Sv: Vårföräldrar 2013! #6
Ang mössa så har jag det på utomhus som jag har lärt mig och som känns bäst. I vagnen är hon utan om jag har insektsnätet på, men på väg ut i bilen osv är den på. Det handlar ju i alla fall i mitt fall inte om en flera månader gammal bebis och 24/7... Det störta problemet är väl att de flesta mössor är för stora och dem gillar hon inte alls, men de två som sitter bra på henne har hon inga problem med... Tyvärr är de två ganska dåliga solskydd då de inte har nån skärm. Solhatt är beställd.
I övrigt har hon oftast bara en kortärmad body eller klänning och "blöjbyxa" på sig, och så strumpor på de kalla små fötterna. I vagnen och bilen är det byxor eller strumpbyxor på, om det är kyligt som i dag en tunn trikåoverall istället.
Min vagn har bra ventilation och vi har takluckan öppen, men ganska dålig suflett solskyddsmässigt, så jag brukar hänga en tunn gallerfilt om vi promenerar nånstans där insektsnätet inte räcker som skydd för solen. Jag kollar till henne där bakom hela tiden, men det gör jag hemma i korgen också... Fortfarande nybliven nojig mamma här
Kl
I dag är kotte två veckor gammal och börjar bli tung tycker jag
BVC-besök i morrn så det blir spännande att se hur mycket hon har lagt på sig sen i fredags, hon börjar vara rund om lår, armar och kinder av allt ätande. Sambon åkte precis iväg på en femdagars-övning så nu är vi ensamma hemma till på söndag. Det blir spännande...
Hade det inte varit för att hon de senaste dagarna har börjat ta två timmar på sig per amning (äter, somnar, pratar och grejjar, äter, somnar osv.) så hade jag känt mig hel-lugn men nu får jag passa på att få både vila och få måsten gjorda när hon sover. Jag ska prova bära med mig henne i sjalen i dag och se om det går att hitta tillbaka till normala ättider ifall det är närheten hon vill ha... Får höra med BVC-tanten imorrn om vad hon säger om det också.