Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

min graviditet och förlossning var också svensson tycker jag ;)
nog för att de fick ta hål på hinnorna men det var ju också allt jag behövde hjälp med :)
idag är han 5 dagar gammal och en riktig drömbebis (fast det har jag varit med om förr och det fick jag allt äta upp senare hahaha).

maken å jag var rätt överrens om att viktor är sist ut, men det var innan han hade kommit haha. Igår satt jag och bölade över att jag ju inte kan göra mig av med barnkläderna vartefter han växer ur dom.
Jag känner mig inte alls lika klar med barn nu som precis efter förlossningen, det vore ju sjuuukt sorgligt om jag aaaaldrig mer fick vara gravid och föda barn! *gråter en skvätt*

247146_10151382622681283_571774945_n.jpg

945708_10151382496876283_1036780937_n.jpg

Jättefina bilder! :love:

Majola:eftersom du inte skrivit något ännu så väljer jag att tolka det som om det kom igång natt :D

Zews: jättesöt! Jag hoppas vår Lilleman får mina gener = då kommer han också ha massa svart hår haha :D

Övrigt: det märks verkligen att de flesta fått sina bebisar, samt att vädret blivit roligare. Ingen som håller igång tråden och hjälper oss stackare som är kvar att få tiden att gå ;)

Nä det är minsann lite segt här nu för tiden... Fast jag orkar inte heller kika in så ofta längre, är så himla trött på set här nu och tre veckor kvar. Är redan övertygad om att jag kommer gå förbi bf också, alla hade ju räknat med att kotte skulle vara ute vid det här laget så det känns som övertid redan trots bara 37 veckor.

Jag har passat på att klippa ner sista hunden i dag i alla fall, det gör jag varje vår men i år känns det extra bra att inte ha pälshund att kamma, trimma och fixa med. Tomater, chili och kryddor sås i krukor i dag... Lite sent kan tyckas men det ligger fortfarande snö i trädgårdslandet.

Har beställt lite fröer också, efter att tagit fram dahliaknölar som visade sig vara mögliga :(

Jag känner nästan lite dåligt samvete över att jag knappt hinner titta in här längre :( men för min del är det som du säger soligt väder ger uteaktiviteter och så har jag haft så mycket att stå i nu när jag kan röra mig igen. Tänker mycket på er och hoppas att sista bebisarna kommer snart :) hoppas att Majola kanske bebisgosar redan?

Sixten växer och blir större, förra veckan var vi och fixade pass till honom, 5 v gammal ;) och imorgon ska han döpas. Just nu sitter jag ute i solen på verandan, har ätit lunch och druckit kaffe och nu bara njuter jag av solvärme i lä. Sixten har ärvt en likadan babysitter som DS pratade om från storasyster och ligger där oh sover nu. Vi är också jättenöjda med den :)

Wtf, jättefina bilder!
Jag är rätt säker på att detta är mitt sista barn, vi känner båda att två räcker och jag vill aldrig mer vara gravid, men ändå känns det sorgligt. Jag blir som hög på tanken när man får träffa sin bebis första gången och bebismyset. Känns som att jag verkligen tar tillvara på bebistiden nu, även om jag tycker att det är roligare ju äldre de blir.

@ alla vänligt intresserade - Nä, Majola sitter på soffan eftersom hon får helt meningslösa falska värkar så fort hon rör sig. Vi for omkring på diverse butiker medan gullungen var på grodorna, och var sedan till svärmor på lunch. Gick dubbelvikt på byggmarknaden och använde vagnen som rullator, men så fort jag vilar så slutar det. Inte ett dugg irriterande...

@ wtf - jo, du är väl rätt normal! :D

För övrigt vet jag att jag klagar helt oberättigat. Jag har ju verkligen haft en okomplicerad graviditet och bf är inte ens nått ännu. Sorry.

Meeen vad besviken jag blev nu, jag var helt övertygad om att du låg på förlossningen nu :p

Majolahelt ok att du gnäller, det gör ju jag med och jag har flera veckor kvar ;)

Kl och ot
Hur har jag klarat mig utan iPad innan? Jäklar vad suveränt det är att kunna ligga på soffan och surfa utan att vare sig behöva balansera laptopen eller pilla på iphonen :love:

Dop redan? Hjälp! Jag får panik bara jag tänker på det! ;)

Majola: urk... lider med dig. Hoppas det blir i natt istället.

Lew: är det v. 37 för dig nu alltså? Härligt att du fixar odling och hundklipl! :) Tiden går ju lite fortare om man kan göra nåt praktiskt ...

Alla: jag är in och läser varje dag men att formulera ett vettigt svar är det värre med. ;) Lu. har börjat intressera sig för omvärlden mera nu: mysigt att kolla på lampor, krukväxter och tavelramar. Finns det nåt gulligare än en storögd bebis? :love: (själv är jag dödstrött, förvirrad och dagarna bara flyger fram.)

Alltså jag är ju måttliggt förvirrad men är det bara jag som "känner" att Micks har varit tyst en stund nu? Tänk om hon spolat ned sig själv i toa?O_o
fast med tanke på hur det varit hittils i tråden så undrar jag om hon inte trängt sig i kön..?!i

Alltså jag är ju måttliggt förvirrad men är det bara jag som "känner" att Micks har varit tyst en stund nu? Tänk om hon spolat ned sig själv i toa?O_o
fast med tanke på hur det varit hittils i tråden så undrar jag om hon inte trängt sig i kön..?!i

Men alltså. Nu kanske gravidhjärnan slagit till rejält här, men jag trodde Micks hade fått? Trängde inte hon sig för bara ett lite tag sedan?:confused::confused::confused:

Jag trodde i varje fall det bara var jag, lew och majola kvar nu. Men får nog ta och läsa bakåt i tråden känner jag :o :o :o

Oj oj oj... Jag är nog mer än lovligt förvirrad nu.
Senaste listan Micks la in (29 april):

Mars
4:e MayDay, 2a barnet - E född 2013-03-08
6:e Garpur, 1a barnet
15:e Shootingstar, 3e barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet, en flicka – Olivia född 2013-02-13
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet - Charlie född 2013-03-30
25:e Kaktusblomma, 2a barnet - Pojke född 2013-03-16

April
3:e misan, 2a barnet - Anton född 2013-03-10
5:e deathslyna, 1:a barnet - Alva född 2013-04-14
10:e Klockmalva, 2:a barnet - Ludvig född 2013-03-28
13:e leia, 2a barnet - Linnea född 2013-04-03
13:e CallMeAce, 1:a barnet
14:e wtf, 2:a barnet - Pojke född 2013-04-28
15:e Tink, 1:a barnet
26:e Solvind, 1a barnet, en pojke – Tor född 2013-02-02
27:e roxanne, 1:a barnet, en flicka

Maj
6:e Majola, 2a barnet, en flicka
8:e Vilse, 1a barnet
10:e Zewz 1a barnet - Tova född 2013-04-27
21:e Micks, 1a barnet, en flicka
24:e panaccea 1a barnet (tvillingar) - Freya & Thyra födda 2013-03-27
25:e Lewellyn, första barnet

Sista inlägget hon skrev var den 1 maj, efter pan's fina brännskadebilder.
Så ja, inte helt omöjligt att hon bestämt sig för att tränga sig nu :D

Nä hon har då inte meddelat i tråden att hon har fått i alla fall... Fattas bara det, att lämna mig ensam kvar i slutet av månaden! :mad:

Klockan: 36+5 i dag, går in i vecka 38 på söndag!

Förresten, jag har sovit så sjukt bra i natt att jag är piggare än på flera veckor. Helt knäppt att kunna sova över 10 timmar!!
(Klippa hunden med trimmer och så fröer gör jag från rullen, med pauser för sd har det tagit hela dagen och bara fått sått 6 sorters chili...)

I kväll är det hockey på tv för hela slanten! :)

Jag blev jäkligt glad att inse att hon inte fått :D
Nu minskade risken mycket med att jag blir sist ut här att få :angel: (sorry micks ;) )

Majola bör ju få när som, och "alla" tror ju att du lew kommer få för tidigt.
Så då blir det jag och Micks kvar. Och fan ta Micks om hon tränger sig :angel: :D

Oj! Dop nu? :o jag har inte ens börjat planera för det. Eller ja, Alva ska nog inte döpas (tror jag vi är överens om...) men det blir någon form av cermoni och ja.. Jag var inne lite på i slutet av sommaren men ska man få alla mina danska släktingar att komma måste vi nog börja skicka ut ett datum. Lite fundersam dock, mammas kusin har namngivning för sin son om någon månad, kan bli svårt att få hit släkten strax efter då. Spännande att se vad han hittar på dock, dottern "döptes" i öl i skogens, trollens och den helige ängelns namn :D

Jag är inte ens bra på att anordna festligheter så jag känner mig jättenervös inför det :crazy:

:D när jag läste att du skrev: "har inte hon fått?!" så tänkte jag: jääääävlar, där kom den! :banghead::p
jag har bara väntat på att jag skulle sulls till det så - också var det inte så! ;)

Hoppas Micks snusae bäse nu och att allt e bra. Fast vem vet... hon kanske ligger och tjurar i soffan, jäser och äter kladdkakesmet?! ;)

Lew: är jätteglad för din skull att du kan pyssla på - perfekt med hockey också. man skulle vart sportintreesserad...

om DOP- vi ska döpa och från början tänkte vi i sommar men e.. haha, det är inte klokt: har startat två tusen projekt idag, vardagliga saker som att plocka ur tvättkorgen... här står den halvklar, som allt annat... inte har hag hunnit ned min träning idag heller men än är väl tidig kväll så... det snurrar på!!

Tova-sötis har verkligen coolaste frisyren i stan! Skönt att värdena går åt rätt håll.

Kl
Wtf, fina bilder!

Jag hinner inte heller skriva så mkt, men läser och tänker på er. Hoppas att det går snabbt nu på slutet för er som fortfarande väntar.

Idag har vi haft fullt schema. Linnea var hos läkaren och fick sin sista K-vitaminshot, gjorde höft-UL och blev allmänt kollad. Hon väger 4920g nu, så borde inte vara ngn fara för att hon inte går upp ordentligt (som i början)... På eftermiddagen var jag hos tandläkaren för att röntga och planera vilka visdomständer som ska dras, trodde jag. Blev lite förvånad när han sa 'ok, då drar vi ut två idag då'. Öh ok! Skönt att bli av med iaf den ena, som ställt till problem under hela graviditeten. Har knappt kunnat tugga ibland. Men gör ganska ont nu när bedövningen släppt! Ren tur att jag varit för lat för att lämna tillbaka pumpen jag hyrde när jag var rädd att få total mjölkstockning i början. Fick slänga mjölken, men nu ska det vara ok att amma igen. Mkt smidigare!

Phu, hoppas att jag kan sova. Är trött iaf efter all stress. Jag är en fruktansvärd tidsoptimist redan i vanliga fall, så nu när man helst ska hinna amma innan man ger sig iväg blir det total kaos...

Åh nej, Sverige förlorade mot Schweiz i hockeyn :( Det lär jag få höra x ggr i morgon...

Ja, det fick bli ett snabbt dop :) vi hade velat ha det i början av juni för att hinna med innan storasyster fyller år och semestrar M.m., men det fanns inte ledig tid där vi ville ha dopet och efter sommaren är det full fart så vi kanske hade kunnat ha det i nov och då känns maj trevligare :) Nu har jag bakat och fixat och grejat och är helt slut, dags att sova och hoppas på en bra natt!

Spännande att höra om Micks är nedspolad eller har fött barn...

DS, jag skulle vara mer nervös vid en namngivning, då är det ju en själv som håller i det hela, här är det någon annan och det är ett färdigt program :p Vi har samma präst som döpte dottern och vigde oss, hon är modern i sitt sätt och pratar mer om tron på "något" än tron på Gud, passar oss och vårt sällskap bra. Sista sången är tex Imse vimse spindel och så går vi ut till ekorr'n satt i granen :)

Hoppas Micks snusae bäse nu och att allt e bra. Fast vem vet... hon kanske ligger och tjurar i soffan, jäser och äter kladdkakesmet?! ;)

Hahahahaha! Helt underbart att läsa om hur ni spekulerar! :rofl: :D
Din sista teori stämmer rätt bra, Klockis - fast smeten är gräddad till en färdig kladdkaka! ;)

Ingen bebis här inte (37+3 idag). Jag har bara haft grymt ont och känt mig allmänt less (och lekt en del med min nya telefon :angel:) så har bara inte orkat skriva. Men vart inne och läst! :)

Var hos BM igår och allt utom mitt järnvärde var bra. 105 låg det på och nu vill hon ha mig till att äta TVÅ niferex om dagen! Jag som knappt fixar 1 varannan dag... :nailbiting:
Men det är väl bara att lyda - så gott det går!

Troll mår fint där inne. Sparkar på som bara den och är bara liiite ruckbar fortfarande. Roar sig kungligt med att borra ner huvudet och få mamma att skrika högt... ;)

Har fortfarande mycket förvärkar, svärmor är ännu helt övertygad om att jag får i förtid och typ när som. Vi får se, jag tror Troll jävlas och bestämmer sig att komma ut i v. 41+6 :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka