Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Usch, stackars liten :( Fasar för första riktiga förkylningen…

Här fick jag äta upp att hon var så lugn igårkväll - natten har varit hemsk… Tjorvig i magen, vill inte sova alls. Trött mamma idag…

Sen när vi varit ute på promenad så var hon röd och svullen kring ena ögat. Det rinner lite med. Vad kan ha hänt? Hon såg normal ut i morse. Funderar på om det kan vara nån insekt? Borde man ringa BVC eller avvakta?

Ja det är inget roligt. Hon är lugn och stilla i alla fall. Vaknade ett par gånger inatt och var orolig dock. Jag var övertygad om att hon skulle kvävas när hon kräktes slem som inte riktigt ville upp.

Kan du inte se om det finns nåt i ögat? Annars skulle jag nog ringa och rådfråga. Det skadar ju inte.

Stackars liten :( . Inte roligt att vara så förkyld

Har du näsdroppar till henne? Kan hjälpa lite mot både snoret och slemmet

Hon kanske har råkat peta sig i ögat? Tor fick lite ögoninfektion på neo och blev svullen. De sa att det var mycket vanligt. Särskilt om de viftar mycket med händerna. Är kanske nere i blöjan vid blöjbyte för att sedan upp och pilla i ögat. Rådet var att tvätta med koksaltlösning två gånger om dagen eller om det var kladdigt. Och göra det i några dagar. Tor blev inte bättre på några dagar så de tog ett prov och så fick han ögonsalva tills han blev bra

Ibland är man allt bra virrig :crazy: O_o

Var helt säker på att hovslagaren skulle komma idag. Var också helt säker på att det skulle vara den 13/6 :o . Hade förberett igår genom att plocka upp hästarna från sommarnetet så det skulle bli enkelt att ta in dem idag. Röjt i stallet så hovslagaren får plats och planerat hur jag ska göra med Tor.

Precis innan jag tänkte gå ut och ta in hästarna tar jag en sista titt på lappen där datum om nästa tid står. Och så står det 18/6 :eek: Altså på TISDAG :eek:

Nej, har inte kommit så långt. Ska ner och skaffa riktiga näsdukar så hon inte blir onödigt röd runt näsan och ska väl förbi apoteket samtidigt. Har provat ibland att lösa snoret med bröstmjölk och det hjälper en stund men så är det tillbaka efter en liten stund igen så det funkar ju tills jag tar mig iväg i alla fall. Skulle vilja ge genne nåt som liknar de mentholdropparna vi vuxna får, de är ju kanon, men det finns säkert inte till de minsta?

Försökte kika men såg inget, ska titta igen sen. Nu somnade hon i sjalen så jag vill inte väcka henne. Men det var klar tårvätska som rann så det lutar väl åt att nåt skräp kommit in.

Vad otäckt det låter :( Usch. Men skönt ändå att hon är lugn, jag såg framför mig en snorig hostig bebis som skrek 24/7.

Är måttligt imponerad av min man. Igen.
Han jobbar kontorstider, kan styra dom ganska mycket själv, men har ganska mycket att göra på jobbet. Han är också hysteriskt morgontrött, vilket resulterar i att han ofta sover till halv nio, är på jobbet nio och således måste stanna kvar till 18-19 för att göra det han ska. Frågade imorse (8.40…) om han blev sen idag med, ”ja, eftersom jag är så sen nu..” svarade han då. Då sa jag att han kanske kunde försöka komma upp i tid så han kunde komma hem i någorlunda tid också.
”JA EMELIE DET KANSKE JAG KAN!” vrålar han då, slänger igen dörren och åker… Vi har haft diskussioner förr om hans slappa sätt till tider men det hjälper inte… Så det blir inte mycket till avlastning eftersom jag och Tova brukar försöka komma i säng mellan 20 och 21...

Såg nu när hon tittade ut ur sjalen att ögat redan är bättre, så det var nog bara nåt skräp :)

Skönt att det blir bättre!

Förstår din man verkligen hur jobbigt du har det på dagarna? Jag menar, så länge det finns någon form av tycka-om-känslor borde han ju försöka avlasta dig om han vet hur illa det faktiskt är mellan varven?

Han borde fatta. Ibland är jag ju helt rödgråten när han kommer hem, jag har berättat hur det är och att jag blir psykfall på riktigt snart osv.. Men han säger också att "du brukar göra saker jobbigare än de är ju..!"
Eeeh. Tack.
Han ringde iaf nu och var som vanligt. Han har ju ett jävla morgonhumör, det vet jag ju, men man blir ju besviken när han inte anstränger sig lite mer för att få lite mer tid med sin dotter.
Nåja. Vi får väl prata om det när vi är piggare båda två.

Hur går det för stackars Alva?

http://www.stadium.se/klader/barnklader-122-164/accessoarer/120142/revolution-one-strap-bike-bag?SelectedProductUUID=dgjCROioocEAAAEtQks5jcTc#.UbsEhee8Bkk

vi har den som skötväska, finns ganska många bra fack på den och ett som är bra till flaskor som sitter på utsidan med resår upptill så den inte trillar ur.
kommer nya modeller varje år så det är ju dessutom helt lagligt att köpa så många man vill bara för det haha :D
det ryms extrakläder, blöjor, underlägg, mellis, flaskor, BVC kortet ligger som gjutet i ett av de tunna facken, plånbok.. allt man behöver får plats!

knapplån, viktor växer så det knakar och han väger nu 6225 g och 60,5 cm lång. han hade gått upp 500 g och vuxit 2 cm på EN vecka :nailbiting::D
vi stod mest och gapade, jag och BVC sköterskan. inte undra på att jag får lägga undan kläder på löpande band... :( har så mycket fint som han knappt kunnat ha och det är ju jättetråkigt, men hoppas det lugnar sig snart.. vi är ju liksom inne på stl 68 och stl 4 på blöjor redan och ungen blir 7 v på söndag.

de senaste dagarna har allt varit sjukt tajmat med storebror, de sover middag tillsammans och somnar ungefär samtidigt på kvällen. så vid 21 har jag oftast bara mig själv att ta hand om! oftast sover han bra på nätterna och särskilt efter att vi köpte en rullgardin. vet inte hur ofta han vaknar men det kan nog vara allt mellan 2-6 gånger, men han somnar nästan alltid om. dock har han för vana att bajja på nätterna och det stör ju lite... :meh:

Ja, ni kanske kan försöka styra upp ett samtal över middagsbordet i morgon eller nåt? Kanske är lättare när han inte jobbat och dessutom har någon dag att smälta allt. Hoppas han förstår när du pratar med honom.

Alva var hemma med mamma medan jag åkte och handlade en supersnabbis. Det är lite jobbigt att lämna henne tycker jag men det kändes som pest eller kolera att ta med henne när hon inte är kry. Kom hem med koksaltdropparna, rådgjorde med apoteket innan och vi bestämde att det är bra att börja med och i brist på bvc-kontakt (kom inte fram) ringde jag och frågade 1177 som tyckte att nezeril är sistahandsvalet vilket jag kände med. Det är tydligen uttorkande och är det inte bättre i morrn köper jag nezeril i stället. Hoppas att det inte behövs. Vill inte peta i henne läkemedel om det inte är riktigt besvärligt.

Hon sitter med mamma i gungstolen nu och sover. Hon är ju skittrött, stackars tjejen. Vaknar ju av allt snor och slem hela tiden så hon hade hunnit bli lite pipig innan jag åkte.

Wtf: det är en rejäl bit du har du med :) vispgrädde i tuttarna?

Ja ibland är man verkligen virrig. Men det går ju an när det är åt det hållet... Jag var helt övertygad om att vi skulle till BVC idag, men insåg nu att det var igår! Och nu är det för sent att hinna gå innan vi åker till Sverige en månad imorgon :( Klantigt! Hade velat fråga lite smågrejor och väga och mäta och allt sånt förstås. Lyckades även missa telefontiden idag.

DS, stackars Alva! Hoppas att det hjälper snabbt med koksaltdropparna.

Zewz, vad arg man blir när man hör att han säger att du överdriver när han själv inte verkar veta hur det är eller vad som krävs. Förutom att prata med honom är det kanske bra om du är iväg en del för dig själv på helgerna (tex med nordsvensken) så att han får ta ansvaret själv mellan amningarna. Och att han får hjälpa till på nätterna om hon är ledsen men inte hungrig (iaf på helgerna).

Wtf, oj vad han växer!! Du måste verkligen ha grädde i tuttarna :D Sa du inte nån gång att även storebror växte så fort?

Själv packar jag för fullt, har äntligen kommit igång. 4 veckor med två barn kräver en del packning! Tur att min man kommer med ett par dagar och hjälper till att släpa dit grejorna...

Jag undrar om vispgrädde räcker? Betong tror jag nästan! Men jo storebror växte också fort, men viktor är redan större än jack var vid det här laget :p

Hoho, en liten heffaklump :D Kul att de mår bra i alla fall, även om jag känner igen vemodet med att lägga undan söta kläder… Jag tvättade och la motvilligt undan det sista i 56 idag, det har hon ändå inte kunnat ha på säkert en vecka. Men men, desto mer anledning att köpa massa sött i större storlekar :D

Tillbaka till min kära make, han ringde i alla fall och sa att han tar med mat hem, ”jag tror du behöver det”. Nähä? Då verkar det ha gått fram att jag gör något annat än att bara ligga på soffan och äta kakor hela dagarna. Ibland verkar det som om han tror att Tova bara äter och sover, eventuellt gör något i blöjan två gånger om dagen… DET skulle vara en mönsterbebis det :D

Fast vi lyckades vila lite idag, efter att hon somnat i selen :love:

sovamiddag.jpg

Ja den väskan skulle kunna vara något. Får åka och kika sedan, har närmare till stadium än biltema som inte finns i denna stad.

Leia. Ja jag glömde åtminstone åt rätt håll. Vad tråkigt att din BVC tid blev missad. Är ju rätt spännande att väga och mäta de små. Kan ju hända så mycket

Ja, sovande barn är balsam för själen :D
Hunden är fantastisk med Tova, så himla go är han :love:

Vad härligt :)

Jag som är djurtokig är ju lite nyfiken på hur era djur (ni som har) reagerat på nya familjemedlemmen. Ni får väldigt gärna dela med er om ni vill.

Här hemma bor en hund och en katt.

Hunden är lite nyfiken och mycket försiktig runt Tor. Hon hälsar lika glatt på Tor som på oss när vi varit iväg (fast är försiktigare med Tor) men bryr sig sedan inte så mycket. Älskar dock barnvagnspromenader :D .

Katten var först ganska skeptisk. Men redan i början kom hon springande när Tor skrek vilket är konstigt då hon är ljudkänslig och brukar gömma sig vid höga ljud. Men hon kommer fortfarande för att se vad som står på. Är gärna med i badrummet vid blöjbyten och ligger gärna bredvid vid amning. Jag var i början orolig att hon skulle sno Tors sängar men hon verkar förstå att hon inte ska vara där. Endast ett par gånger har hon försökt. Det enda hon inte riktigt gillar är att platsen i mitt knä som är närmast ofta är upptagen av bebis. Då går hon till husse istället om han är hemma. Vilket hon väldigt sällan gjorde förr. Och så passar hon på att hoppa upp och mysa så fort mitt knä blir ledigt :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar