liten plutt (eller fler tror jag) som kommer galopperande när man går in i hagen trots att den numer äter gräs. Jag tror de döpte den till Kim. Igår stod jag i fönstret och kollade när mamma och styvfar gick genom hagen och den rusade fram till styvfar och började klättra på hans ben :o :D de är himla söta och goa de små rackarna. När de är så små är det svårt att tänka sig att de ska bli mat sen.

Hästarna märker nog att det är något litet ömtåligt, för de är faktiskt ganska försiktiga när jag är ute hos dom med Tova i sjal. Gammelponnyn litar jag på till 100%, hade nog kunnat lägga Tova hos henne och hon hade passat sig noga för vart hon satte hovarna :love: Nordsvensken finns inget elakt i heller, men han har nog inte riktigt koll på vart han har sin stora kropp alla gånger… :D Men jag hanterar hästarna, flyttar dom mellan hagar, borstar lite lätt och så med Tova med mig. Ska jag ta in grannarnas hästar däremot så får hon ligga på behörigt avstånd i vagnen. Deras hingst är lite småtokig :)

Till något helt annat. Vi har funderat på att skicka ett litet ”tack” till neo i jönköping, all personal där var helt fantastisk, och engagerade sig mer än vad man kan kräva egentligen. Men kan man skicka en chokladask och ett kort på flickebarnet? :D Blommor kanske inte passar på en sådan vårdavdelning riktigt.

Kort och choklad låter bra :) vet inte hur det funkar med nötter på såna ställen dock..? Ibland är det ju väldigt försiktigt så folk inte reagerar på att man har ätit nötter. Jag som inte ens är superallergisk kan reagera på att någon sotter bredvid mig och tuggar jordnötter så en som är superallergisk borde kunna reagera på en nöt-andedräkt tänker jag. Jag skulle nog försökt skicka nötfri choklad ifall att.

Puh nu är jag liiite mer utvilad än i går kväll och passar på att skriva lite också istället för att bara lösa. Får se om jag får med allt bara.

Zewz - det låter jättejobbigt med gubben, hoppas ni får möjlighet att prata ut under helgen för så där kan du ju inte ha det.

wtf - jösses vilken växtspurt! Äter han ofta?

Leia - spännande att åka iväg men vilket jibb stt packa till två barn kan jag tänka mig! Jag skulle alldeles säkert packa massor bara till kotte :) Tråkigt med bvc-tiden bara.

Ang skötväska så bara älskar jag nin, har importerat den själv och har sålt ett par stycken på beställning. Ska försöka få in en bild nån dag.

Vi har inte presenterat henne för hästarna än, men de gnäggar på vagnen i alla fall :) Hönsen bryr sig nog inte så länge hon är för liten för att ge dem mat :angel:

Hundarna har varit helt underbara från första stund. De fick nosa på henne i babyskyddet när vi kom från BB och var så försiktiga allihopa. De två vuxna (7år båda två) kände jag mig helt säker på skulle "veta" direkt att det var en bebis men unghunden (blir 1år snart) trodde jag nog skulle vara lite flamsig. Även han var dick så lugn och försiktig och tar det så varligt med henne när han nosar och ger henne en liten slick ibland när hon ligger i famnen eller på golvet.

De har delat upp lite ansvarsområden mellan sig och haft det så sedan första dagen hemma, jätteroligt och väldigt intressant beteende tycker jag. Cockern sitter alltid med när jag ammar, han kommer springande när vi sätter oss och är nära hela tiden. Den vuxna lhasan ligger under korgen när hon sover och precis brevid vaggan på nätterna, annars är han verkligen en säng- och soffsovare. Unghunden kommer springande när hon gråter eller skriker, och är alltid med vid skötbordet :)

I övrigt är ju hundarna oftast med överallt och i samma rum man är, men just de här positionerna och rollerna verkar vara starkt befästa. Det är jätteskönt att hon inte reagerar när de skäller också, vilket de glr med besked när det kommer nån eller det vänder en bil på gårdsplanen. Hon vaknar inte alls om hon sover, och är hon redan vaken så reagerar hon inte. Skönt det där med att de lär sig hemmets ljud redan i magen :)

Vad roligt att hundarna är engagerade! Vilken härlig flock! :)

Angående barnvagnen, min fjantiga arabmärr tycker att den är skitläskig :o hon vill INTE ha den bakom sig och första gången hon såg den komma hoppade hon till och kröp ihop till b-ponnymått :o bebisen bryr hon sig inte om men vagnen är miljöträning.

Ja jag har ju en 10-månaders hingst, han tyckte också vagnen var skitläskig första gångerna men nu verkar han ha vant sig... I alla fall om man håller sig på rätt sida staketet :)

Hundarna är härliga ja, jag är oerhört glad att inget förändrades med dem eller att nån av dem visar tecken på avundssjuka eller så.

Kl

blogger-image--248608125.jpg

Vårt vagn-fynd :love: bara älskar den gemensamma liggdelen! :)

Igår var vi på student och fest hela dagen efter en sömnlös natt väldigt trevligt men oj vad trötta vi var! Tur tjejerna skötte sig hela dagen ;) nu är vi på väg hem, ensamma! Vi har dumpat kidsen hos farmor och farfar och ska gå på bröllop (efter ytterligare en sömnlös natt..) och SOVA hemma! Vi håller på o bli helt knäckta av sömnbristen så vi har längtat efter detta en hel vecka nu :angel: kommer säkert lipa ikväll och köra ner till tjejerna iaf.. Men endå ;)

Vår hund var jätteosäker på dom i början och kom man för nära med dom la ha sig o blotta magen och var jättelåg första dagarna.. Sen kom han in i en fas där han inte låtsades om dom alls och var i det närmsta respektlös och klev över och på dom..

Nu har han accepterat läget och ligger gärna tätt på dom och sover :)

Vilken mysig vagn, förstår att du gillar liggdelen :)

Låter både underbart och hemskt med barnfri natt, jag kan drabbas av akut saknad bara när hon ligger i korgen och jag i soffan :o Fast det kan iofs lika ofta kännas som "å nej inte nu IGEN" har jag märkt nu när sambon är borta och jag är ensam med henne.

Inte lätt att vara hund heller alltid verkar det som :)

*kl*

Här bryr sig inte katterna särskilt mycket faktiskt. Den stora var ganska nyfiken i början, nu har hon accepterat honom och det är mest "jaja" från hennes sida. Vill hon bli klappad så går hon helt sonika och lägger sig bredvid honom när lilleman är hos mig. :D
Den lilla ser inte ens lilleman tror jag. :p (förrän han ger ljud ifrån sig - då försvinner hon med en gång :p )

Lite shopping idag - wallstickers att sätta upp vid skötbordet i tvättstugan. :)
$(KGrHqF,!k8E6Bp3oG4EBOp,(ooFJ!~~60_3.JPG

60*33 cm och kostade hela 61 kr inkl frakt. Jag älskar ebay :D

kl

min hund var lite osäker i början (med ettan) men nu bryr hon sig inte alls.

pan vad gör töserna om nätterna? asdrygt att inte få sova ju. kan ni inte ta vars ett barn och sova i olika rum? eller att ena vuxna sover ostört mellan 21-03 och den andra mellan 03-09?

charlie gick igenom två månadersbesiktningen i förrgår utan anmärkning. 6.5 kg och 11 veckor idag!

Kl

All yttersta respekt till ensamstående småbarnsföräldrar! Jag har försökt fixa middag i ett par omgångar nu men dum som jag är passade jag på att ta hand om disk och tvätt och sånt också så nu står det en form med svala potatisklyftor och en förmodligen överstekt fläskfile på bänken... :(

Jag borde verkligen inte gnälla med tanke på hur många av er har det med skrik i timmar, men jag gör det i alla fall. Hon är ju en öngel egentligen men i dag har det varit mycket gaser och en hel del kinkighet. Jag känner mig verkligen helt maktlös när hon bara gråter och jag inte vet vad jag ska göra. Mag-greppet som har tipsats om här gillade hon inte alls och jag är helt slut av att sitta och amma varannan timme i natt. Mag-massage verkar hjälpa lite i alla fall men hon sover inte mer än max en timme.

Sambon kommer hem i morrn eftermiddag och tills dess ska jag väl härda ut, bara att gråta lite, bita ihop och komma igen.

Har du provat att stoppa ner tösen i ett "varmt" bad? Man badar dem ju inte särskilt varmt men jag brukar hålla någon grad varmare än ljummet, särskilt vid magont.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar