Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Det låter som mitt ”vanliga” grepp:
http://media.solhem.biz/2013/06/magknip.jpg

Det funkar ibland. Senaste dagarna verkar det dock funka bäst att kasta upp henne högt på axeln, dunka i ändan och guppa runt lite och sen ”trycka ihop henne” igen i famnen, då jäklar händer det grejer :D
Men det är som sagt mest kvällstid hon har panik-ont i magen. Några kvällar i rad nu har hon spytt ner sig själv, mig och sängen… Att hon är kinkig på dagarna tror jag är nåt annat. Börjar undra om hon är uttråkad. Vi var förbi jobbet idag, ny miljö och många människor som pratade med henne, då jäklar var hon glad. Sen i vagnen inne i stan var det tråkigt igen så då börjar hon gapa… Hon gapade sig igenom Lindex, Kappahl och apoteket. Sen ammade jag henne i bilen utanför ICA, men inte fan blev hon glad för det utan gapade sig genom ICA också… Har ändå hängt upp små figurer på insidan av sufletten så hon har nåt att titta på.

Nu sitter hon i nya selen och verkar trivas. Dock hamnade hon så sabla högt upp av den där kudden som följde med spädbarns-inlägget. Får kanske fixa en mindre kudde… Sen skaver den under armarna där remmarna går fram igen, liksom. Men hittade tips om att korsa axelbanden på ryggen så kanske det blir bättre.

Det låter som mitt ”vanliga” grepp:
http://media.solhem.biz/2013/06/magknip.jpg

Det funkar ibland. Senaste dagarna verkar det dock funka bäst att kasta upp henne högt på axeln, dunka i ändan och guppa runt lite och sen ”trycka ihop henne” igen i famnen, då jäklar händer det grejer :D
Men det är som sagt mest kvällstid hon har panik-ont i magen. Några kvällar i rad nu har hon spytt ner sig själv, mig och sängen… Att hon är kinkig på dagarna tror jag är nåt annat. Börjar undra om hon är uttråkad. Vi var förbi jobbet idag, ny miljö och många människor som pratade med henne, då jäklar var hon glad. Sen i vagnen inne i stan var det tråkigt igen så då börjar hon gapa… Hon gapade sig igenom Lindex, Kappahl och apoteket. Sen ammade jag henne i bilen utanför ICA, men inte fan blev hon glad för det utan gapade sig genom ICA också… Har ändå hängt upp små figurer på insidan av sufletten så hon har nåt att titta på.

Nu sitter hon i nya selen och verkar trivas. Dock hamnade hon så sabla högt upp av den där kudden som följde med spädbarns-inlägget. Får kanske fixa en mindre kudde… Sen skaver den under armarna där remmarna går fram igen, liksom. Men hittade tips om att korsa axelbanden på ryggen så kanske det blir bättre.

Hoppar in lite från vintermammorna. Det låter som du beskriver mina barn! Båda mina är mjölkproteinallergiker. Prata med BVC!

När jag slutat äta mjölkprotein så hade jag nya, glada ungar på ett par dagar! Kan vara värt att prova om du inte gjort det... :)

Det var inte vad jag ville höra ju.. :( Då måste jag lägga ner ALL mjölk helt eller?

Jag kastade precis dammsugaren i väggen för jag blir dum i huvudet på allt skrikande... La henne till bröstet igen bara för att få tyst på henne, trots att hon åt för en timme sen...

Jobbigt :(

Hur är det med huvudvärken föresten? Har den gått över nu efter graviditeten?

Kan "trösta" dig med att även Tor åt för en timme sedan men tyckte nu att det var dags igen.

Det var inte vad jag ville höra ju.. :( Då måste jag lägga ner ALL mjölk helt eller?

Ja är det mjölkprotein så är det precis allt som innehåller mjölk... Inte alls roligt att läsa innehållsförteckningar men vilken skillnad det kan göra! (Jag har en lillebror som varken tål mjölk, soja eller gluten)

Huvudvärken är mycket bättre, den kommer mer sällan, men helt borta är den inte...

:( Är det nåt som kan växa bort med tiden eller är hon dömd till ett liv helt utan bakverk?

Jag har föööör mig att det kan växa bort men även om de är allergiska kan man såklart baka gott åt dem :) har för mig att det är rätt enkelt att hitta recept på nätet.

Jag har också för mig att dt kan växa bort men det kan någ barnläkaren svara bättre på om det är så. Jag kan också trösta med att det finns jättebra utbud på mjölkfria produkter nu för tiden, även om det så klart är lite pyssel innan man lär sig.

Att bebisen reagerar mot mjölkprotein från komjölk när de ammar är visst inte så ovanligt heller, så det kan ju hända att hon bara reagerar nu. Om det nu är det som är fel.

Kl
Solvind - så har vi det här på eftermiddagar och kvällar också - mat en gång i timmen... Men det är klart, det går åt mycket energi att växa så mycket. Tor har ju en del växande att göra han med :)

För de flesta (över hälften) går det över vid 2-4 års ålder. Läste lite om det eftersom jag funderat på om Linnea har det pga alla kräkningar. Tydligen märks det oftast inte förrän de börjar dricka komjölk, men en del reagerar även vid amning. Jag har inte tagit bort precis allt (finns i allt möjligt), tänkte att det borde märkas redan om jag tog bort alla mjölkprodukter (får lätt i mig två liter mjölk om dagen i vanliga fall). Först tyckte jag att det blev bättre, men sen kräktes hon en del igen. Tänkte köra utan ett tag till och sen gå tillbaka till storkonsumtion och se om det blir skillnad. Om du kontaktar BVC tror jag du kan få hjälp av dietist etc.

Jaså så det finns fler som brukar äta ofta ofta på eftermiddag / kväll :d . Ja det finns behov att växa och komma ikapp hos de små. Får väl vara glad över att det inte är på natten ;)

Tack för alla svar!
Makens bror är vegan och det händer att jag bakar och lagar mat åt honom så att det finns att äta är jag medveten om, men det är inte lika kul :D Ska testa ett par dagar och se vad som händer. Hur lång tid tar det innan man ser resultat i så fall?

Eller så är det dumt nu när vi precis börjat med miniform, då vet vi ju inte vad som är vad om det blir förändring..? För peppar peppar, ikväll har hon varit helt lugn! Hon somnade efter amningen vid 17, jag la henne sovande i vagnen, gick en runda och sen har hon sovit i vagnen till nu! (Strax efter 20) :love:

Tack för alla svar!
Makens bror är vegan och det händer att jag bakar och lagar mat åt honom så att det finns att äta är jag medveten om, men det är inte lika kul :D Ska testa ett par dagar och se vad som händer. Hur lång tid tar det innan man ser resultat i så fall?

Eller så är det dumt nu när vi precis börjat med miniform, då vet vi ju inte vad som är vad om det blir förändring..? För peppar peppar, ikväll har hon varit helt lugn! Hon somnade efter amningen vid 17, jag la henne sovande i vagnen, gick en runda och sen har hon sovit i vagnen till nu! (Strax efter 20) :love:

Jag har ammat båda mina när vi upptäckt mjölkproteinallergin. På ett par dagar märkte jag stor skillnad på båda när jag gick över till helt mjölkfritt. Om jag fuskade något var det oftast inte förrän dagen efter som det märktes på.

Precis som du fått svar om tidigare så går mjölkproteinallergi ofta över, 95% av alla dessa barn klarar av mjölkprotein när de når skolåldern vill jag minnas. Min 2-åring gör det inte än dock.

Jaså så det finns fler som brukar äta ofta ofta på eftermiddag / kväll :d . Ja det finns behov att växa och komma ikapp hos de små. Får väl vara glad över att det inte är på natten ;)

Nej det är så jag tänker också... På natten håller hon sig tack och lov i tre timmar innan hon behöver äta igen.

Zewz hoppas det hjälper med miniformen!!

Det där släpper snart :) Alva sover alltid till 4 (peppar peppar) även om vi somnar 21-22. För ett par veckor sedan åt hon i princip hela dagarna och nu har vi lite mysstunder mellan måltiderna när hon är vaken. Tidigare under kvällen somnade hon i famnen hos (min) mamma när hon var ledsen och sov någon timme eller så inlindad i en filt. Det hade aldrig gått då. Det verkade komma en vändning när hon passerade födelsevikten.

Ja det gör det säkert, de har väl olika intensiva växtperioder gissar jag. Kotte passerade ju sin födelsevikt för en dryg vecka sen men började äta oftare efter det. Det varierar dock lite från dag till dag.

Våra har ätit som hästar i en veckas tid och fick svaret från BVC att dom ofta har en tillväxtperiod nån gång mellan 3-5kg och det är bara o mata på, blir det för mkt kräks dom helt enkelt.. Så vi matade på och dom gick upp typ 350g på 6 dagar och sen har det lugnat ner sig..

Thyra åt 240ml vid ett tillfälle för nån vecka sen fördelat på 3h (60+120+60).. Helt galet :p dom äter annars 90 var 3-4h!

Köpte vagnen iaf och det blir kanon o ha här ute på sommarstället på grusvägarna! Sjuk fjädring :D ingick dessutom en hårdlift i megasize så dom kan åka ihop i samma :) ska ta bild imorn!

jäklar vad ni skriver - jag hinner knappt ens med att läsa här :p

Bvc idag - lilleman fyller 1 månad idag :)
56,5 cm lång och 4680 g (+3,5 cm och 1340 g sen födseln :eek: )

Allt med släkten från Kalifornien går över förväntan. De har varit här i 5 dagar, imorgon åker de till småland och stannar över 1 natt, på måndag åker de till sthlm och stannar till torsdagskväll. Så vi ser inte så mycket av dem haha :D

Zews: hoppas miniform hjälper. Även om vi inte är i närheten av att ha sådana problem som ni, så hjälpte miniform oss snabbt. :)

Ang växtperioder och äta mycket så har vi nog kommit in i något tvärtemot er andra. Men här äter han mer sällan och jag tycker inte han äter så mycket = späääända bröst. Men ja, kollar man hans vikt idag så håller har jag nog fel när jag tycker han äter för lite ;)

Skönt att det gick bra med släkten. Det kan ju vara lite jobbigt att ha folk boende.

Kl
Stackars tösabiten, hon har fått sin första förkylning och den var inte alls nåt kul. Hon ser helt förstörd ut! Hostar, kräks slem som knappt vill komma upp och snorar något fruktansvärt. Blir det inte bättre under dagen ställer jag nog in kalasandet i morgon. Det känns inte sjysst att ta med henne när hon är dålig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar