Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Så som det ska vara! Komma dit snabbt, åka hem "direkt" och leva så som man "ska" :) grattis!

Wtf: grattis till dig med, har missat det tror jag :)

Kl
Skrikfest heeeeela kvällen! Lilltös med ont i magen visade det sig, stackarn :( Släppte inte av att försöka massera, inte heller av en tur i barnvagn eller att bäras. Verkar som om det var stopp i systemet för när det väl kom igång vill det inte riktigt sluta men hon blev tyst när det kom igång. Äntligen sover hon, fortfarande fullt ös på magen så jag låter sambon få njuta av tiden med en lugn, smärtfri och o-hungrig bebis medan jag intog plats i sängen.

Någon som har tips på vad som kan hjälpa vid magont om/när det sker igen? Bra rörelser eller kuckelimuckmedicin som kan vara bra att ha tillgängligt? Det enda jag kan komma på är ju att försöka röra på henne och massera magen men det hjälpte ju inget vidare och så bada då som jag inte hann prova innan det blev bättre. Vagnen blev hon tyst av men jag vet inte om det hjälpte särskilt mycket egentligen ?

Klantmadde i farten igen.. Skulle bara koka upp catten till ersättningen och får hjärnsläpp och håller fet i kokande vattnet i en glaskaraffsjljlart spricker så jag får allt över mig.. Ambulans in till sjukan och får sova här i natt med kraftig smärtlindring (är high as fuck)

Nej men AJ :eek:

Hoppas det inte blev allt för allvarligt. Hur går det nu med de resistenta bakterierna eller vad det var för något?

Så din sambo är ensam med två små töser nu då? Han har nog fullt upp då :p

Vilken spännande berättelse :) . Dramatiskt, snabbt och smidigt. Skönt att allt gick bra

Grattis :D

Jag har fått eget rum pga MRSAn så det är ju lite lyx ;) så nu får vi hoppas det inte blir infekterat så jag behöver penicillin helt enkelt..

Ja han blev ensam med tjejerna, jag hoppas att jag får komma hem idag så han inte blir ensam för länge med dom! Men han verkar reda sig, fick nyss ett stolt meddelande att han lyckats flaska båda samtidigt :love: jäkla tur vi gått över till flaskmatning så det inte blir strul med mat för deras magar!

Tips mot magont.

Minifom: Finns på apoteket. Hjälper till att luften i magen kommer ut lättare. Står tio droppar på förpackningen men enligt neo så ska man ge minst tjugo för att det ska hjälpa.

Pysventiler: Finns också på apotek. Hjälper till att få ut luft

Sempers magdroppar: bakteriekultur som balanserar magen (det som verkat effektivast på Tor). Finns även det på apotek

Magmassage med olja: avslappnande och stimulerar tarmarna

Bad: avslappnande

Trycka med benen: vid bajsstopp brukar vi först massera magen och sedan upp med benen i grodposition och trycka ner mot magen (liggandes på skötbordet) . Finns risk för fontänsprut så stå inte i skottlinjen. Mycket effektivt och snabb lösning om det är stopp i rören som är orsaken till magknip.

Tänka på vad man själv äter: Som kan gå ut i mjölken och orsaka magknip. Finns att googla på.

Värme på magen: avslappnande

Bäras: avslappnande, stimulerar tarmar och gravitationen kan hjälpa till.

Om någon kommer på något mer får ni gärna lägga till det :)

Neeeej! Dagens i-landsproblem här!! Vadden tog slut så jag kan inte göra färdigt babynestet :cry: Är inte säker på att jag klara sådana här besvikelser såhär tidigt på morgonen :p

Pan: Herre jäklar! Hoppas allt är bra med dig. Du får vara lite försiktig ;)

Slakta en kudde då ;)
Blixten har fått ett nytt namn nu, Viktor!
Han har suttit fast konstant i mina tuttar under sin andra natt (ffa på bb pga överburenheten) AJ!! Men så snart vi vaknar får vi åka hem :)

Är ju kuddarna som tagit slut :D Inköpslista är dock skickad till gubben - tur han jobbar bara någon minut från IKEA :D

Fint namn - risken är ganska stor att det blir två med det namnet här i tråden :angel: ;)

Fotar man bara halva nestet så ser det ju nästan färdigt ut :angel:

DSC_0226.jpg

Får dra lite i tyget ser jag dock på bilderna.. Dreams ser ju snett ut och m'et ser ju ut som om det är hälften så stort som de andra bokstäverna just nu.... Men men. Jäkligt nöjd är jag med det. :)

En hel laddning tips! Tack :)

Pan: ajajaj! :eek: det måste gjort attans ont! Trevligt med eget rum dock. Bäst att klara av all ditt livs sjukhusvistelse så länge du har den diagnosen ;)

åh min första kärlek hette Viktor :love: är nog fortfarande lite småkär i honom faktiskt!

pan hjälp din stackare så oturligt. hoppas du får komma hem snart! och ja skönt att du slutat amma annars hade du haft megatuttar nu och antagligen inte lika starka smärtstillande heller.

jag har gått en "lång" promenad med hundarna idag, 3km i rask takt och det kändes jättebra! nu ammar jag ihåg försöker sy gardiner mellan varven.

Härligt med långpromenad! Jag ska försöka mig på nåt liknande idag men inte fullt lika långt. Ska ner till centrumet och handla lite men det går bussar hela vägen ungefär där jag tänkte promenera ifall det visar sig vara en dålig idé eller om jag handlar mer än jag får ner i vagnens varukorg.

Min farmor och farfar var här igår och farmor hade frågat vad vi behövde. Jag sa "babysitter är det enda vi egentligen saknar men det är ju inte dags än" och då hittade hon en som de kan använda från början, en sån man kan tippa till liggande ställning. Vilken grej! Jag har senaste dagarna ätit alla måltider med en ledsen tösabit men nu ligger hon i babysittern (babyligger? :D ) medan jag gungat henne med tårna och har varit nöjd i säkert en halvtimme så jag har kunnat äta utan problem! :) helt fantastiskt, vilken lyx! :)

Jag måste ha smörgåstårta!! Nu med en gång! gaaah :crazy::arghh:

Problem1: Jag har inte grejor hemma för att fixa ihop det.
Problem2: Vi ska handla ikväll - och jag är fan inte på humör för att åka och handla en gång nu med...
Problem3: Har jag inte hittat ännu - men ge mig någon minut så har jag säkert kommit på något....

/Vilse - På dåligt humör och varken kan, vill eller orkar något idag. :cautious:

Haha! Vilket dilemma! Jag borde handla nu, typ. Har dock legat i sängen och ammat lilltös och man kan bli såååå trött av amning... :o Nu ska jag pallra mig iväg dock, innan hela Solna ska handla.

Kl

Tjoho får åka hem nu.. Inväntar bara lite mer knark on the go så ska jag få färdtjänst hem i T-shirt och strumpläst ;)

Mysbild:
blogger-image-1994711280.jpg

Nu fick jag annat att tänka på... :eek:

Kan man kissa grönt?!?!

Har man druckit dåligt blir urinen jättegul, och ju mer man druckit ju mer genomskinlig blir den. Finns det någon nyans här mellan som är typ olivgrön?

Första tanken var att jag kanske läckte smutsigt fostervatten - men det är helt torrt nu. Och läcker jag borde jag väl göra det hela tiden - inte bara när jag är på toa?

Ohh, aj!
Fast man får väl vara glad över att det "bara" är blåsor och inte blev öppna sår... :crazy:
Hoppas du får starka piller att knapra ;)

Vänstra foten är översta hudlagret bortbränt så det ser inte mysigt ut.. Ffa inte när skinnet liksom hade smält och lagt sig i korvar runt varje blåsa :crazy:

Fortf sugen på smörgåstårta? :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka