Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Myyyyyyyyyyyyyyyyyys :crazy:

Slängde in en matlåda i micron så nu är är värsta suget borta :p
Sitter och googlar om grönt urin nu och det tar väl bort det sista sugen... *host*

Kanske du ska kolla upp så det inte är nåt med njurarna?

Tänkte vänta och se hur det ser ut nästa gång jag går på toa (bör inte dröja alltför länge till :p)
Är det grönt då med så får jag ringa någon...

Läser man på nätet så enda anledningen till att urinen skulle bli grön är typ att man ätit massa sparris. Och det kan jag garantera att jag inte gjort :p Jag tror mer på att jag blivit färgblind då ;)

*kl*

Men ärligt talat: När man läser om er blir man faktiskt inte så sugen på att föda barn... Det kan ju bara gå galet på något sätt i någon fas. Försöka vässa er lite nu, annars ställer jag in. :nailbiting: Ni är ju galna hela bunten.

Regelbundna halvonda värkar på soffan igår kväll - lägger mig i badet - allt borta. Vad tusan. :rage: Kan jag dra av ökade badkostnader i deklarationen tro?

Vi pratade ju om Svensson-kurs i dom första trådarna.. Kanske varit nått för hela högen här :devil:

Du får se det positivt, du har i varje fall värkar = det är på g.

En annan sitter (ligger) här och har ont i hela kroppen - men inte en enda jäkla värk vill här komma :p *fortfarande på dåligt humör*

För intresseklubben kan jag meddela att urinen mer var gulgrön nu, så jag antar att det bara var någon skum nyans mellan "jättegul" och genomskinlig....

Du får se det positivt, du har i varje fall värkar = det är på g.

Jag har haft sådana värkar i tio veckor nu (ok, de har ökat lite i intensitet...) O_o.

Konstaterade upphetsat i eftermiddags att slemproppen nog börjat lossna. Sjutton heller, det var en minimal liten prick i trosskyddet och sedan dess har inget mer kommit.

Aj Pan, det där ser verkligen inte bekvämt ut :crazy: hoppas att det läker snart.

ShootingStar, hoppsan, det gick undan! Tur att det inte gick för dig som för Pans fb-kompis som födde ensam i bilen... Sa du att syskonet föddes i soffan hemma? Stort grattis till lillkillen!!

Ajajaj :(

Hår går det frammåt. Jag och gubben har fått flytta in på familjegrejen, vad det nu kallas. Eget rum och sköter oss själva. Skönt. Fr.o.m. idag kommer vi nog få ta med Tova hit också. Nya infektionsprover tas imorgon så får vi se vad dom säger. Men det har ju redan vänt, hon är bra mycket piggare och går upp i vikt och allt. Mjölken har kommt igång men än är hon lite trött för att helamma, så jag pumpar och så sondar vi istället/också.

Har fått höra det där berömda prematurbräket då hon ligger på neo med en del betydligt mindre barn :D

När slutade era snitt göra er på dåligt humör? Jag kommer ju fortfarande knappt ur sängen :(

Första veckan var det i alla fall. En sjukgymnast visade mig knep att komma ur sängen men jag använde en sån duschskrapa till att plocka upp saker från golvet när jag duschade. Efter första två dagarna klarade jag mig hyfsat och handlade lite på maxi efter en knapp vecka.

Tänk på vilken goding du fick av ditt snitt :)

Fy vad jobbigt att ni inte får ha henne hos er? :(

Jag hade ju inget snitt men väl fog-ont första veckan (de proppade rätt mycket morfin på BB...) men sen vände det och blev ju bättre sakta men säkert...mjag är nästan pinsamt bra nu i förhållande till hur jävla (ursäkta) jag var, men å andra sidan tar ja det riktigt lugnt...
Du får försöka tänkamså. Nu har du ju slitit med den satans huvudvärken (hur är det med den förresten?) i en halv evighet, men det här kommer ju bli bättre och faktiskt läka!

Pan: shit pomfritt vad ont!! :-(

Majola: gör en liten földans... :bump: :banana: och backa och läs om min förlossning om du känner dig avskräckt, min var då toppen!

Jag tyckte också att det var jobbigt att ta upp saker från golvet etc de första fyra (?) dagarna eller så. Tycker att det blev ganska snabbt bättre sen. Men känns fortfarande om jag lyfter för mkt eller så. Tex igår när jag fick jaga ifatt storebror och sen i stort sett bära honom hem uppför en backe = inte bra märkte jag!

Senast ändrad:

Det gick säkert en vecka innan jag gjorde nåt på golvnivå. Kanske lite mer men det mesta fixade jag ju.

Nu får vi faktiskt ta med henne till rummet :) Får se hur de vill göra inatt, hon sondas fortfarande var tredje timme.

Hormoner är intressanta förresten. De första två dagarna vart jag jättepositiv och inte påverkad alls. Idag stod jag och grät på parkeringen för att jag inte hittade rätt dörr efter att ha varit på Apoteket... :angel: Jobbigt med att inte veta exakt när vi får åka hem, jag tycker det är skitjobbigt att ligga här, maken tar det bättre.

Snittet känns förresten lite bättre idag. Kan snyta mig (jättebra när man lipar för allt..).

Och, huvudvärken *trumvirvel* är KVAR! Fantastiskt kul... Ger det några veckor så får vi se...

Ah, i know the feeling :) fast mitt problem var att jag nös hela tiden och jag var tvungen att hålla igen det för att inte gå sönder.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka