Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Jo, hon är riktigt söt när hon slappnar av lite och plirar sådär :)
4205 gram och 53 cm(!!), 37 cm huvudomfång, så jag kanske ska vara glad att det blev snitt ;)

Vi får förhoppningsvis mer info om hennes tillstånd av läkare imorgon, så vi vet hur länge vi måste stanna och så. Men blir säkert några dagar till, dels för mitt snitt men mest för tösens infektion. Kanske ska göras en ny röntgen av lungorna med för att se om vätskan försvunnit.

Tova är jättefint tycker jag :love: Hon ser redan så stor ut med den ordentliga kalufsen (hon har lika mkt hår som vår 3-åring ;)). Så söt!

Vilken liten prinsessa! :) viktmässigt är hon i klass med min tös och jag är rätt glad att det blev snitt, hon är nämligen inte särskilt liten :o

Usch vad jobbigt att ni också är förkylda!! Olivia har klarat sig hyfsat från täppa, det var först igår/i förrgår som det började bli täppt. Tänkte på det där med att sitta, du kan inte ha honom i baby skyddet! Det tipset fick vi av en läkare på akuten när vi pratade förkylda spädisar (när Olivia inte var dålig).
Krya på er!

Ja jävlar, tur jag var inlagd haha.
Kl 19.45 togs vattnet och jag behövde aldrig ballongen, typ en halvtimme senare började täta värkar (typ 40-50 sek långa och med bara någon minuts mellanrum). Fick ganska snart gåbord och lustgas och tjoff så var det helt plötsligt jävligt intensivt. Kl 23.17 föddes en liten pojke på 3920 g och 52 lång efter bara typ 5 min krystvärkar. Barnmorskorna flög in haha.
Men vi mår bra allihop och än så länge heter han blixten haha. Sjukt nöjd över förloppet och att jag slapp igångsättning mer än hinnorna tagna :) sprack lite men behövde inte sy och känner mig redan fit for fight :) vem fan kan sova när man precis fått en sötnos?! Sjukt lik storebror också :)

Oj, det var snabbt jobbat. Stort grattis till lillebror!! Förstår att du inte kan sova...

Härligt och stort grattis till sonen!!! :bump:

Här är en till liten förkyld bebis :( . Stackarn är så täppt att han inte klarade att amma ordentligt och blev mycket frustrerad. Tur att han har sond så han har fått i sig mat ändå. Verkar vara en hel del slem ivägen och så är han lite tröttare än vanligt och orkar inte skrika lika mycket.

Får hembesök idag så får se vad de säger. Om han behöver något mer än näsdroppar och sondas mer.

Kl

Heja WTF! Skönt att komma igång!

Eftersom vår dotter såg ut som en tova fick det bli Tova... :D Har kommit igång och ammat lite idag, mina magiska tuttar mättade barn med en gång :)
20130428-194327.jpg

En sån underbaring! :love: Och Tova passar henne utmärkt tycker jag! :)

Mars
4:e MayDay, 2a barnet - E född 2013-03-08
6:e Garpur, 1a barnet
15:e Shootingstar, 3e barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet, en flicka – Olivia född 2013-02-13
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet - Charlie född 2013-03-30
25:e Kaktusblomma, 2a barnet - Pojke född 2013-03-16

April
3:e misan, 2a barnet - Anton född 2013-03-10
5:e deathslyna, 1:a barnet - Alva född 2013-04-14
10:e Klockmalva, 2:a barnet - Ludvig född 2013-03-28
13:e leia, 2a barnet - Linnea född 2013-04-03
13:e CallMeAce, 1:a barnet
14:e wtf, 2:a barnet - Pojke född 2013-04-28
15:e Tink, 1:a barnet
26:e Solvind, 1a barnet, en pojke – Tor född 2013-02-02
27:e roxanne, 1:a barnet, en flicka

Maj
6:e Majola, 2a barnet, en flicka
8:e Vilse, 1a barnet
10:e Zewz 1a barnet - Tova född 2013-04-27
21:e Micks, 1a barnet, en flicka
24:e panaccea 1a barnet (tvillingar) - Freya & Thyra födda 2013-03-27
25:e Lewellyn, första barnet

---
Har jag missat något eller skrivit fel någonstans så får ni hojta eller ändra själva ;)

Zewz - så underbart söt, och hon var verkligen en stor tjej :love:

Apollo - varför kan man inte ha dem i babyskyddet om de är förkylda och behöver sitta?

wtf - haha ja det gick undan, stooort grattis till lille Blixten! :banana:

--
kl
I dag är jag glad att jag har hundar. De flög upp och skällde på nåt i morse och väckte mig lite kaosartat kl 7. Tur det för telefonen hade visst stängt av och min sjukbil kommer nu kl 8. Utan dem hade jag alldeles säkert försovit mig! Sjukt ont av sammandragningar efter det abrupta uppvaknandet bara, men det har lugnat sig nu tack och lov. Jag drömde i natt att BM inte släppte hem mig utan skrev in mig på förlossningen istället så jag blev nästan lite orolig där ett tag :angel:

Vad bra att du har sån koll på listan Micks, jag vet aldrig var den senaste versionen finns...

Nu är maj-bebisarna igång då! Ja, T & F drog ju iofs igång för länge sen, men resten. Nu är det inte långt kvar innan alla i tråden är ute :) Kör en liten dans för er som är kvar:

:bump::banana::bump::banana::bump:

Nu är semestern slut för maken. Får se vad storebror säger nu när det inte finns ngn som alltid har tid med honom... När man är inne känns det inte så kritiskt, men lite lurigt ute. Han kan dra iväg helt plötsligt, känns lite osmidigt att jaga efter med en bebis hängande i tutten. Vill dessutom inte amma ute när det fortfarande är rätt kyligt, åker säkert på mjölkstockning då! Och få med honom in är ofta dagens största utmaning.

Precis, majola, vilse, Micks och du. Sen finns det iofs några aprilbebisar som vi inte vet statusen på.

Oj, tur att hundarna väckte dig, så att du hinner med allt idag! Du hade väl ganska späckat schema?

Jag kommer att vara sist ut av alla, helt säkert. 39 fulla veckor idag och det är inte direkt s att ungskrället har anmält att hon tänkte titta ut... Sammandragningar/förvärkar s fort jag reser mig upp, lätt "mensvärk", magen är toköm - allt precis som de senaste två månaderna ungefär alltså. Det enda nya är att halsbrännan har kommit tillbaka. Är det ett bra tecken?

Lyckades i alla fall få drygt 6 timmars sömn i natt, igår blev det bara 3,5-4 ungefär.

Jag bäddade i alla fall lillans säng igår! (gick ju rätt snabbt eftersom vi bara använder drapålakan och inga övriga sängkläder!)

*kl*

Herre gud med bebisar ni sprutar ur er, jag hinner ju knappt med här :D

Zews: underbart söt! Tova låg även på min namnlista om vi hade fått en tjej :)

Wtf: skönt att det kom igång nästan av sig själv, och att det gick så fort!

Lew: jättesöta djur, önskar jag haft tålamodet till att virka/sticka....
Har funderat på att sy en vagnmobil men har inte kommit på några bra motiv. Idag står det nog dock ett vitt babynest på schemat. Känner att det börjar bli lite bråttom med det (får ju hem en fotograf några dagar efter att Lilleman är född och då vill jag använda bla den)

Ungefär så känner jag med :p

Mensvärk här sen 1-1.5 vecka tillbaka, ofta sammandragningar men ytterst sällan någon som gör ont. Igår hade jag en hel del ilningar ner i bäckenet/blygbenet, men om man ska se det som att de närmar sig eller bara konstatera att jag gjorde lite för mycket igår vet jag inte :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka