Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Klart man kan ;) jag är fortfarande inte addad av sambons familj. Har hans syster där men det är allt. Iofs behöver du inte neka utan bara inte godkänna. "Nä jag såg inte" räcker väl gott som förklaring :angel:

Lew: aha, sorry, jag måste ha slarvläst :o jag har inte sett deras grejer i andra butiker men jag själv hittade en hm-hatt för 30-40:- som passar min tös. Lite stor men det gör inget heller.

Kl
Var på visit i stan för att hitta nåt att ta på mig på lördagens kalasande. Hittade efter besök i alla butiker en klänning som är förlåtande mot degmagen men att (när man redan är skitsur på att modet är fuuuuult nu för tiden) hitta ett par skor till den hade jag ingen ork till. Dessutom var det inte någon lätt match att få fram mjölkbaren med den på. Jag avskyr klädaffärer och det här sommarmodet är jag inte bekväm med. Ska fortsätta nätshoppa tror jag. Kom hem tomhänt så jag vet inte, får väl ta ett par mjukisar eller jeansen som sprack igår... Eller sjuka mig och skylla på den där förkylningen jag och Alva åkt på. Bitter! :/

Åhå jag får kika vidare på sidan då... Behöver ju egentligen inget annat bara :angel:

Den hatt jag hade beställt var så klart för stor, det stod ingen storlek heller.

Finns små bomullssolhattar på lindex. Minsta storlek är 34/36 nästa 38/40.
Har den minsta till Tor. Den är en aning trång nu när han har 38 runt huvudet. Men den är ju inte lika mjuk och skön som trikåhatt förstås.

Om du vill beställa solhatt från pop kanske du kan hitta nån annan bra att ha-grej att beställa samtidigt :d De har tex jättebra windstopper-fleecejackor tycker jag. Köpte en till storebror när han var drygt ett halvår, den använder vi fortfarande flitigt (nu 3,5 år). Var förstås lite stor i början och lite liten nu, men har inte haft tillfälle att köpa en större ännu och den är verkligen otroligt praktisk. Trots att den är knallgul. Just ytterkläder kan jag tänka mig att köpa där, är kanske lite för snål för att köpa vanliga kläder. Har dock köpt ganska mkt på rea.

Vi gjorde förresten ett hål i taket för mobilen, tror det går att spackla igen ganska bra. Blöjbyte är dagens höjdpunkter för Linnea, hon älskar den mobilen! Köpte den begagnad för 6 kr, det var den verkligen värd. Fast den börjar bli lite sliten, storebror har dragit ordentligt i den.

Zewz, haha, jobbigt med svärmor på fb. Snygg mobil iaf :) ja, båda två, men din hemmagjorda var verkligen kreativ.

Idag har vi varit på svenska konsulatet i Zürich och registrerat Linnea. Hade till slut fått ihop alla nödvändiga papper.

Igår var vi och hälsade på på jobbet. Nisse tyckte det var jätteroligt och sprang och öppnade och stängde alla dörrar och flirtade med alla. Han som brukar vara så blyg annars. Linnea flirtade också en del innan hon somnade. Kul att träffa alla, även om jag inte längtar tillbaka just nu... Tårtorna blev ok till slut efter att jag slängt första försöket till tårtbotten. Insåg sen att det inte varit nåt större fel på den, dock. Är verkligen ingen mästerkock/bagare.

Jo hitta kan jag säkert, men vi behöver verkligen inget annat... Jag mätte hennes huvud och hon är 35 cm runt om så jag väntar med hatten ändå... För stora mössor och hattar har vi ju redan ;)

Vi klarade det första dygnet ensamma hemma med bara en skrikfadäs så det ska nog gå bra det här :) om en timme åker vi till bvc för vägning.

Vad är det med folk?
Har haft span på en billig emmaljunga och ha i sommarstugan så vi ska slippa asa den vanliga fram o tillbaka.

Hittade en för en månad sen men det blev aldrig nått för säljaren var så strulig..(svarade inte på varesig mail el tel först och hade sen all kontakt via sms tills hon sa ringer sen och hörde aldrig av sig..) provade messa nu och hon svarar att vagnen finns kvar men hon vet inte om hon vill sälja?? Suck. Två min senare skickar hon att hon kan tänka sig att sälja men bara till priset angivet i annonsen..har aldrig antytt något annat iom den är så billig (550:-)

Frågan är om man ska bemöda sig och åka dom milen det endå är ner där eller om man ska skita i strulpellen.. Men vill ju ha vagnen :/

klart du ska, ring och säg att du tar den nu med det samma. Vi ska också ha en extravagn i stugan.

Jag förstår att du tvekar lite om säljaren varit så strulig. Inte kul att åka långt och få vända hemåt tomhänt....

Kl
Hemma från bvc och kotte växer så det knakar :) 51 cm lång nu och hela 3260 g (2960 i fredags)

En till som växer fort :) Känns ändå konstigt att se era siffror, när min lilla klump vägde ett helt kg mer när hon föddes :D

Pan, det är alltid tråkigt att göra affärer med knäppisar, man blir lite anti... Men är det en bra vagn till bra pris kanske man får försöka stå ut? :) Lycka till, oavsett hur du gör :)

Idag har jag köpt miniform. Hon är helt panikslagen på kvällarna och har alltid lite svårt att rapa ordentligt. Hoppas det kan hjälpa.

Tycker också du ska ringa och säga att du köper vagnen! Men jobbigt med struliga säljare...

Lew, ja då förstår jag om du väntar med hatten, alldeles för stor är bara jobbigt. Vad gäller köpa bra att ha-grejor i förväg så är det nog en sjuka jag har. Brukar passa på att handla när jag är i Sverige. Gäller att gissa rätt på storlek för andra säsonger dock, så är ju bättre om man inte behöver egentligen.

Zewz, hoppas att det hjälper med droppar! Skönt att hon sov bra i vagnen igår igen, hoppas att det håller i sig.

Mamma höll Alva på mage i famnen (ena armen under hakan och bröstkorgen och andra mellan benen och på magen) och började gunga runt henne. Det började bubbla som attan i magen och när man sedan sätter henne upp när hon lugnat sig kommer det rapar och pruttar och grejer så kan hon börja prata och se glad ut igen. Jag tror att det är Alvas favoritställning numer. Hon verkar helnöjd när hon får guppa runt liggande på mage i famnen. Kanske värt att prova?

Knapp

En liten uppdatering.
Går bättre och bättre här hemma även om vi hade ett litet bakslag inatt. Var ute hela dagen igår så blev nog för många intryck.
Bvc igår, hon går upp 100g/vecka. Nästa vecka når vi nog födelsevikten :)
54,5 cm lång, 36 i huvudomfång, 4382g - 18 dagar gammal.
När hon föddes: 52 cm lång, 35 i huvudomfång, 4472g

:)

Ofattbart att det om en vecka på lördag har gått en hel månad!

Snabbvisit fran oss...

Vi var pa 5-veckorskontroll i tisdags, 55 cm, 4380 g (4300 pa min vag hemma, sa de väger def olika...). Ena höften är lite för flack sa nu stoppar vi en tygblöja i bodyn för att bredda höfterna lite extra. Men det var ganska lite det handlade om, 58 grader och 60 är "minimum". I övrigt allt ok. Storebror klarade tvaarsbesiktningen samtidigt.

Har barnkalas här imorgon med 8 barn och 8 vuxna (inklusive oss). Tur att vi slog ihop oss med grannarna! Nu bakar och fejar vi för fulla muggar, samt hoppas pa uteväder imorgon! T ska förstas ha en särskilt söt klänning pa sig! :D

Tror ni inte pa sjutton att det i var lilla stad föddes ytterligare en Tabea bara 11 dagar efter var tjej?! Hur sannolikt är det liksom? :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?