Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

lyckades få till det så båda barnen kan bäras samtidigt! :)

blogger-image--773669863.jpg

blogger-image-1529233396.jpg

skitbra sa karln och låste in sig på dass :rofl:

Shit, starkt jobbat. Jag kan tycka det är svårt att få en tös rätt i sjalen ibland :D

Jättemysigt! Enda är väl att det blir så varmt. Funkar om det är kläder mellan oss men jag undrar hur det blir i sommar. .. :confused:
Det är en tunn sjal i bomull, mysak.

Wow, imponerande! Håller med Zewz, tycker det kan kännas knöligt med bara en bebis. Härligt med leenden från båda småtjejerna :)

Micks, ser mysigt ut. Tycker också att det blir varmt, både jag och Linnea svettas hud mot hud... Men funkar ännu så länge, jag står inte gärna i solen i vilket fall.

Hoppsan, dramatiskt med barn på badrumsgolvet! Men håller nog med om att hellre där än i bilen...

Vilse, lycka till med Kalifornien-besöket!

Idag har vi haft en riktig sommardag. Äntligen! Fick besök av vår chef med familj, de är väldigt trevliga. (Min man och jag jobbar på samma ställe.) De ger alltid barnen en massa presenter, säger att de övar inför barnbarnen.

Men kärlek! :love: fyy vad fint!!

Jag undviker att bära Ludvig öht. för att skona fogarna, han väger över 4 kg, jollrar och ler åt sin fina mama på morgnarna :love: Istället för att gå och bära sitter vi och myser och han sitter i sittern vilket han gillar...
Maken däremot bär - i BABYBJÖRN - vilket går alldeles utmärkt, om jag inte vore så lat skulle jag starta en kampanj för björn-stackarn. Ludvig kan då sitta groda hur fint som helst och blir mjuk och avslappnad när han landar i selen .....(jag tycker att "varning-för-babybjörn-maffian" är lite jolliga... :angel:

Pan - vad mysigt det ser ut!

Här var det lite svalare i dag på förmiddagen så jag premiärsjalande med min varma tricot slen och blev precis så helfrälst i att bära i sjal som jag trodde jag skulle bli :love:

Nu har jag precis betalat en girasol och hoppas på att jag ska bli lika nöjd med den... Och så funderar jag på en aldoria bambu som svalare trikåsjal också... Eller är det onödigt? Vad tror ni?

Hur länge tror du att du kan bära bäse? Det kan ju vara bra att tänka på... jag ar burot Ludvig första månaden bara, nu är det bara enstaka ggr. ibland, korta stunder och alderig i sjalen.
Inte för att vara nån glädjedödare men jag känner mig lite "dum" själv som köpte en fin sjal för 600 kr för bara några veckors bruk...

Senast ändrad av en moderator:

Tor sitter också groda i babybjörnen. Och blir även han avslappnad. Men den skär in i axlarna på både mig och sambon nu när han blivit lite tyngre (knappt fyra kg) så vi står bara ut en kort stund. Men nu när vi provat geminin så sitter Tor sååå mycket bättre och blir ännu mer avslappnad. Han är dessutom lugnare när han inser att han ska få åka geminin till skillnad mot babybjörnen där han fortsatte gnälla tills han satt ordentligt i den. Men beror kanske på vilken modell babybjörn det är. Vi har en gammal

kan du inte ta ett kort på ludd i baby Björn? jag har aldrig ägt någon och de jag har sett verkar värdelösa och avlastar inte alls för bäraren.

Vi har det toppen, Charlie är nöjd och glad för det mesta, om inte funkar det 9 ggr av 10 att mata. badet har öppnat här i byn så vi har hängt där varje dag.

Sv: Vårföräldrar 2013! #6a

Onödigt och onödigt :D . Beror väl på om du vill lägga ut massa pengar på det. Det finns många saker att lägga pengar på bara för att man tycker om det och inte för att man behöver. Beror helt på intresse (och ekonomi).

Skulle själv hellre haft en tunnare sjal än min tricot slen. När jag köpte den hade jag ingen aning om att den räknades som varm. Fast nu fungerar ju selen så bra så för mig blir det i så fall en vävd när Tor blir för tung för trikån. Men tycker du det är kul och har råd så varför inte prova? Går ju att sälja om du inte har någon användning för dem

Kl
Oj vad ni har hunnit skriva!

Här har jag varit ute med mamma och lillebror och firat mammas kusinbarn (mina sysslingar?) som tagit studenten. Trevligt! Pappan till studenterna sa hej och grattis till mig när vi kom och sen gick han förbi mamma och lillebror för att "låna" Alva :o

Som jag nästan misstänkte blev det halvtidig kväll runt 18-18:30. Det finns så otroligt mycket positivt med bebis som sover i princip hela nätterna och bara vaknar någon gång sådär men det innebär ju också att hon är vaken nästan hela dagarna. Hon sover nämligen väldigt dåligt på dagarna om det inte är att man går långpromenad med vagnen. Då händer det att jag väcker henne för att mina tuttar läcker :p hur som haver, vid 18-tiden är hon trött och pipig och behöver få lite lugn och ro och sova. Antingen vid bröstet i soffan, då kan man hålla henne lugn ett par timmar till, annars är det att ta med henne och gå i säng.

Skönt att man ändå har något att "skylla" på när man lämnar tidigt. Och missförstå mig inte, jag är enormt tacksam över att hon sover på nätterna, då är man hyfsat mycket människa på dagarna även om man inte är så effektiv som man brukar. Jag har bara inte kommit på knepet för hur man kan sitta längre på "festligheterna". Vi ska ju iväg nästa och eventuellt nästnästa helg med och det hade ju varit trevligt att kunna sitta i alla fall 2-3 timmar till. Vid 21 är min egen ork slut så då blir det inte så mycket mer ;) korta sömnperioder på tösen i vagnen kanske kan hålla tålamodet uppe mer så man får umgås en stund extra? Jag träffar ju inte den släkten så ofta tyvärr.

Om du tycker det känns onödigt med två trikåsjalar men känner att din nuvarande blir alldeles för varm i sommar kanske du kan sälja den utan att förlora så mycket pengar?

Jag har en bambusjal, men har inget att jämföra med ifall den verkligen är svalare. Känns väldigt tunn och 'slinkig' i materialet iaf. Använder den mycket ute och på sista tiden har det varit drygt 20 grader. Det funkar om man håller sig i skuggan eller korta stunder i solen. Kan nog även vara ok om det är lite varmare. Nu tror jag Linnea kommer bli för tung för den till hösten (väger över sex kg nu), men tror den hade funkat i höst också annars. Hittade dock ingen begagnad, så kostade en del jämfört med en vanlig.

Kul med kalas :) Du kanske kan amma någonstans i lugn och ro och sen gå en sväng med vagnen så kanske hon sover vidare sen? Om inte så kanske du kan gå i skift med någon (sambon kanske inte är med nu?, men mormor ställer kanske upp tex) så hinner du träffa släkten lite mer iaf. Vet inte om du har sjal ed, men Linnea sover som en sten i den om man går runt lite först och sen sätter sig när hon somnat. Mycket längre än i vagnen. (Det behöver ju iofs inte betyda att Alva skulle göra det...)

Ja det är jätteroligt, 3 kalashelger :)

Jag gick en sväng med vagnen igår ochdå sov hon en sådär 15-30 minuter. Det är inte tillräckligt för att hon ska orka vara uppe längre. Till nästa helg kommer jag åka bil länge innan och då kanske hon sover tillräckligt för att hålla humöret uppe. I så fall kanske man kan göra ett försök att "sova middag" med henne på midsommar mellan lunch och middag så kanske hon blir nöjdare.

Hur länge tror du att du kan bära bäse? Det kan ju vara bra att tänka på... jag ar burot Ludvig första månaden bara, nu är det bara enstaka ggr. ibland, korta stunder och alderig i sjalen.
Inte för att vara nån glädjedödare men jag känner mig lite "dum" själv som köpte en fin sjal för 600 kr för bara några veckors bruk...

Ja det kan jag ju inte veta förstås, men jag bär rejält mycket bättre och lättare med sjal än utan. Jag bar med lätthet unghunden i sjalen i vintras i alla fall, då vägde han nog runt 8-9 kg om inte mer. Det jag tänker är framförallt att det kanske ör onödigt med en annan trikåsjal, om man inte använder den så länge...? Den jag har nu säljer jag i såna fall precis som leia skrev.

Jag har råd, men köper begagnat (fick girasolen till ett riktigt fyndpris) och har ju inte hur mycket pengar som helst heller, sjukskriven som jag är och sambon pappaledig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30