Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Just ja, Jag har fått en massa utslag över hela kroppen. De ser ut som myggbett och kliar nåt förbannat. Är det nåt som nån känner igen som graviditetsrelaterat eller har jag fått nån slags djur i sängen? :eek:

Sambon har inte ett enda medan jag är täckt av dem sedan en vecka tillbaka.

Jag tror att det var någon i "Sommarföräldrar 2011"-tråden som hade något sådant. Men jag minns inte vem nu.

Det är ju lite samma med mig. Hade liksom inte räknat med att gå längre än jag gjorde med sonen och därför känns det som övertid nu, fast det egentligen inte är så. :yuck:

Oj vad dramatiskt det blev. Och ännu ett snitt. (Hur många är vi nu egentligen som gjort det?) Jobbigt med andningen. Skönt att det inte är livshotande i alla fall.

Stort grattis!!

Tor har varit superhungrig ikväll. Har ammat och ammat och ammat utan att han blivit riktigt nöjd. Har gått som mest en halvtimme i mellan. Tillslut gav vi honom en flaska ersättning och nu har han äntligen somnat ordentligt. Hoppas vi alla får sova gott i natt

Nu är vi i Jönköping hela lilla familjen. Tösen är helt stabil, har fått blod och antibiotika mot någon liten infektion. De tror att vi blir kvar ett par-tre dagar bara. Stor tjej, 4200 gram trots 14 dagar tidig :)
Har fått ha henne på bröstet en stund nu :love:

Grattis till tösen!!
Beklagar dramatiken men glad att ni fpr hjälp och att det är stabilt läge!

Skönt att det gått bra trots allt! Och grattis till lilla damen! :love: hopas ni får komma hem snart!

Vad skönt att hon är stabil nu :)

Stor och rejäl ja. Det är bra. Antar att jag kulle tycka hon var gigantisk jämfört med min plutt :p .

Hur mår du själv nu efter all dramatik och snitt?

/ Solvind som är uppe och ammar igen. Två och en halv timme höll han sig på flaskan med ersättning :meh:

Jo, jag mår väl hyfsat, men just nu är det lite jobbigt med snittet och att livmodern drar ihop sig = ajajaj. Fått sömntablett och lite smärtstillande (tål inte morfin...) men det är omöjligt att sova :( Mycket som snurrar med...

Undrade just varför min näsa kändes så mörbultad, och insåg att jag tryckt lustgasen så hårt mot ansiktet att näsan tog stryk :rofl: Öppningsskedet vad jävulskt, de tog hinnorna vid tio på fm, kl elva vrålade jag efter eda, som jag till slut fick 13:30... 15:20 togs snabbt beslut om snitt och 15:57 var hon ute.
Kan lova att jag var knäckt, fick inte ens se henne, de bara sprang iväg. Fick inte veta något, bara luddigt om andning och stressad bebis. Jag blir körd till uppvaket och är säker på att min tös dött. Halv sju rullas jag in så jag får titta på henne, där hon ligger med syrgas och kämpar med andningen. Fruktansvärt :(
Men nu känns det bättre :)
20130428-032207.jpg

Namnen som vi hade på lur känns inte alls självklara något av det, så än är hon bara Tösen :)

Ingen ville riktigt heller säga hur allvarligt det var, men eftersom de skickade ner ambulans med barnläkare och barnsjuksköterska från Jönköping för att hämta henne hann man ju tänka en del. Fick fråga rakt ut sen, "kommer hon att överleva?"
Och jo, det skulle hon ju :)

Jag ammar också var annan timme i natt... gissar att Lu behöver mer mat och ställer in tillgången ...inte får msn nån medalj för sllt slit heller? ;-P

Zews: fy vilken mardröm! Men så söt hon är, vilken kaluffs! :love:

Jaa, hon plirar bara mot oss än, känns så overkligt. Men hår har hon, och det har vi skämtat om också. Maken är typ svarthårig och vi är båda ganska håriga av oss :rofl: Maken fick ju faktiskt en tjuvkik just på det håriga huvudet redan innan snittet, hon hade trängt ner såpass redan när jag var öppen 8 att det syntes tydligt :D Trodde faktiskt inte han skulle vilja se något i den vinkeln men det gjorde han ;)
Maken har förresten skött sig enligt konstens alla regler, fantastisk var han :love:

Förstår precis hur det är att inte få se sin bebis efter förlossning och när man väl gör det så ligger den lilla och kämpar för livet med att andas :( . Och att inte veta om h*n kommer överleva :nailbiting: . Med min lilla så visste inte ens läkarna det under de första dagarna.

Men de är starkare än man tror de små :love:

Hoppas du lyckas sova en stund. Krafterna behövs.

Nä ingen medalj inte :p

Inte har jag tänkt på innan vilket slit mina föräldrar stått ut med för att ta hand om mig när jag var liten. Och det har bara gått några månader. De har hållt på i flera år :eek::D

Och något knäpp är man väl som inte skulle vilja byta bort det heller :D

Senast ändrad:

Vilken mardrömstart när man inte ens får veta hur läget är! Jag som tyckte att det var nog så illa när min sambo och dotter skickades ner till fl en timme för kaffe och macka innan de fick komma till uppvaket, jag hade blivit TOKIG av att inte få höra hur läget var med barnet :crazy: Skönt att det verkar gå bra. De kan ju göra mycket nu för tiden.

Förstår att det gör ont med snittet. Mig kom de och klämde på stup i kvarten för att se om livmodern drog ihop sig och det gjorde så jävlans ont. De på uppvaket var vansinnigt hårdhänta trots att livmodern kändes tydligt även om man var lite snällare och så kunde den ena inte känna om den faktiskt drog ihop sig så kommer nästa med sina hårda händer och trycker. Det gjorde så ont att jag skrek rakt ut. En person var det som hade respekt nog att känna försiktigt och det var nere på avdelningen vi sov sen och när jag bad om det. Hade jag varit piggare hade de andra riskerar att bli nitade :mad:

Kroppen verkar ofta läka förvånansvärt bra efter snitt när man läser om det så jag hoppas att du inte är ett undantag :)

Solvind: Jag trooor att det ser ut såhär:
Akut snitt: du, jag, Zews
Urakut snitt: pan
Planerat: leia (rätta mig om jag har fel men jag har för mig att det var så)

Så har vi alla prematurer: Apollo, pan, du, sen var det väl en till som skulle ha ungefär samtidigt som mig som inte har varit så aktiv i tråden?

Vad skönt att allt verkar gå bra även om det blev en tuff start! Jobbigt att inte veta först hur det är med den lilla. Ibland känns det som om de inget säger för att de inte fattar att man själv undrar om liv eller död, medan de är inne på mer exakta diagnoser/prognoser (men att de vet att den överlever).

Solvind: Jag trooor att det ser ut såhär:
Akut snitt: du, jag, Zews, leia
Urakut snitt: pan
Planerat: -

Så har vi alla prematurer: Apollo, pan, du, sen var det väl en till som skulle ha ungefär samtidigt som mig som inte har varit så aktiv i tråden?

Det var akut snitt för mig med, igångsättning var planerad. Nog har vi lite speciell statistik i denna tråden?! (Även vad det gäller foglossning etc. innan födseln.)

Nu är vi i Jönköping hela lilla familjen. Tösen är helt stabil, har fått blod och antibiotika mot någon liten infektion. De tror att vi blir kvar ett par-tre dagar bara. Stor tjej, 4200 gram trots 14 dagar tidig :)
Har fått ha henne på bröstet en stund nu :love:

GRATTIS till tjejen! :love:
Vilken tuff start för er, men vad skönt att det är stabilt nu i alla fall. :)

Räknas ju inte som prematurer men två (jag o kaktus) har ju blivit igångsatta i förtid också... (v. 38)

Ganska spännande statistik nästan../

kl
ammar varannan timme sen kl. 23, var så trött när jag kom upp
så jag fylle-fnissade ... ;) försökte koka torra havregryn och hav basilikan i köksnstret en slurk kaffe istället för vatten ...*harkel* ;)
Men nu känner jag mig rejält i farten eller nåt. :D

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat