Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Haha, då släpper jag det där om att det skulle vara vattnet då. Lustigt nog har trosorna varit snustorra sen knäppet och jag går annars omkring och läcker både det ena och det andra hela tiden. :p

Bebisens leder? Haha nej det köper inte jag heller! Kanske ska fråga BM nästa vecka vad hennes teori är. :)

Ojdå. Jo. Makens reaktion var typ "dom vill verkligen inte ha folk där eller??".
Nu har värkarna avtagit lite i tid, 15-20 sekunder långa nu, så jag avvaktar lite.

Kan bara hålla med Nenii...

Min son hade varit född nu om jag varit du...

Hoppas allt går bra och vänta inte för länge!

Jag var öppen 6 cm när jag kom till FL med dottern och hade sex-sju timmar på mig att föda efter inskrivningen. :) (det tog totalt ett dygn från start till mål)
Hoppas det kommer igång ordentligt och går bra by Zews!!!!

Ang. knäppningar, sånt hörde jag massor. Ibland tyckte jag att det plaskade också... ;) :-D

Det gör ganska jävligt ont nu faktiskt, men ska försöka sova/vila nån timme innan jag ringer igen. Vet inte vad de kan göra bara, om jag inte är på "på gång", morfin tål jag ju inte.

Men Zewz...

Du har jävligt onda, tilltagande, regelbundna värkar, 5 mil till sjukhuset och tänker sova lite. Hur tänkte du nu? Vet din man att han ska förlösa dig längs någon skogsväg?

Det måste ju inte vara jättepågång, men faktiskt är ju inte den viktigaste frågan vad de kan göra om det inte är på gång, utan att de kan hjälpa dig om det är på gång.

+ 1 på den, zews åk in! ! ! du ska föda barn!

jag blir helt nervös här, sova med jävligt onda värkar 5mil från sjukhuset!

Oj vad spännande. Och nervöst. Förstår inte hur du ska lyckas sova med värkar. Går det? Hoppas du inte väntar för länge nu bara och att att allt går bra.

Håller med er andra om att massa småhanddukar är väldigt bra att ha. Går åt massor (normala hand handdukar) till skötbordet. Och en hel del små vid amning och flaskmatning då han läcker massa mjölk. Som tur är kräks han nästan aldrig.

Näsdroppar (koksalt), rumpsalva inotynol eller zinksalva och babyolja (vid massage och bad) används flitigt här. Nässugen är värdelös och hjälper inte alls. Nagelfil är nödvändigt då Tor gärna river sig själv annars, och även mig.

Idag har jag BF. 40 veckor idag och imorgon har Tor varit utanför magen i 12 veckor. Alltså tre månader :eek:

Han väger nu tre kg och äter själv mer och mer. Han verkar inte ens räkna med det han får i sonden längre och är nästan jämt hungrig :p . Vi har inte behövt hjälpa honom med bassningen på över en vecka nu. Jätte skönt. Men måste istället byta bajsblöjor stup i kvarten O_o .
Skrika ordentligt har han lärt sig också. Om något inte passar lille herrn får vi definitivt veta det :D .
Han blir stadigare och stadigare i huvudet och håller lätt upp det när han ligger på mage och har också lyckats vända sig några gånger både från mage och från rygg.

Han har gått från detta..

image.jpg

Till detta...

image.jpg

Starkt jobbat måste jag säga :love::love:

Nä, jag kunde inte sova. Bet i kudden och grät mest. Så nu är vi på väg. Nåt måste de göra.

Nä men vad i helvete, slura träng dig kvinna ;)
Hoppas du får lite smärtlindring och framförallt en bebis! :)

Idag ska jag gå på ikea haha, har 5 mil in till uppsala så jag tar väl med väskan ooooooom bebis vill ut medan jag är där. Liksom lite av syftet med resan haha. Ska köpa en expedit bokhylla till den blivande storebrodern :)
Åh jag är så spänd på hans reaktion!! :)

Värkar från helvetet men bara 3 cm öppen. Men vi blir kvar. Har fått diverse droger att sova på, så tar vi nya tag om några timmar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 189
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka